Toon posts:

Bestandssysteem corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd een probleem nadat ik een verzameling mp3s per abuis gedelete had. Ik heb alles gerecovered met Ontrack datarecovery en in eerste instantie leken alle bestanden weer netjes hersteld, zelfs bestanden die ik al vroeger eens gewist heb waren weer hersteld. Tot zover leek alles goed te gaan.

Echter kom ik er nu achter dat verschillende mp3's (mijn verzameling is meer dan 1 TB groot) een andere inhoud afspelen dan je aan de bestandsnaam zou verwachten (Dus, fransbauer.mp3 speelt geen fransbauer maar pinkfloyd af; overigens niet mijn muzieksmaak ;)

Ik heb mp3val geprobeerd te gebruiken om mijn bestanden te herstellen maar dit heeft uiteindelijk niet geholpen. Ook tests gedaan met Windlg (gedownload van de WD-website) en HDtune maar die vinden allemaal geen problemen...

OS; Windows 7
HDD: Wester Digital WD10000EB035-01

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, tricky... Ik zou verwachten dat je met checkdisk een end zou komen om de file allocation table te herstellen maar daarmee gooi je wel je ruiten in als je toch nogmaals een recovery zou willen uitvoeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 21:12
Als alle MP3 files nog helemaal luisterbaar zijn, gewoonweg de goeie naam geven? En ja, dat is veel werk als je 1TB aan muziek hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een recovery heeft volgens mij weinig zin, ondertussen is er al weer heel wat heen en weer gekopieerd en de kans dat ik nu nog alles gerecovered krijg lijkt mij klein helaas gezien er al weer een paar maanden voorbij zijn...
Overigens blijkt nu ongeveer een kwart van de muziek corrupt te zijn, er zijn ook nog heel wat bestanden die gewoon goed zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 20:51 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je met chkdsk (heet dat nog zo met W7 ?) je consistency van je bestandsysteem kunt checken. Als dat in orde is, heeft de recovery de files blijkbaar met de verkeerde naam weggeschreven. Dan zul je dus iets als MP3Tag EasyTag oid moeten gebruiken om de naam te herstellen adh van de mp3 tag, als die nog in orde is. Maar als ze wel afspelen, lijken me de bestanden niet corrupt. Moet je wel tags in je mp3s hebben natuurlijk....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze inderdaad nog wel afspelen hoewel de lengte van de " corrupte" mp3s niet lijkt te kloppen. Ik heb Tag&Rename al een tijdje in gebruik om de tags er goed in te zetten. Net even gekeken, ondanks de recovery zijn de tags gewoon mee geschreven met de Recovery. Ik zie dus niet dat dat bovengenoemde nummer van Frans Bauer een tag heeft van Pink Floyd.
Pagina: 1