Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 17:13
Tot sinds kort kon ik op mijn Samsung Omnia qwerty (Windows mobile 6.5) via ActivSync synchroniseren met mijn exchange server.

van het één op het andere moment krijg ik als ik ActivSync start de melding "Ongeldig verzoek".

Als foutcode zie ik staan: 0x85010001.

Via google ben ik al zoek geweest naar de foutcode. Ik heb gemerkt dat deze code op verschillende momenten gegeven wordt. Eén van de zaken die ik het meest terug zie komen is dat de virtual directories op de exchange server corrupt zouden zijn geraakt en opnieuw moeten worden opgebouwd.

Dit kan ik wel geloven, maar ik merkte nu dat als mijn telefoon via Bluetooth aan de pc hangt of via WIFI is aangesloten op mijn thuisnetwerk dat er wel wordt gesynchroniseerd wordt met de xchange server en zijn er geen problemen.

Als oplossing heb ik al een aantal keer een softreset uitgevoerd en de connectie naar de exchange server opnieuw ingesteld. Ik zou nu ook nog een hardreset kunnen proberen. jammer genoeg ben ik dan al mijn instellingen en al mijn andere dingen op de telefoon kwijt.

Voor ik dit wil doen wil ik graag weten of het een probleem zou kunnen zijn met die virtual directories (aangezien ik wel via bluetooth en WIFI kan synchroniseren).

Of misschien heeft iemand anders nog een idee.

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Publiceer je de exchangeserver wel naar het internet? Dus op je router?
Daar moet je een NAT translatie instellen naar poort 443 op het interne IP-adres van je Exchange server.
Eventueel ook een firewall rule opnemen dat dat verkeer naar binnen mag.

Je kunt dit testen vanaf een pc vanaf het internet:
Ga naar de url: https://<jouw hostname>/microsoft-server-activesync
Je moet dan de melding krijgen:
The page cannot be displayed because the HTTP version is not supported.

Dit komt omdat de pagina niet geschikt is om geopend te worden in een normale browser.

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 17:13
@ronh

Bedankt voor je hulp. Via deze link kom ik gewoon op de fout pagina( wel even https veranderd in http, want ik heb geen beveiligde verbinding.)

Via deze link opent de pagina van de isa server zich en gaat dan door naar de foutpagina die jij noemt.

Ik had dit ook wel verwacht, want ik kan gewoon synchroniseren via WIFI en Bluetooth. Via de internetverbinding van mijn telefoon gaat het niet.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Als ik het goed begrijp kan je lokaal wel syncen via wifi en extern niet?
Je kan best even ook al controleren of poort 443 niet geblokkeerd wordt door je ISP.
Aangezien dat bij mij helaas het geval is weet ik wel een omweg om toch extern te syncen op je pda ;)

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Omnia II. Ik heb wel een hard-reset uitgevoerd, maar dit levert geen verschil op. Via Wifi kan ik gewoon Activesyncen, maar via de KPN niet. Heb contact met zowel Samsung als met de KPN gehad. Beiden kennen het probleem niet. Een andere collega, ok met een Samsung II, heeft ook dit probleem. Een derde collega heb ik het ook gevraagd en die gaat er nog op terugkomen.

Ik heb van de KPN een link naar internet-instellingen gekregen, maar ook met die instellingen werkt het nog steeds niet. Volgens mij ligt het dus echt aan de combinatie KPN (in mijn geval) en Samsung. Ik denk dat ik binnenkort eens terug naar het KPN business center ga.

Zijn jullie al verder met jullie bevindingen ?

Verwijderd

Heb het vermoeden dat KPN dit in de afgelopen periode dit heeft geblokkeerd...
Ikzelf heb een tijd lang (lees 1,5jaar) prima gebruik kunnen maken van m'n exchange server icm Hi Eindeloos online, maar sinds enige tijd krijg ik NIKS meer gesynchroniseerd.

Iemand anders dezelfde ervaringen?

Verwijderd

Ik heb net dit probleem opgelost bij een klant.

De oplossing zit het hem in de verbinding. De accesspoint staat nu ingesteld op iets met mm.nl. Dit moet je veranderen in "internet". Ook moet je de automatische verbinding detecteren uit zetten.

Gr Jeroen

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Yep inderdaad ... nog bedankt Jeroen, SUPER !!

Volg de onderstaande link:
http://qelp.kpn.com/Samsu...ndmatig-instellen-WM-6.5/

en verander het toegangspunt in 'internet' (kleine letters).

and it works like a charm again ...

• scorax
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-01-2022
Jeroen mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_

portalmmm.nl is het trouwens dat je moet veranderen in internet.
Pagina: 1