Intercom/veel speakers

Pagina: 1
Acties:

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Het einde van het schooljaar nadert en het is tijd voor een examenstunt.

Nu waren we van plan om een soort 'radiostation' te beginnen over de intercominstallatie.

Het lastige is dat het niet mogelijk is om de gewone basis over te nemen (ivm niet meewerkend personeel ;-) ).

Ons plan was dus een van de honderden speakers uit het plafond te trekken en daar een versterker voor in de plaats plaatsen.

Nu de vragen:
- Werkt dit uberhaupt? Zijn de speakers inderdaad parallel geschakeld?
- Wat voor versterker is hiervoor nodig? Is het simpelweg 10W * aantal speakers (=+/- 200) of denken we verkeerd?

Heeft iemand nog tips & tricks?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welke zend-installatie ga je hiervoor gebruiken dan? Gezien "niet meewerkend personeel"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 11:00
Grote kans dat het een 100V geluidssysteem betreft.
En met een dergelijke versterker met ingebouwde tuner is het prima te doen. Je kunt er ook een fatsoenlijke MIC op kwijt en eventueel een mp3 cd'tje er in kwijt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Thomzh
@MAX3400: Hoe bedoel je zend installatie? Het is zeer waarschijnlijk wel mogelijk om een kantoortje te barricaderen en vandaar in te breken op de installatie. (systeemplafond ftw.)

@klaasbram:
- Hoe kom ik eenvoudig achter of het inderdaad zon systeem betreft?
- Ik ga eens googlen voor een dergelijke versterker ;-)

EDIT:
Hoe zit het met vermogen? Moet ik daar op letten bij het zoeken van een versterker? En is het inderdaad mogelijk om een speaker te vervangen door een versterker?

[ Voor 21% gewijzigd door Thomzh op 20-04-2010 19:35 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 17:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voor je dat gaat doen, zou ik wel even uit proveren te vinden wat er gebeurt als iemand de normale versterker probeert te gebruiken terwijl jullie speler ook al loopt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 23:20
Hoe je erachter komt? Even ergens sneaky een tegel naast een speaker optillen en er tussen kijken :p Zal vast wel 1 of ander merkje enof type op de speakers staan, waarmee je de techniek weer kunt achterhalen.

Overigens kan het ook handig zijn om iemand van het personeel die verstand heeft van zaken aan jouw kant te krijgen, de school waar ik had liep wel zo'n iemand rond -> daarmee weten uit te vinden waar de glasvezelverbinding de school binnenkwam.
Hij kan dan vast en zeker ook wel de locatie weten te vertellen van de versterker. (Waarschijnlijk ergens in een kast, serverruimte oid)

• Thomzh
Heb wel iemand in gedachten, morgen eens proberen. Als de versterker in een serverruimte staat en niet in de buurt van de microfoon moet het ook wel mogelijk zijn om ons daar te verschansen :)

• The-Source
Bij een 100V systeem staan alle speakers paralel of anders gedeeltelijk in serie en dan kunnen die kleine lusjes ook weer eens via een potmeter afzonderlijk het volume aanpassen.
Zie ook: linkje
Versterkers(amplifier in het engels ;) ): http://www.rjshop.nl/Versterker-100V/nl/page/247/

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 23:20
Interessant stukje theorie over dit soort systemen (PA systemen)
Wikipedia: Public address
Grote kans dat je te maken krijgt met een PA over IP systeem. Deze is makkelijk te onderhouden en uitbreidbaar, en bij het uitvallen van 1 speaker blijft de rest het doen.

• Thomzh
Dit zijn nog eens nuttige reacties!! :D

Zo te zien liggen de versterkers veel te ver boven ons budget.

Interessante verhalen achter de beide andere links. Het is volgens mij toch zaak om contacten binnen school te gaan leggen. Er zijn teveel mogelijkheden om te gokken.

Allen hartelijk dank, ik zal nog wat laten horen :)

• The-Source
ShitHappens schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:47:
Interessant stukje theorie over dit soort systemen (PA systemen)
Wikipedia: Public address
Grote kans dat je te maken krijgt met een PA over IP systeem. Deze is makkelijk te onderhouden en uitbreidbaar, en bij het uitvallen van 1 speaker blijft de rest het doen.
Nou ik een besloten omgeving is PA over IP totaal niet nodig. En bij het uitvallen van een speaker werkt zo 100V systeem ook gewoon nog. Ben zelf overigens nog geen kapotte speaker tegen gekomen maar we plaatsen ze ook niet echt vaak dus dat met elkaar te maken hebben ;)
En persoonlijk verwacht ik dat de versterker heel dichtbij de microfoon staat :P
Mooiste en goedkoopste oplossing is het confisqueren van de versterker zelf en deze boven het plafon verstoppen vlakbij een speaker zodat je gelijk alle speakers daarna gelijk kunt voeden. Radio ontvangst zal alleen wat beroerd gaan worden ivm de afschermde werking van het rasterwerk van een systeemplafond.

Pagina: 1