[Outlook 2003] Nieuwe PC wil mail niet ontvangen/tonen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:25
Beste tweakers,

Sinds begin april heb ik een nieuwe PC, hierop staat Windows 7 professional x64 op geinstalleerd -legaal via MSDN- (op 32b hetzelfde probleem.. maar ik denk niet dat het aan windows en/of de computer ligt) met Office 2003.

Deze Office 2003 gebruikte ik ook op mijn vorige computer, deze is legaal met een werkende key (Ik heb MS gebeld omtrent het installeren van dezelfde software op een 2e computer
(dit was gewoon toegestaan -kon tot 5x hardware wisselen zonder problemen-)
office is werkend en netjes geupdate

Nou zit het probleem hem bij Outlook.. Deze wil namenlijk (met de goede instellingen) geen mail ontvangen/tonen of wat dan ook (er komt dus niks binnen).

Testmails worden wel verstuurd (Op de "oude" computer krijg ik ze gewoon binnen namelijk).

ALLE instellingen zijn identiek aan elkaar.. goede POP3 en SMTP server's, goede mail/wachtwoord & inloggegevens.

Een mail verzenden gaat zoals ik al zij perfect, maar als ik een mail terug probeer te sturen.. Komt deze NIET binnen (Wel op de oude computer -deze stond een uur uit.. voordat ik pas ging kijken, om te voorkomen dat er gekloot ontstaat omdat 2 dezelfde offices/mailadressen aanstaan ect-)

Maar er verschijnt NIKS in de inbox.

Vraag maar raak.. als er extra info nodig is zal ik deze (morgen waarschijnlijk) geven.

Alvast bedankt,

Edit: Het gaat hier om e-mail van KPN (Kwam bij de verbinding van toen het nog Planet was)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2010 23:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Een paar vraagjes:

Wat voor virusscan heb je aan staan?
Heb je ook de poorten goed gezet van outlook? Dat je wel kunt verzenden betekend dat je SMTP wel werkt in ieder geval, welke poort is ingesteld voor POP3?

Je geeft aan dat je met POP3 werkt. Dan is het opzich logisch dat je geen mail ontvangt nadat je deze bekeken hebt op de oude pc maar dat principe snap je wel neem ik aan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:21:
Een paar vraagjes:

Wat voor virusscan heb je aan staan?
Heb je ook de poorten goed gezet van outlook? Dat je wel kunt verzenden betekend dat je SMTP wel werkt in ieder geval, welke poort is ingesteld voor POP3?

Je geeft aan dat je met POP3 werkt. Dan is het opzich logisch dat je geen mail ontvangt nadat je deze bekeken hebt op de oude pc maar dat principe snap je wel neem ik aan.
NOD32, zelfde versie als op de oude PC (Nu nog op een 30 dagen trial.. maar binnenkort word de licensie overgezet van de oude naar de nieuwe PC)

Goede poorten staan open (Zelfde poorten als op de oude PC, standaard poorten van outlook..

Ik snap dat als ik de mail lees op de oude PC dat ik het dan op de nieuwe PC niet kan lezen.. dit is ook de reden waarom ik de oude PC uit liet staan voor 1/1.5 uur voordat ik ging checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
maar als je in die 1,5 uur geen nieuwe mail ontvangt is het vrij logisch dat die ook niet verschijnt in outlook natuurlijk he ;)

Krijg je geen meldingen als je via F9 controleert op nieuwe berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:48:
maar als je in die 1,5 uur geen nieuwe mail ontvangt is het vrij logisch dat die ook niet verschijnt in outlook natuurlijk he ;)

Krijg je geen meldingen als je via F9 controleert op nieuwe berichten?
De mail vertoont zichzelf wel direct op de oude PC ;) dus hij staat wel op de mailserver van KPN te wachten om verzonden te worden naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Reptile209

- gers -

Verwijder je trial van NOD32 eens compleet en stel dan je Outlook-account opnieuw in. Als het dan wel werkt, kan je NOD weer installeren. Laat bij het opnieuw instellen van je account het wachtwoord-veld eens leeg, dan moet er als het goed is in ieder geval een wachtwoord-popup komen als Outlook met de mailserver wil praten. Dat geeft misschien wat meer inzicht wat er wel en niet goed gaat.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb nog altijd het idee dat je pop3 niet helemaal volgt. Als je outlook opent vanaf je oude pc opent worden alle mails van de server afgehaald hè? Kun je daarna je oude pc 6 weken uit laten staan, de mails komen niet terug op de server en zullen dus ook niet meer op je nieuwe systeem verschijnen. Kun je niet beter met imap werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:44:
Ik heb nog altijd het idee dat je pop3 niet helemaal volgt. Als je outlook opent vanaf je oude pc opent worden alle mails van de server afgehaald hè? Kun je daarna je oude pc 6 weken uit laten staan, de mails komen niet terug op de server en zullen dus ook niet meer op je nieuwe systeem verschijnen. Kun je niet beter met imap werken?
Ik verstuur een mail vanaf hotmail (nieuwe computer), terwijl ik dit doe staat de oude PC uit.
Ik wacht 2 uur (vandaag weer even gedaan), op de nieuwe computer word niks ontvangen.
Ik controleer op de oude PC, meteen heb ik die mail die ik verstuurd heb.

Ik weet hoe POP3 werkt ja, eens gedownload word de mail direct van de server verwijderd.

NOD32 verwijderen heeft geen effect. (verwijderd & een nieuw mail account aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Okay, ik geloof je ;) Ik had dat stukje even niet opgemaakt uit je oudere posts. ik dacht dat je hem binnen zag komen op je oude pc, je die dan uit zette en vervolgens 2 uur later op je nieuwe pc ging kijken ;)

Als je in outlook zit en je drukt op F9 wat gebeurt er dan? Normaal krijg je dan zo'n status balkje. Zie je daar wel in staan dat hij zoekt naar nieuwe mail of geeft hij foutmeldingen? staat er wellicht iets in de logs van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:46:
Okay, ik geloof je ;) Ik had dat stukje even niet opgemaakt uit je oudere posts. ik dacht dat je hem binnen zag komen op je oude pc, je die dan uit zette en vervolgens 2 uur later op je nieuwe pc ging kijken ;)

Als je in outlook zit en je drukt op F9 wat gebeurt er dan? Normaal krijg je dan zo'n status balkje. Zie je daar wel in staan dat hij zoekt naar nieuwe mail of geeft hij foutmeldingen? staat er wellicht iets in de logs van windows?
Windows foutlogs al doorgespit.. niks nada noppers, ik zal straks even met de F9 toets controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
standaard interval voor pop3 is 30 minuten in outlook. Tenzij je op verzenden/ontvangen drukt. Klinkt misschien heel basaal en heb je dat al geprobeerd, maar even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:55
Je geeft aan dat de instellingen identiek zijn, maar wat de instellingen zijn vermeld je niet.
Zijn dit misschien verouderde instellingen?
(I know, op de oude pc werkt het.... maar heb wel vreemdere dingen gezien.)
#
Bij Inkomende E-mail (pop3) ('incoming mail') vult u in: pop.kpnmail.nl
#
Bij Uitgaande E-mail (SMTP) ('outgoing mail') vult u in: mail.kpnmail.nl
http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=5644

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Geen geval van verkeerde wachtwoord ?
Schrijf dit, omdat je zelf schrijft dat verzenden wel lukt (SMTP geen authenticatie neem ik aan ) en ontvangen (POP) niet.

Moet je toch kunnen zien als je in het status scherm kijkt tijdens ophalen en verzenden ?
Kan je ook testen met een ander account om te zien of dat hetzelfde probleem oplevert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
De mail die wij hebben zit nog bij Planet ;) -staat ook zo online weergeven bij "mijn account" ja-

Uitgaande e-mail (SMTP) - Mail.planet.nl
Inkomende e-mail (POP3) - Pop.planet.nl

Edit: het wachtwoord is correct ja. Ik heb het papiertje van KPN/Planet hier voor mn neus liggen.

Edit2: @ proline.
Heb hem al ingesteld op verversen om de 10 secs.. maakt geen verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Beide resolven naar het zelfde IP 213.75.63.13 ( SMTP ) en IP 213.75.3.24 ( POP ).

[ Voor 80% gewijzigd door Yippie op 22-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Yippie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:04:
Beide resolven naar het zelfde IP 213.75.63.13 ( SMTP ) en IP 213.75.3.24 ( POP ).
Hoe precies? Ik doe wel een ICT opleiding.. maar outlook is niet precies mijn interesse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Staat er niet ergens een vinkje van include this account when doing a full send and receive.

Kan me jaren geleden van outlook express herinneren dat dat toen het probleem was bij iemand die ik kende.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:55
D4NG3R NL schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:06:
[...]

Hoe precies? Ik doe wel een ICT opleiding.. maar outlook is niet precies mijn interesse :P
Yippie heeft gelijk, IP adressen zijn gelijk.
Voor wat betreft het checken van deze gegevens: PING commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
D4NG3R NL schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:06:
[...]
Wat ik daarmee bedoel, dat de servernamen die eindigen op .planet.nl en die werden gesuggereerd, eindigend op kpnmail.nl dus in feite dezelde mailservers zijn. Hoef je verder niks mee te doen, is per info bedoeld. Kan je wel gewoon inloggen op webmail ?

En kijk nou is bij voortgang:

In de Engelse versie: Tools>Send/Receive>Send/Receive settings>Show Progress

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 22-04-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ok ik probeer het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Yippie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:12:
[...]

Wat ik daarmee bedoel, dat de servernamen die eindigen op .planet.nl en die werden gesuggereerd, eindigend op kpnmail.nl dus in feite dezelde mailservers zijn. Hoef je verder niks mee te doen, is per info bedoeld. Kan je wel gewoon inloggen op webmail ?

En kijk nou is bij voortgang:

In de Engelse versie: Tools>Send/Receive>Send/Receive settings>Show Progress
Webmail heb ik nooit gebruik van gemaakt. Maaruh, wat betreft dat Show Progress, hier staat NIKS.

Edit: Pingen gaat goed, geen verlies in packets (zowel de SMTP als POP3 ip's)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Wil je eens posten welke poorten je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik weet niet WAT ik heb gedaan.. maaruh, ik maakte een nieuw account aan.. en IPV "Gebruikersnaam "zelf in te typen, (ik was het ronduit vergeten deze keer) liet ik hem gewoon gaan op basis van het gebruikte email adress..

ik druk op F9, BAF ineens komt alle mail binnen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Reptile209

- gers -

Misschien bij de eerdere pogingen steeds dange012@adsl-comfort o.i.d. ingevuld? En nu dus per ongeluk alleen het correcte dange012?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Email adress:
linte08xx@planet.nl

Gebruikersacc:
linte08xx

(xx zijn 2 getallen die ik online niet opgeef.. maar deze zijn bij mail/account hetzelfde ja)

Als ik het gebruikersacc handmatig intyp doettie het niet.. maar als ik hem op basis van de mail laat doen (gewoon de mail zonder @planet.nl) werkt het wel :?

Vreemd... :|

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wat je normaal in het emailadres veld invoert, kopieert die zelf naar het username veld.
Uit jou opmerking maak ik op, dat je daar wat anders in had getikt, door het te overschrijven de eerdere keren.

Dat is dus je probleem geweest.
Je username in Outlook is dus niet je username van KPN/Planet, maar dus je emailadres.
Het is n.l. mogelijk om meerdere emailadressen te hebben, hetzij vaak aliassen.

Verklaart denk ik waarom het nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Yippie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:32:
Wat je normaal in het emailadres veld invoert, kopieert die zelf naar het username veld.
Uit jou opmerking maak ik op, dat je daar wat anders in had getikt, door het te overschrijven de eerdere keren.

Dat is dus je probleem geweest.
Je username in Outlook is dus niet je username van KPN/Planet, maar dus je emailadres.
Het is n.l. mogelijk om meerdere emailadressen te hebben, hetzij vaak aliassen.

Verklaart denk ik waarom het nu wel werkt.
Lees mijn bovenste post. Ik heb het meerdere malen ZEKER wel goed overgetyped ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Heb het gelezen, en net even gecheckt.
Hij kopieert inderdaad alles voor het "@" uit het emailadres veld naar het username veld.
Pagina: 1