Toon posts:

Advies met betrekking tot Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb een Noob vraag met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe Videokaart.
Ik heb een redelijk gedateerd systeem, draai nu:

* Gigabyte GA-M57SLI-S4 Moederbord
* Dualcore AMD Athlon 64 X2 5000+
* NVidia GeForce 8600 GT (512 MB)
* 2 Gigabyte Intern (Draai nog steeds Win XP)

Ik wil niet teveel geld uitgeven (max €100, het liefst minder), maar wil er wel graag een betere videokaart in. Hoef dus niet het beste van het beste, anders zou ik er meer geld aan uit geven. Voor de rest wil ik niets vervangen. Ik heb jullie FAQ en regels gelezen en gezien dat ik eerst op onderzoek moet gaan. Ik heb dan ook gezocht, maar kwam niet veel verder. Mijn vraag is eigenlijk simpel: hebben jullie een tip voor een goede (budget)kaart die vanzelfsprekend een stuk sneller/beter is dan de kaart die ik er nu in heb zitten en waarvoor ik geen andere onderdelen hoef te vervangen, m.a.w. die werkt met de componenten die ik er nu in heb zitten? (jullie merken wel dat ik er weinig verstand van heb, excuus daarvoor)

Heb al overwogen om er nog een zelfde kaart bij te zetten (kan op mijn Mobo) maar werd me afgeraden toen ik contact opnam met de winkel om voordat ik hier postte eerst nog wat info in te winnen. Het verhaal daarbij was een beetje vaag, maar volgens hen kwam het er op neer dat ik dan beter één goede kaart erin kan zetten.

Ik hoor heel graag van jullie, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Wouter

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:39
Het belangrijkste ontbreekt... je voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:47:
Beste Tweakers, Ik heb jullie FAQ en regels gelezen en gezien dat ik eerst op onderzoek moet gaan. Ik heb dan ook gezocht, maar kwam niet veel verder.

Met vriendelijke groet,

Wouter
Probeer de pricewatch eens met een budget van 100 euro. Daarna de resultaten vergelijken en kiezen.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Afhankelijk van wat voor type voeding je hebt zou je misschien kunnen gaan voor een:
- ATI 4850
- ATI 5670
- ATI 5750 (hangt ervanaf welke shop je neemt)
Of als je liever Nvidia wilt
- GTS250?

Zet anders in de Pricewatch de slider voor prijs op 100 euro ;) Heb je genoeg keuze.

edit: spuit11

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 20-04-2010 17:56 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AOpen 350 Watt Voeding

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
5670 dus :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23
Met een 350 Watt voeding zit je soms al in de problemen bij de huidige videokaarten. Ik ben zelf ook op zoek naar wat nieuws, en ik mis in de pricewatch toch echt wel een slider voor het max verbruik wat zo'n kaart mag hebben. Ik zit niet te wachten op een grafische kaart die 200W weg trekt als ie aan het idle-en is bijvoorbeeld. Bij procs is dat geen probleem. Daar staat altijd wel bij wat de tdp is, maar bij graka's never nooit. Uber irritant, zeker als je er rekening mee wil houden.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
http://www.geeks3d.com/20...esign-power-tdp-database/

eerste hit als je googled op: gpu tdp
de cijfers zullen niet 100% exact zijn, maar als je het zo bekijkt klopt het wel.

afhankelijk van hoeveel schijven/fans en andere stroom verbruikende dingen in je pc en hoeveel ampere je 12V lijnen kunnen leveren ( kijk op de sticker op de voeding) kun je er waarschijnlijk nog wel een 5750/5770 in kwijt

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1