Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

Ik heb gisteren de PC van mijn opa mee naar huis genomen om te zien wat er aan scheelde.

-Wanneer ik hem aanzet met de knop, beginnen de fans te draaien zolang de knop ingeduwd is. Als ik de knop loslaat vallen de fans weer uit.

-Het groene ledje op het mobo brand.

En dan hebben we het zowat gehad 8)

De harde schijven starten niet. Ik heb ze getest op mijn eigen pc en daar werken ze perfect dus aan de harde schijf kan het denk ik niet liggen. (ata)

Als ik een schroevendraaier tegen pinnetjes van de powerbutton houdt, beginnen fans te draaien. Doe ik hem weer weg stopt hij er weer mee. Heel af en toe schiet hij in gang (te horen aan het geluid). Harde schijven werken dan nog steeds niet en dan nog steeds geen beeld.

Voor de rest wordt bios zelfs nog niet geladen (geen beeld).

De computer is een Asus gekocht in 2005 met on-board videokaart. Geen gekochte videokaart aanwezig.

Specs:
werkgeheugen: 2x 512MB DDR-400u
voeding: pricewatch: Huntkey LW-6400VP
processor: Intel Pentium 4 (487)
moederbord: Asus P4S800
2 ata harde schijf van 60GB en 150GB

Mijn excuses voor de amateuristische uitleg, maar kan het niet echt beter beschrijven.
Iemand die weet wat er hier aan de hand is?

Alvast bedankt,
Daan

[ Voor 5% gewijzigd door Daan5000 op 20-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de FAQ opstartproblemen al doorgenomen? Ik gok op een brakke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
iets meer informatie over de voeding zou prettig zijn.
Ik vermoed dat de pc niet aan blijft staan omdat of de schakeling van het aanblijven (op het moederbord) kapot is, of de voeding niet meer goed is (waarschijnlijker). Probeer het eens met een andere voeding.

Overigens zou ik niet de aan/uit knop ingedrukt houden om de pc aan te houden..... :X

[ Voor 13% gewijzigd door R.E. op 20-04-2010 20:08 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Neem de gehele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en voer alle aangeraden stappen uit, alleen dan kun je straks met zekerheid vast stellen welk component er defect is.

Verder raad ik je aan om je lijst met Specs aan te vullen tot daar het merk/model/type van al die onderdelen staat. Zonder die informatie zul je namelijk vrij weinig specifieke respons krijgen en vooral vragen om iets uit te proberen wat ook al in die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
kalizec schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:09:
Neem de gehele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en voer alle aangeraden stappen uit, alleen dan kun je straks met zekerheid vast stellen welk component er defect is.

Verder raad ik je aan om je lijst met Specs aan te vullen tot daar het merk/model/type van al die onderdelen staat. Zonder die informatie zul je namelijk vrij weinig specifieke respons krijgen en vooral vragen om iets uit te proberen wat ook al in die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zit.
specs zijn geupdate hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
Aghanim schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:06:
Heb je de FAQ opstartproblemen al doorgenomen? Ik gok op een brakke voeding.
Volledig nieuwe voeding van 400W gekocht en zelfde probleeem (specs updated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lijkt me dat het moederbord dood is, aangezien hij niet eens aan blijft als je op de powerknop drukt. Of alleen de schakeling om aan te blijven zoals R.E. zegt maar dan zou hij het wel doen als je de knop ingedrukt houdt lijkt me.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
bwerg schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:50:
Lijkt me dat het moederbord dood is, aangezien hij niet eens aan blijft als je op de powerknop drukt. Of alleen de schakeling om aan te blijven zoals R.E. zegt maar dan zou hij het wel doen als je de knop ingedrukt houdt lijkt me.
Heb het hem gezegd. Intel Pentium 4 vind ik trouwens ook geen processor om nu nog te gebruiken. Maar weinig mensen geloven je als je zegt dat hun pc versleten is :p

Iedereen die geholpen heeft, heel erg bedankt. Dit topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

topics sluiten ze hier niet. toen ik asus p4s800 las had ik het antwoord al kunnen geven, die borden zijn ondertussen bijna allemaal kapot of bijna in die staat, in bijna 100% van de topics waar het bord genoemd word ligt het ook aan dat bord zegmaar... dikke kans dat de condensatoren op het bord ontploft zijn namelijk... (de grootste veroorzaker van dit soort problemen)
Pagina: 1