Ik heb sinds vandaag een tweede beeldscherm overgenomen. Het leek me leuk om een beetje mee te klooien. Ik heb mijn 'normale' scherm gewoon op mijn bureau staan om mee te werken maar het tweede scherm heb ik bij mijn bed gezet om lekker vanuit mijn bed relaxt te kunnen msn'en en dergelijke. De schermen hebben niet dezelfde resolutie (1920*1080 en 1024*768). Het is me gewoon gelukt om het aan te sluiten en dat werkt allemaal prima. Het is echter niet nodig dat ik continu beide beeldschermen aan heb staan omdat ik toch altijd maar met een beeldscherm tegelijk werk. Als een beeldscherm uitstaat is het juist donders irritant als de computer toch standaard op 'uitbreiden' staat omdat dan je muis steeds verdwijnt op een beeldscherm 3 meter van je vandaan.
Met een laptop kun je switchen tussen hoofdscherm met de Fn knop. Ik werk echter met een computer en deze heeft geen Fn knop (of tenminste, niet om beeldschermen te wisselen, wel voor andere snelkoppelingen) Nu vroeg ik me af of er een snelkoppeling / toetsencombinatie of misschien iets softwarematigs mogelijk was om dit wel voor elkaar te krijgen, dus steeds het bureaublad weergeven op een ander scherm. Gewoon via de beeldscherm instellingen is het prima in te stellen maar luiheid dient de mens, ik zoek een snelkoppeling
Wees gerust, ik heb gezocht naar dit onderwerp maar heb niets relevants kunnen vinden. (of het moet aan mijn google-skills liggen)
Alvast bedankt!
Met een laptop kun je switchen tussen hoofdscherm met de Fn knop. Ik werk echter met een computer en deze heeft geen Fn knop (of tenminste, niet om beeldschermen te wisselen, wel voor andere snelkoppelingen) Nu vroeg ik me af of er een snelkoppeling / toetsencombinatie of misschien iets softwarematigs mogelijk was om dit wel voor elkaar te krijgen, dus steeds het bureaublad weergeven op een ander scherm. Gewoon via de beeldscherm instellingen is het prima in te stellen maar luiheid dient de mens, ik zoek een snelkoppeling
Wees gerust, ik heb gezocht naar dit onderwerp maar heb niets relevants kunnen vinden. (of het moet aan mijn google-skills liggen)
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door T-!-M op 20-04-2010 21:15 ]