Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet meer op! Help

Pagina: 1
Acties:

• grotebaas
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:42
Beste Tweakers,

Zojuist PC van mijn zus opengemaakt, een keer gekanteld, beetje naar binnen getuurd (niks veranderd verder), weer aangesloten en nu komt het probleem, hij start niet meer op vanwege één of andere reden. Computer begint op te starten en na 20 seconden stopt hij ermee en begint weer opnieuw. Wat o wat kan hier mis zijn (gegaan)?

Bij voorbaat dank!!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

edit:

Hieronder :w

[ Voor 30% gewijzigd door thr- op 20-04-2010 21:58 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:42
Vanalles natuurlijk :)

Misschien kun je wat hiermee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

edit:

Hierboven ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Carpento op 20-04-2010 21:57 ]

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 15:28

sir serial

Eeuwige Noob

kan nooit veel zijn lijkt mij, ik zou iig alles wat los zou kunnen zitten even nalopen...kabels videokaart..geheugen etc

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het ding ermee stopt, welke foutmelding krijg je dan? Veilige modus werkt wel?

Anyway, te weinig info..lees inderdaad de hierboven genoemde troubleshooter 's door, ondanks dat je omhoog zit ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer hem eens uit en aan te zetten :p

Maar serieus, neem de faq door en maak een goede topicstart met wat je al geprobeerd hebt en welke meldingen je krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• grotebaas
Sorry voor de 'lack of' informatie!

- PC start op;
- ongeveer 10 seconden staan de fans te blazen;
- vervolgens reset de computer zich en begint van voor af aan.

Er wordt helemaal geen beeld weergegeven. Het betreft overigens een MSI mobo (ongeveer 2 jaar oud model).

ps. de troubleshoot waardeer ik echt maar om nu alles te gaan doorlopen op dit tijdstip? Daarnaast zijn er nooit problemen geweest met bijvoorbeeld de spanningslijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door grotebaas op 20-04-2010 22:18 ]

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 01:23

Ch3cker

Testlab Teamlead
Zoals hierboven al gezegd, kijk gewoon even na of alle kabeltjes goed vastzitten. Je kan natuurlijk per ongeluk tegen een kabeltje aan zijn gekomen die er nu nét niet helemaal goed meer inzit.

edit : En anders, als je dat gedaan hebt, misschien even de PC van het stroom afhalen. Daarna aan/uit knop paar seconden indrukken, weer aansluiten, en kijk of ie t dan weer doet. Niet ? Haal t batterijtje van je moederbord er eens een paar minuten uit (ook dan de PC van t stroom af).

[ Voor 42% gewijzigd door Ch3cker op 20-04-2010 22:22 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat er geen problemen waren wilt niet zeggen dat het nu ineens niet fout kan gaan natuurlijk. Doe 's een BIOS reset, haal een tijd de stroom van de PC af, start 's alleen op met het broodnodige en druk alles goed aan.

Das stap 1 :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 09:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

grotebaas schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:16:
Sorry voor de 'lack of' informatie!

- PC start op;
- ongeveer 10 seconden staan de fans te blazen;
- vervolgens reset de computer zich en begint van voor af aan.

Er wordt helemaal geen beeld weergegeven. Het betreft overigens een MSI mobo (ongeveer 2 jaar oud model).

ps. de troubleshoot waardeer ik echt maar om nu alles te gaan doorlopen op dit tijdstip? Daarnaast zijn er nooit problemen geweest met bijvoorbeeld de spanningslijnen.
Als je de troubleshooter nu niet door wilt lopen zou ik alle aansluitingen controleren. Kijk ook of er bij het kantelen van de computer geen schroefjes op gekke plekken zijn gevallen (sluiting) en of de beeldschermkabel nog in tact is. Als je het probleem niet kunt herleiden naar loszittende stekkertjes of sluiting zou ik de boel uitzetten en morgen op je gemak de troubleshooter doorlezen, want het niet opstarten van een computer kan 1001 oorzaken hebben. Succes.

Edit: Spuit 11, net te laat :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

grotebaas schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:16:
Tja, als je daar geen zin in hebt. Breng de pc naar een computerwinkel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• grotebaas
ik kijk morgen wel even, alvast bedankt voor de snelle reacties allen!
Pagina: 1