iPhone 4G upgrade (via T-Mobile)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hey beste mensen,

Momenteel heb ik de iPhone 3Gs (32 GB) en die volstaat prima. Toch heb ik soms wel eens van die momenten dat ik echt iets mis. Vooral de camera, waarop geen flitser zit (vooral in de zomer merkte ik dat vorig jaar heel veel - zeker in de bergen, daar werd het snel donker). Nu lijkt het erop dat de (iPhone 4G/iPhone G4/iPhone HD) een betere camera krijgt met een flitser. Ook heeft het waarschijnlijk een hogere resolutie scherm. Dit zijn echt van die dingen die ik nog mis, en de 4G lijkt deze perfect in te vullen (ik ben dan dus ook niet van plan om de 5G te kopen omdat de 4G op het moment zo'n beetje alles lijkt te hebben wat ik nodig heb).

Nu lijkt het erop dat de enige manier voor mij is om te upgraden via Early Renewal bij T-Mobile. Nu biedt T-Mobile ook 1-jarige abonnementen aan, dus dit is zeker geen probleem. Klopt dit? Zo ja, dan lijkt het nog niet eens zo heel duur uit te komen. Binnenkort moet ik m'n iPhone toch nog even opsturen omdat er een klein stukje mist uit de cover en het scherm (keer laten vallen, maar is verzekerd - 30 euro eigen risico), en hopelijk heb ik dan eind mei weer een mooie nieuwe. Nu komt de 4G waarschijnlijk ergens in eind juni uit, heb ik het gevoel. Dan ga ik er even vanuit dat de prijzen gewoon opschuiven (3Gs krijgt prijs van 3G, 4G krijgt prijs van 3Gs) zoals elk jaar wel het geval is.

Als ik mijn abonnement dus een jaar verleng, en het 32 GB 4G model neem kost dit me €389.95 (als de prijzen opschuiven). Nu vroeg ik me dus af of ik m'n 3Gs dan gewoon behoudt? Want die ziet er dan nog zeer fatsoenlijk uit (omdat je een nieuwe/gerfurbish iPhone krijgt). Een simlockvrije 3Gs (32 GB) kost momenteel 679 EUR. Dan zie ik het nog best wel voor me dat ik m'n 3Gs via, bijvoorbeeld marktplaats, kan verkopen: simlockvrij die er nog helemaal perfect uitziet. Hierbij had ik dan een prijs in gedachte van ongeveer 425-475 EUR met als verkooppunt dat hij gewoon erg fatsoenlijk is en simlockvrij.

Dan maak ik dus nog een beetje winst ook, en ik heb verder geen problemen met T-Mobile en het contract.

Nu vraag ik me af of het zo dus een beetje klopt, of moet ik nog rekening houden met andere dingen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 20-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het is jouw eigendom, dus je houdt hem gewoon.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Je telefoonflitsje zal buiten geen effect hebben tenzij je onderwerp dichtbij staat. Je kunt dus gewoon bij je oude telefoon blijven als dat één van de twee redenen is dat je een duur nieuw toestel wilt. Tenzij je natuurlijk bereid bent die prijs neer te leggen voor een hogere resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Geen lange afstand hoor voor de flitser. Gewoon kort.

Maar ik bedoel maar. Het upgraden kost dan dus 390 euro. Als ik de iPhone 3Gs kan verkopen voor 450 euro (met als verkooppunten: simlockvrij, netjes en recent nog gecontroleerd o.i.d.) dan maak ik dus ongeveer 60 euro winst. Natuurlijk heb je dan wel +1 jaar een abonnement maar dat maakt me niks uit.

Zelfs al kost het nieuwe model 500 euro, dan vind ik 50 euro voor een upgrade niet veel.

Belangrijkste redenen om te upgraden (als de geruchten en dat van gizmodo klopt):
- Betere camera
- Flitser voor camera
- Hogere resolutie scherm
- Nieuw design (verandert vast nog wel voor juni, maar als ik dat prototype zie vind ik m'n 3Gs er opeens wel wat 'goedkoper' uit zien)
- Betere batterij (maar daar kunnen we bij Apple altijd vanuitgaan: met elke nieuwe upgrade van een product is het altijd wel beter)

Ik vind het nieuwe (danwel tijdelijke) design best wel gaaf (zelfs toen er nog werd gedachte dat het een Chinese copy was :P)

Zaken zoals de front facing camera zijn voor mij eigenlijk nog een bijzaak. Leuk, maar daarvoor zou ik niet perse willen upgraden.

[ Voor 43% gewijzigd door Uniciteit op 20-04-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje op de zaken vooruit lopen als je nog niet weet wie de iphone aan gaat bieden en je de nieuwe prijzen nog niet kent. Daarbij zal de interesse in de 3gs wel afnemen vergeleken met nu als de 4g er eenmaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Spuit elf.

[ Voor 75% gewijzigd door t1mmy op 20-04-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Simlockvrij kost hij nu 680 euro. Die prijs zal dan hoogt 580 euro voor de 32 GB zijn. Als ik hem dan simlockvrij voor bijvoorbeeld 450 verkoop in fatsoenlijke staat vind ik dat toch nog best wel een mooie deal.

Ik denk dat we er wel zeker van kunnen zijn dat T-Mobile hem wel weer krijgt (wie weet nog met andere). Prijzen schuiven meestal door, natuurlijk weet ik het niet zeker maar ik vraag of het zo klopt hoe ik het zeg (als de prijzen zo doorschuiven zoals ik hoop/verwacht/voorspel).

Ik wil het gewoon van te voren even zeker weten. Niet dat ik het dadelijk allemaal nog moet uitzoeken als ze de 4G aankondigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 20-04-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Je bent zeker verzekerd bij Pro Assist ? Tegenwoordig wordt je iPhone gewoon gerepareerd en krijg je geen nieuwe/gerefurbished iPhone..

Had mijn 3GS laten vallen (barst in glasplaat) en na 5 weken kreeg ik hem weer terug met een nieuwe glasplaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Nja, er bij mij is er in de achterkant en stukje uit en de voorkant bij het scherm krasje + heel klein stukje uit. Heel veel mensen krijgen trouwens wel gerefurbished of nieuw (o.a. omdat in sommige gevallen vervangen goedkoper is dan repareren).

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 20-04-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Armada. schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:26:
Je telefoonflitsje zal buiten geen effect hebben tenzij je onderwerp dichtbij staat. Je kunt dus gewoon bij je oude telefoon blijven als dat één van de twee redenen is dat je een duur nieuw toestel wilt. Tenzij je natuurlijk bereid bent die prijs neer te leggen voor een hogere resolutie scherm.
Er zijn meer redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 08:39
wat voor een antwoord wil je horen? Je speculeert op alle vlakken en vraagt of je nog iets mist. Helaas heb ik mijn glazen bol vandaag niet bij me anders zou ik je wel vertellen hoeveel euro je er mee op gaat schieten.
Als je het meeste uit de deal wil halen dan verkoop je je 3GS ruim voordat de nieuwe uit is. Moet je wel een tijdje genoegen nemen met een goedkoop telefoontje ter overbrugging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Dat had ik door je vorige post al begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
@hierboven oeps, ja was ik alweer vergeten
Gijssie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:58:
wat voor een antwoord wil je horen? Je speculeert op alle vlakken en vraagt of je nog iets mist. Helaas heb ik mijn glazen bol vandaag niet bij me anders zou ik je wel vertellen hoeveel euro je er mee op gaat schieten.
Als je het meeste uit de deal wil halen dan verkoop je je 3GS ruim voordat de nieuwe uit is. Moet je wel een tijdje genoegen nemen met een goedkoop telefoontje ter overbrugging
Niet of de prijzen kloppen maar of het zo klopt als je zou upgraden met die prijzen? Etc.

Ik zal het inderdaad wel moeten verkopen voordat hij in Nederland te koop is (en aangezien de aankondiging volgens mij 22 juni is, zal het wel in juli te koop zijn) want anders wilt iedereen er tegelijk vanaf.
Pagina: 1