[Hi] Rekening per post € 1,95? Verandering voorwaarden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
Aangezien via Rekening Online van Hi weer eens de rekeningen niet zijn in te zien, (dit ligt wel vaker op zijn gat) dacht ik bij mezelf laat ik de 'papieren rekening' weer aanzetten.

In het verleden (dacht iets van half jaar terug, kan langer zijn) kreeg ik een brief van Hi dat men de 'papieren rekening' zou stoppen, als je die nog wel wilde kon je dit aangeven en zou je op de normale manier de rekening blijven ontvangen. Er werd toen helemaal niet gerept over kosten... Er werd wel duidelijk aangegeven dat mocht je in de toekomst alsnog een papieren rekening wilt je dit gewoon kon aanzetten.

Ik dus vrolijk naar Hi.nl en ingelogd. Papieren rekeningen aanvinken. En krijg prompt de waarschuwing of ik dit wel wil, want dat gaat me € 1,95 per maand kosten.
Okay dan... Sinds wanneer is dit? In de voorwaarden is hier niets over te vinden. En kan dit zomaar zit ik me af te vragen. Daarnaast is een bedrijf toch verplicht om je inzage te geven in je rekening? Aangezien Hi.nl Online Rekening weer op zijn gat ligt heb je deze mogelijkheid niet.

Kleine correctie. Het werkt wel, achter ontzettend traag.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-04-2010 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
In artikel 2:4:6 staat dat er een vergoeding kan worden gevraagd voor een afwijkende ontvangstwijze. Aangezien Hi aan alle klanten duidelijk heeft gemaakt dat ze gaan stoppen met de papieren rekening (ook als je hebt aangegeven nog wel een papieren rekening te willen ontvangen, ga je bij een verlenging automatisch over naar Rekening Online en ga je ook betalen voor de papieren rekening dacht ik), is er dus sprake van een afwijkende ontvangstwijze. Niets geks aan toch?

Maar dat Rekening Online zo vaak niet goed werkt is inderdaad wel heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 22:19

Flappiewappie

Hier nog meer

ManiacsHouse schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:43:
Aangezien via Rekening Online van Hi weer eens de rekeningen niet zijn in te zien, (dit ligt wel vaker op zijn gat) dacht ik bij mezelf laat ik de 'papieren rekening' weer aanzetten.

In het verleden (dacht iets van half jaar terug, kan langer zijn) kreeg ik een brief van Hi dat men de 'papieren rekening' zou stoppen, als je die nog wel wilde kon je dit aangeven en zou je op de normale manier de rekening blijven ontvangen. Er werd toen helemaal niet gerept over kosten... Er werd wel duidelijk aangegeven dat mocht je in de toekomst alsnog een papieren rekening wilt je dit gewoon kon aanzetten.

Ik dus vrolijk naar Hi.nl en ingelogd. Papieren rekeningen aanvinken. En krijg prompt de waarschuwing of ik dit wel wil, want dat gaat me € 1,95 per maand kosten.
Okay dan... Sinds wanneer is dit? In de voorwaarden is hier niets over te vinden. En kan dit zomaar zit ik me af te vragen. Daarnaast is een bedrijf toch verplicht om je inzage te geven in je rekening? Aangezien Hi.nl Online Rekening weer op zijn gat ligt heb je deze mogelijkheid niet.

Kleine correctie. De werkt wel, achter ontzettend traag.
Heb je inmiddels getekend voor een nieuwe verlenging (nieuwe voorwaarden?).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30
jelle. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:35:
In artikel 2:4:6 staat dat er een vergoeding kan worden gevraagd voor een afwijkende ontvangstwijze. Aangezien Hi aan alle klanten duidelijk heeft gemaakt dat ze gaan stoppen met de papieren rekening (ook als je hebt aangegeven nog wel een papieren rekening te willen ontvangen, ga je bij een verlenging automatisch over naar Rekening Online en ga je ook betalen voor de papieren rekening dacht ik), is er dus sprake van een afwijkende ontvangstwijze. Niets geks aan toch?

Maar dat Rekening Online zo vaak niet goed werkt is inderdaad wel heel vervelend.
Lees 2:4:4 eens.
Daarin staat duidelijk "Nota’s worden, afhankelijk van de Aanbiedingsvorm, in papieren of elektronische
vorm aan de Contractant verstrekt." Dat je bij verlenging automatisch naar Rekening Online gaat snap ik, echter staat nergens in de voorwaarden dat Hi enkel en alleen digitale rekeningen ter beschikking stelt. Okay men heeft het over de 'Aanbiedingsvorm' maar dit staat nergens gespecificeerd. Voor zover ik kan opmaken uit de voorwaarden is Papier als Electronisch de 'standaard' ontvangstwijze.

Dat Rekening Online er vaak uit ligt is niet 'vervelend', het dient gewoon te werken of je moet gewoon de keuze kunnen maken om op de normale manier een rekening te kunnen ontvangen. Voor zover ik weet is men dit verplicht.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-04-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
ManiacsHouse schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:53:
[...]

Lees 2:4:4 eens.
Daarin staat duidelijk "Nota’s worden, afhankelijk van de Aanbiedingsvorm, in papieren of elektronische
vorm aan de Contractant verstrekt."
En wat als je ze nou belt, en ze hier op wijst? En ze vervolgens ook zegt dat ze de nota niet in elektronische vorm aanbieden, en dus gewoon recht hebt op een papieren nota? Lijkt me dat ze daar niet echt omheen kunnen, of ze moeten onmiddelijk de elektronische nota weer aan gooien, maar die is natuurlijk niet voor niets offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Iedereen heeft email en daar zijn fantastische tools voor. Maar nee, Hi moet weer zo nodig een geheel eigen, onhandig gedrocht online zetten.

Als die trend zich voortzet moet ik straks elke maand bij twintig verschillende instanties in een webinterface gaan inloggen om m'n facturen te zien. Als dat vooruitgang is...

Het is ongeveer vergelijkbaar met een gebouw neerzetten met voor elke Hi-klant een postvakje, waar alle Hi-klanten dan naartoe kunnen gaan om hun post van Hi op te halen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door eamelink op 21-04-2010 16:05 ]

Pagina: 1