Beveiligen van een netwerk met een zeroshell router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers.

Ik ben bezig met een schoolproject waarbij ik 2 netwerken moet beveiligen met een zeroshell router.
Het gaat om het volgende:
Er zijn 2 netwerken. Een cursisten netwerk (192.168.0.1 tot 192.168.1.254 met mask 255.255.254.0) en een administratief netwerk (192.168.2.1 tot 192.168.2.126 met een mask 255.255.255.128)
en ik heb een koppeling gemaakt tussen de routers in een /30 netwerk(192.168.2.193 en 192.168.2.194)
Ik heb ripv2 ingesteld op alle 2 de poorten op de 2 routers. Ik kan nu allebij de netwerken bereiken.

De bedoeling is dat het cursisten netwerk het administratief netwerk niet kan benaderen maar andersom wel!
Ik moet ook vlans inregelen maar dit werkt niet goed met de zeroshell router!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt!

Groeten,

Jeffrey Donk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Allereerst verplaats ik dit topic naar NT.
Verder gaan we je niet voorkauwen hoe je je netwerk moet configureren. Zeker niet gezien dit een schoolproject is waar je zelf wat van moet leren. Zelf dingen uitzoeken is namelijk een onderdeel van een schoolproject ;)
Op zich ben je al een eind door met 2 routers en RIP 2 netwerken aan elkaar te knopen (had dat overigens niet gewoon 1 router kunnen zijn?).
Ik weet vrij zeker dat je met de firewall functie in zeroshell je de toegangsrechten tussen de netwerken voldoende kan bepalen.
Waar heb je verder VLAN's voor nodig?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al uitgezocht en met een Cisco 1841 router krijg ik het zo voor elkaar en dat weet school ook maar ivm kosten moeten we alles virtueel doen! Het netwerk moet geconfigureerd worden met vlan's (wat het verder voor nut heeft weet ik ook niet) Ik heb idd nog niet naar de firewall settings gekeken. Ik dacht dat het ook zou werken als je op het cursiten netwerk ripv2 zou uitschakelen maar dat helpt niet.

Kan iemand me op weg helpen want ik snap heel veel van zeroshell.

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 23:11
als je het virtueel moet doen dan pak je toch gewoon packettracer. Die is gemaakt voor dingen zoals jij nu wilt. Werkt nog een stuk makkelijker ook. En dan geef ik je nog een hint: acl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, aangezien je met Cisco routers mag spelen ga ik er van uit dat je CCNA aan het doen bent? Dan kan je ook Cisco Packettracer downloaden, heel handig programma om virtueel netwerken op te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al met packettracer en hiermee kan ik het! Maar we zijn verplicht het met virtualbox te maken! Zeroshell kan ik textbase configureren maar ik kan dat geen firewall rules beheren en geen vlans aanmaken! Ik kan vragen of ik het netwerk mag visualiseren met packettracer! Bedankt voor jullie hulp!

Jeffrey
Pagina: 1