Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem leg ik aan jullie voor...

Wij hebben in ons bedrijf een exchange server welke een hele tijd vlekkeloos verschillende telefoons synchroniseerde via push-mail. Ook het synchroniseren van de agenda en contactpersonen werkte goed.

Sinds kort is spontaan het volgende probleem opgetreden...

Ontvangen van email op de telefoon is alleen maar mogelijk als de outlook client van de gebruiker op een willekeurig werkstation draait.
Het versturen van email vanaf de telefoon gaat wel gelijk. Ook als outlook niet draait.

Als er een mailtje verstuurd wordt naar de mailbox van bijv. Mr.X, dan komt hij ook daadwerkelijk goed aan in de betreffende mailbox, echter het mailtje wordt niet doorgepushed naar de telefoon.
Zodra Mr.X daarentegen outlook opstart, krijgt hij spontaan de mailtjes binnen op zijn telefoon.

Het is net alsof outlook de exchangeserver op de één of andere manier triggered.

Het rare is... het heeft goed gewerkt en er is niets veranderd (behalve dan de diverse updates van Microsoft natuurlijk) maar daar heb ik ook niets terug kunnen vinden.

Heeft iemand een idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even je topic titel aangepast, Rumming bestaat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McAfee 8.7i (engine 5400.1158, patch 3)
McAfee Groupshield for exchange

Exchangeserver:
Windows 2003 R2 std, SP2
MS Exchangeserver 2003 SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is dit probleem er nog steeds als je deze uitschakelt danwel verwijdert? Ik heb al gekkere dingen gezien met virusscanners... :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
zie je de mailtjes al wel in outlook web access voordat je evt. outlook zou opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
********* OPGELOST **********

Groupshield van McAfee verwijderd, server gereboot en alles werkt weer zoals het zou moeten. :)

"mjah", "sanfranjake" en "mcetweaker" bedankt voor jullie reactie.
"mjah" en "sanfranjake" bedankt voor jullie tip.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:24:
********* OPGELOST **********

Groupshield van McAfee verwijderd, server gereboot en alles werkt weer zoals het zou moeten. :)

"mjah", "sanfranjake" en "mcetweaker" bedankt voor jullie reactie.
"mjah" en "sanfranjake" bedankt voor jullie tip.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Groupshield verwijderen lijkt mij niet een oplossing. Nu heb je geen antivirus meer op je server. Ook zullen de gebruikers gaan klagen over spam als de antispam module was geïnstalleerd en dit dan jullie antispam oplossing was.
Mij lijkt het beter om groupshield weer te installeren en dan te kijken of het probleem nog steeds bestaat en zo ja, uitzoeken of mcafee hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fonta schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:02:

Mij lijkt het beter om groupshield weer te installeren en dan te kijken of het probleem nog steeds bestaat en zo ja, uitzoeken of mcafee hier een oplossing voor heeft.
En niet vergeten de TFM te R'en zodat je voor een Exchange server de benodigde exclusions instelt.

Maar let volgende keer wel even op de datum voor je een reactie plaatst, na een half jaar zal de topicstarter vast wel iets hebben gevonden daarop ;)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2010 11:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Oeps
Pagina: 1