php zip uitlezen en in db zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben bezig met een systeempje waar de mogelijkheid is om meerdere afbeelding te uploaden en die in een database te zetten.
Nu heb ik geen zin om 400 input velden steeds in te vullen als ik iets nieuws toe wil voegen, want het zijn er per keer ong. 400 stuks. Het leek mij wel handig om een zip-file te uploaden met alle afbeeldingen erin en deze uit te lezen. Maar hoe doe ik dat? En hoe zet ik deze dan ook in de database.. De naam van de afbeelding moet in de database komen dan.
Ik zie wel het een en ander in http://php.net/manual/en/book.zip.php , maar niet goed het uitlezen en dan in een database zetten. En is 'ie tegenwoordig nou wel of niet standaard op de meeste servers geïnstalleerd?
Iemand tips?
Gr Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:07:
Ik zie wel het een en ander in http://php.net/manual/en/book.zip.php , maar niet goed het uitlezen en dan in een database zetten.
Wat is er mis met example 2? En wat lukt er niet dan? Als je de echo vervangt door een query ben je er toch :?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:07:
En is 'ie tegenwoordig nou wel of niet standaard op de meeste servers geïnstalleerd?
Assumptions are the mother of all f*ckups. Het kan goed op 99% wel geïnstalleerd zijn en nét bij jouw host ontbreken. Meten = weten.
Jep. Open een nieuw topic als je concrete programmeervragen hebt en dus tegen concrete problemen aan loopt. Want dit is gewoon manuals lezen, paar regels code schrijven en kijken hoe ver je komt. Ik zie niet eens een poging daartoe en zonder (relevante!) code kunnen we dan weinig hier mee. Het lijkt me verstandig dat je onze Quickstart even hanteert als je een topic opent; dat scheelt frustratie met slotjes ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 20-04-2010 21:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.