Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:43
Misschien niet de juiste vraag voor een tweaker, maar misschien weet iemand het wel.
Mijn neef is een Chinese kok die al 3 jaar in Nederland is. Mag iemand met een TWV voor een weekje op vakantie gaan in de UK?

Mvg,
Kx22

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.werk.nl en daar even bellen/mailen?

Er is wel site-onderhoud dus vandaag geen antwoord meer...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kx22 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:01:
Misschien niet de juiste vraag voor een tweaker, maar misschien weet iemand het wel.
Mijn neef is een Chinese kok die al 3 jaar in Nederland is. Mag iemand met een TWV voor een weekje op vakantie gaan in de UK?

Mvg,
Kx22
Volgens mij mag je reizen binnen de Europese Unie en daar zitten ze gewoon in al doen ze niet mee met de euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij mag je dat niet, het is namelijk geen Schengenland.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vond zo snel even alleen iets ouds, maar als dat nog klopt heb je gelijk. Het Schengenverdrag staat dat niet toe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:19

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Volgens mij heeft hij nog steeds een apart visum nodig voor de UK.

En het zal voor hem iets gemakkelijker zijn dan voor iemand die nog in China woont, maar de visumdienst van de UK is niet echt gemakkelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of niet met het vliegtuig gaan; mijn ervaring is dat er amper wordt gekeken naar reisdocumenten door de Engelse douane als je de boot neemt vanaf Duinkerken naar Dover. Helaas de Franse douane (die ook op dat terrein staat) is hoogst achterdochtig; heb daar rustig eens een kwartier moeten uitleggen dat de auto een lease-auto was (ondanks overleggen van alle papieren en bijbehorende zaken).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:35:
Of niet met het vliegtuig gaan; mijn ervaring is dat er amper wordt gekeken naar reisdocumenten door de Engelse douane als je de boot neemt vanaf Duinkerken naar Dover. Helaas de Franse douane (die ook op dat terrein staat) is hoogst achterdochtig; heb daar rustig eens een kwartier moeten uitleggen dat de auto een lease-auto was (ondanks overleggen van alle papieren en bijbehorende zaken).
Toen ik afgelopen Februari naar Newcastle ging schrok ik wel echt van de strenge douane controle. In Nederland viel het allemaal wel mee, maar aan de Engelse kant bij binnenkomst en vertrek lange rijen en uitgebreide paspoortcontrole. En ik weet nog steeds niet waarvoor eigenlijk, in eerste instantie verwachtte ik vanwege terrorisme, maar het kan toch ook mensensmokkel-preventie zijn, gezien de vele posters in de vertrekhal.

blog
sow
eee

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:35:
Of niet met het vliegtuig gaan; mijn ervaring is dat er amper wordt gekeken naar reisdocumenten door de Engelse douane als je de boot neemt vanaf Duinkerken naar Dover.
Er op gokken dat je er op de heenweg doorheen komt: prima, maar (in de UK als je bijv. een ongeluk krijgt of) op de terugweg is het wat pijnlijk als je wordt tegengehouden en op het vliegtuig naar China wordt gezet :+

Mijn conclusie: niet doen, behalve als er zwart op wit duidelijkheid is dat het mag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:43
Ok dat wordt hem dan niet, bedankt.
Pagina: 1