Linksys WMP54G langzaam op windows 7 (packet loss)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 12:58
Ik heb eindelijk mijn problemen gevonden omtrent mijn slecht presterende wmp54g 4.1 pci netwerk kaart.
Aangezien ik best een tijd hem lopen zoeken, en het nu weer super werkt, post ik alleen dit topic om jullie te vertellen hoe ik het heb opgelost.

In ieder geval, dit geld voor 64 bit windows 7.
De clue, installeer de Windows Vista 32/64-bit driver voor de Ralink RT256x & RT266x Series WLAN chipsets.

De driver, plus instructies, heb ik hier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Ook bij mij liep deze driver heel vlot in combinatie met Windows 7 64-bit. Beter dan de vorige oplossingen die ik geprobeerd had via de Ralink drivers ingebakken in Windows 7. Echter, ik begon volledig random deep freezes te krijgen. Als ik de driver opnieuw veranderde en terug met de oude drivers ging werken, was het probleem opgelost.

Zoals één van de gebruikers in het topic waarnaar je verwijst:
Allthough I have to say this guide was a solution for me; it also has caused a big problem. On Windows 7 64-bit with more than 3 gigs of RAM, the Ralink drivers cause Windows to freeze on every startup (sometimes more often). A hard reboot "solves" the problem, but it's very annoying. To me a long time to link both problems... I hope this helps someone.
Ik heb ergens een oplossing gelezen waarbij de timings van het geheugen in het BIOS moeten ingesteld worden maar ik heb geen zin om in mijn kast te duiken en heb nergens bevestigd gezien dat dit echt zal werken. Ik koop dit weekend een nieuwe draadloze PCI kaart, zeker en vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Er is inmiddels een heel gemakkelijke oplossing voorhanden voor dit probleem: auto-update! De update noemt "Ralink Technology Corp. - Network - Linksys Wireless-G PCI Adapter" en is in juni vrijgegeven. Dit werkt voortreffelijk in samenwerking met mijn v4.1 kaart. Ik denk dat deze driver update het resultaat is van de vele kwade reacties op de Cisco fora.