Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik ben bezig om op mijn thuisnetwerk een soort van RIS/WDS server te maken.
Ik heb een mediacenter die ik ook als server wil gaan gebruiken.
Op deze mediacenter staat windows 7.
Als ik een pc of laptop wil installeren, wil ik dat via de F12 optie doen (netwerkboot)
Wanneer er dan f12 gedrukt is wil ik een keuze menu krijgen waarin ik kan kiezen voor:
Windows XP
Windows 7 32bit
Windows 7 64bit
Ik loop nu al 2 dagen te zoeken op internet via google, maar ik kom niet verder dan een command prompt waarin ik een netwerk verbinding kan opzetten en dan een windows installatie te starten.
Dit wil ik niet. en werkt tevens ook niet bij mij.
Bij ons op t werk heb ik ze het eens een keer zien doen, je krijgt 1st een soort dos omgeving met een aantal keuzes en dan kies je voor iets en dan krijg je de windows 7 omgeving waarin je nogmaals kunt kiezen.. het moet dus wel mogelijk zijn. En nee, ik ben niet in de gelegenheid om dit te vragen op het werk...
Wie kan mij helpen ?
Bedankt alvast voor alle input
Ik heb een vraag.
Ik ben bezig om op mijn thuisnetwerk een soort van RIS/WDS server te maken.
Ik heb een mediacenter die ik ook als server wil gaan gebruiken.
Op deze mediacenter staat windows 7.
Als ik een pc of laptop wil installeren, wil ik dat via de F12 optie doen (netwerkboot)
Wanneer er dan f12 gedrukt is wil ik een keuze menu krijgen waarin ik kan kiezen voor:
Windows XP
Windows 7 32bit
Windows 7 64bit
Ik loop nu al 2 dagen te zoeken op internet via google, maar ik kom niet verder dan een command prompt waarin ik een netwerk verbinding kan opzetten en dan een windows installatie te starten.
Dit wil ik niet. en werkt tevens ook niet bij mij.
Bij ons op t werk heb ik ze het eens een keer zien doen, je krijgt 1st een soort dos omgeving met een aantal keuzes en dan kies je voor iets en dan krijg je de windows 7 omgeving waarin je nogmaals kunt kiezen.. het moet dus wel mogelijk zijn. En nee, ik ben niet in de gelegenheid om dit te vragen op het werk...
Wie kan mij helpen ?
Bedankt alvast voor alle input