Website overnemen perikelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een kennis van mij begon in 2003 een website. De domeinsponsor (X) regelde de domeinnaam voor hem.

De hosting (en diegene die het domein voor X heeft geregistreerd) wordt geregeld door een ander bedrijf (Y).

De kennis betaald elk jaar aan Y voor de hosting.

Nu wilt de kennis stoppen met de website en het stokje doorgeven aan mij. Maar hij krijgt geen contact met X.

De enige optie is gewoon elk jaar 120 euro betalen Y, maar daar heb ik geen zin in. Ik wil de domeinnaam op mijn naam laten zetten en de website op mijn eigen VPS draaien.

Iemand enig idee hoe nu te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verhuisverzoek indienen bij Y?

Of staat de domeinnaam (en de technisch contactpersoon) echt op naam van X geregistreerd en verwijzen de records alleen naar de server die bij Y hangt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:23:
Verhuisverzoek indienen bij Y?

Of staat de domeinnaam (en de technisch contactpersoon) echt op naam van X geregistreerd en verwijzen de records alleen naar de server die bij Y hangt?
Dat laatste helaas. :X

Domeinnaam ***.nl
Status actief
Houder X
Administratieve contactpersoon info@X
Registrar Y
Straat 1
1234AB WOONPLAATS
Nederland
Technische contactpersonen erik@Y

[ Voor 22% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 20-04-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe lang de domeinnaam nog loopt; grote kans dat X niet reageert op renewal-verzoeken en met een beetje inzet (en wakker blijven), kan je binnen 2 seconden een verlopen domeinnaam opnieuw registreren op je eigen naam.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik denk dat dat niet gaat lukken MAX3400. Want X betaald al sinds 2003 jaarlijks de rekening, wellicht per automatisch incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 14:50
MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:28:
Geen idee hoe lang de domeinnaam nog loopt; grote kans dat X niet reageert op renewal-verzoeken en met een beetje inzet (en wakker blijven), kan je binnen 2 seconden een verlopen domeinnaam opnieuw registreren op je eigen naam.
Sowieso willen domeinnamen nogal eens in lock schieten wanneer ze verlopen wanneer de eigenaar alsnog het domein kan claimen, vervolgens kan je registrar daar ook nog voor kiezen - niet echt de manier die ik aan zou reden, vrij veel risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik vernam zojuist ook dat de registrar (Y) niet in contact kan komen met de domeinnaamhouder (X). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Goed nieuws!

De vorige registrar heeft de "token" vrijgegeven omdat de oude domeinnaamhouder van de aardboden verdwenen lijkt te zijn.

De domeinnaam staat inmiddels op mijn naam en de website(s) zijn verhuisd naar mijn host.

:)
Pagina: 1