Na schoonmaak auto onder de krasjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 09:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ook weer geleerd, parkeer je auto niet onder een boom waar vogeltjes in zitten. Wat een bende was m'n autootje bij terugkomst. Diezelfde dag geen tijd om het schoon te maken, maar dan koekt 't toch behoorlijk vast.

Bij de schoonmaakbeurt moest ik behoorlijk boenen en, onverstandig naar nu blijkt, schrobben. Alles er is uiteindelijk vanaf gekomen, maar nu zitten overal kleine krasjes met cirkelvormig patroon ;) Ofwel dat heb ik gewoon zelf gedaan bij het schoonmaken.

Vooral als het zonnetje er op schijnt zie je die best wel... en ik mag 'm maandag inleveren bij de dealer. Volgens mij kun je daar best gezeur mee krijgen, en in het ergste geval een naheffing voor reparatie.

Dat wil ik graag voor zijn en aangezien ik 'm toch nog een schoonmaakbeurtje moet geven... is er een manier om dergelijke krasjes subtiel te verwijderen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leasebak? Daar zijn per leasemij voorwaarden voor gesteld wat een gebruikers-kras is en wat een kras is; alleen de laatste moet je melden als schade, de eerste wordt meestal gezien als "x jaar gebruik geeft krasjes". Meer info meestal op de site of de papieren van de leasemij.

Prive-auto (inruil/verkoop); dat moet je helaas vertellen bij inleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 20-04-2010 21:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
door een wasstraat met compleet programma, dus incl wax? dan glimt hij mooi in de zon? :)
als je geluk hebt, valt het dan niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het is lease, maar dit zijn duidelijk geen krasjes door gewoon gebruik. My bad uiteraard, weer wat geleerd, maar het is m'n eer te na om m'n auto zo in te leveren als er iets aan te doen is. Dan kost het me misschien een dagje polijsten en poetsen... zaterdag wordt auto en motor schoonmaak dag :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
als je het gewoon met warm water had gedaan en evt zeep had het wel gekunt.

Maargoed, polijsten! Een complete job (dan is je auto gewoon ook helemaal in de wax etc) begint professioneel bij zon 150 euro. Je kan ook zelf spulletjes kopen en het zelf doen.

Maar aan de hand van het woord 'polijsten' icm auto moet je een eind komen. Als het oppervlakkig is, krijg je het er vast wel weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zijn dit niet gewoon swirls die je ziet in de lak.
Deze kan je weg poetsen met een polish.
Daarmee kan je ook kleine krasjes verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Misschien is dit iets? http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17616 Het merk is goed, maar ik heb geen ervaring met dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Meguiars SwirlX halen bij een autozaak.
Zitten fillers in, de de kleine krasjes opvullen. Na een paar wasbeurten komen de krasjes wel weer terug, maar dan is je auto toch al ingeleverd ;)

16 euro als je online zou willen kopen, http://www.carclean.nl/pr...450ml_G-17616_101265.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maakt het voor dat spul niet uit wat voor lak je hebt? Heb hier en daar online gezocht en kwam daar ook verhalen tegen over spul wat je bijv. niet bij metallic lak moet gebruiken. Dat is hier niet het geval?

Voor 16 eu ga ik daar zeker eens naar op zoek! Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10
Laat iemand (die niet weet dat de krassen erin zitten) eens kijken of hij de krassen ziet, en kijk dan of je ze weg moet laten halen :P

Ik zou er niet heel moeilijk over gaan doen als het moeilijk zichtbare krassen zijn.

Oke, niet heel erg netjes natuurlijk, maar lease-auto's worden meestal sowieso niet netjes behandeld O-)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Kaastosti schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:45:
Maakt het voor dat spul niet uit wat voor lak je hebt? Heb hier en daar online gezocht en kwam daar ook verhalen tegen over spul wat je bijv. niet bij metallic lak moet gebruiken. Dat is hier niet het geval?

Voor 16 eu ga ik daar zeker eens naar op zoek! Thx :)
Dat gaat vooral op voor Commandant. Dat spul moet je links laten liggen. Meguiars SwirlX is prima voor metallic lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zo heb ik ooit wel eens van gehoord dat iemand met zijn zoontje zijn auto aan het wassen was. Zoontje had heel even de spons in het grind laten vallen en was toen weer verder gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Van die krassen die je ook ziet op auto's die door de wasstraat rijden? Dat valt volgens mij wel onder normaal gebruik. Op nieuwe auto's zie je dit soort krassen ook veel beter. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de lak dan zachter is, geen idee of dit waar is. Lijkt me dat als de lak gladder en nieuwer is je krassen ook eerder ziet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 20:32
Als je gaat voor verhullen van de krasjes gebruik dan srp (super resin polish) van autoglym, ik denk dat dat de makkelijkste oplossing is.
Hier een linkje met wat foto's en info http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:42

-tom-562

Oliesjeik

Als ik een lease-auto moest ophalen bij een klant, noteerde ik die swirls niet. Of ze echt zoo duidelijk zijn, dat het krassen zijn. De gemiddelde lease-auto rijdert gooit z'n auto toch door de wasstraat (en wij zelf ook :P), dus dan krijg je dat toch

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Geniaal spul dat SwirlX! De opvallende krasjes werden er een stuk minder duidelijk van... de subtiele krasjes zijn gewoon helemaal niet meer te zien.

Vanmorgen auto ingeleverd en er staat een dikke krul door het plaatje waarop de beschadigingen worden aangegeven. Hoezee! Dank voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kaastosti op 26-04-2010 13:21 ]

Pagina: 1