[LDAP] User met >1 tel.nr. weergeven als >1 user

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Op dit moment ben ik bezig met wat systeembeheergerelateerde klusjes op mijn werk, en ben bezig met het volgende:

Wij hebben op kantoor een aantal Linksys SPA924-telefoons staan, deze zijn verbonden met de LDAP van onze Kerio mailserver.

Afbeeldingslocatie: http://lindsay.geek.nz/upload/thumb/d/da/Linksys-SPA924.jpg/200px-Linksys-SPA924.jpg

Het probleem is echter dat de telefoons maar plek hebben voor 2 custom fields, waar we dus het telefoonnummer en het bedrijf van de contactpersoon in hebben staan.

We willen daarom het liefst een proxyserver tussen de echte LDAP en de VOIP-telefoons, die hetvolgende:

code:
1
2
3
user: jaap
Mobl: 06123
Tel: 0123

omzet naar het volgende:

code:
1
2
user: jaap [Mob]
telefoon: 06123
code:
1
2
user: jaap [Tel]
telefoon: 0123

Zodat je in de telefoon gewoon 2 contacten krijgt met elke hun eigen telefoonnummer.

Ik ben op mijn speurtoch de volgende proxy tegengekomen: http://symlabs.com/products/ldap-proxy/
Deze schijnt te kunnen wat ik wil, maar het liefst verzin ik een zo'n goedkoop mogelijke oplossing, in plaats van een extra pakket te moeten kopen.

PHP zou een goede oplossing zijn, er is namelijk te praten tegen een LDAP-server, maar PHP kan zichzelf geloof ik niet voordoen als LDAP-server... Dit ook omdat LDAP authenticatie heeft en niet alles via HTTP gefaked kan worden...

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand al eens met zo'n bijltje gehakt?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:30:
Op dit moment ben ik bezig met wat systeembeheergerelateerde klusjes op mijn werk, en ben bezig met het volgende:

Wij hebben op kantoor een aantal Linksys SPA924-telefoons staan, deze zijn verbonden met de LDAP van onze Kerio mailserver.

[afbeelding]

Het probleem is echter dat de telefoons maar plek hebben voor 2 custom fields, waar we dus het telefoonnummer en het bedrijf van de contactpersoon in hebben staan.

We willen daarom het liefst een proxyserver tussen de echte LDAP en de VOIP-telefoons, die hetvolgende:

code:
1
2
3
user: jaap
Mobl: 06123
Tel: 0123

omzet naar het volgende:

code:
1
2
user: jaap [Mob]
telefoon: 06123
code:
1
2
user: jaap [Tel]
telefoon: 0123

Zodat je in de telefoon gewoon 2 contacten krijgt met elke hun eigen telefoonnummer.

Ik ben op mijn speurtoch de volgende proxy tegengekomen: http://symlabs.com/products/ldap-proxy/
Deze schijnt te kunnen wat ik wil, maar het liefst verzin ik een zo'n goedkoop mogelijke oplossing, in plaats van een extra pakket te moeten kopen.

PHP zou een goede oplossing zijn, er is namelijk te praten tegen een LDAP-server, maar PHP kan zichzelf geloof ik niet voordoen als LDAP-server... Dit ook omdat LDAP authenticatie heeft en niet alles via HTTP gefaked kan worden...

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand al eens met zo'n bijltje gehakt?
Is het nodig om dit on-the-fly te doen? De meeste LDAP adresboeken veranderen niet zo vaak.
Een oplossing zou zijn om een tweede ldap te draaien en die via een scriptje te voeren met data uit de eerste. Dat scriptje kan dan zorgen voor het uitsplitsten. Als je dat eens in het kwartier laat uitvoeren zou dat voor prima bruikbaar moeten zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Jup, hier kwam mijn collega ook al mee maar ik vond dit nog niet zo'n mooie methode. Echter als ik er nu over denk, een PHP-scriptje kan makkelijk opvragen bij LDAP 1, de data sorteren en splitsen zoals wij willen, en vervolgens LDAP 2 vullen idd. Zou dus eigenlijk prima moeten werken, want met een proxy zit je ook vast aan een extra server/service/dienst, daar ontkom je toch sowieso al niet aan.

Dit zou dus wel een oplossing zijn i.p.v. een proxy.

Mijn hele post quoten is niet nodig hoor ;) Moeten mensen alleen maar extra door scrollen.

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 20-04-2010 19:07 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 23:32

JaQ

Wil je niet liever een virtual directory maken? Penrose zou dit bijvoorbeeld moeten kunnen, maar er zijn ongetwijfeld andere producten (Oracle Virtual Directory als je geld over hebt ;) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als je OpenLDAP gebruikt, zou je volgens mij ook gebruik kunnen maken van overlays.

Of zet OpenLDAP als proxy ervoor en gooi daar een overlay overheen. Zie bijvoorbeeld: http://blog.fupps.com/doc...ird-and-usercertificates/

[ Voor 41% gewijzigd door eghie op 21-04-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 16:13 ]

Pagina: 1