Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

omdat mijn pc telkens uitviel bij het spelen van games heb ik de verschillende temperaturen van de pc- onderdelen gecontroleerd en toen ik de gpu temperatuur controleerde toen ik gewoon aan het internetten was bleek dat deze al 63 graden was
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5396/gpuan.jpg

kan dit de oorzaak zijn voor het uitvallen tijdens het spelen van games, en zo ja hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nee, en kijk eens hoe heet deze wordt tijdens het gamen. Als dit te heet wordt is de oplossing simpel: beter koelen. Een beetje meer zelf zoeken had overigens ook niet misstaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
komt het nou wel of niet door dat hij te heet word? beetje raar....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:10:
komt het nou wel of niet door dat hij te heet word? beetje raar....
Je GPU wordt niet te heet 8)7

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 14:30
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
Je processor is ook behoorlijk warm voor wat internetten, ik denk dat de oorzaak eerder daar ligt. Mijn videokaarten draaien nu ook beide op 60 graden.

Maar post de specificaties van je systeem even, dat maakt de oorzaak meestal wel wat duidelijker ;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

FastFred schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:04:
Je processor is ook behoorlijk warm voor wat internetten, ik denk dat de oorzaak eerder daar ligt. Mijn videokaarten draaien nu ook beide op 60 graden.

Maar post de specificaties van je systeem even, dat maakt de oorzaak meestal wel wat duidelijker ;)
het kan best zijn dat zijn processor brak uitgelezen wordt door speedfan. Mijn advies aan de TS is om de gpu temperatuur te bepalen met een half uurtje furmark en zowel speedfan als GPU-Z (of andere respectabele betrouwbare tools).

De processortemperatuur checken met coretemp of realtemp. (als je een half uurtje orthos gedraaid hebt.

-_-

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Zoek op internet wat je maximale temp is?

Kijk in overclock gedeelte van dit forum, daar vind je software om je pc te stressen, dus zwaar belasten en heel heet maken. Daar zit ook software voor je videokaart.

Nog een vraag aan je, hoe heet mag je cpu worden, en heb je dit in je bios ingesteld, want hierdoor valt ook je pc uit indien je dit te laag houd.(en is veiliger voor je pc).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pas als je GPU stressed boven de 120 graden uitkomt is ie te heet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
Compizfox schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:38:
Pas als je GPU stressed boven de 120 graden uitkomt is ie te heet.
ligt aan de gpu, en er word hier niet vermeld welk gpu het is ,wat dus wel handig zou zijn

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
De GPU is een nVidia gt120 1GB. Ik heb net de temperatuur gelogd tijdens het spelen van een game. Bij 85 graden valt de hele computer uit.

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-01 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:16:
De GPU is een nVidia gt120 1GB. Ik heb net de temperatuur gelogd tijdens het spelen van een game. Bij 85 graden valt de hele computer uit.
Hmmm, ik wist dat Nvidia brakke kaarten maakte, maar zóó slecht?? >:)

Nee even serieus. Wat is onder load de temperatuur van je hele systeem? Wat zijn de specs van je systeem? Probeer een te ontstoffen in je kast, enz. En update je drivers eens. Heb je toevallig een programma dat ermee te maken kan hebben? Een overklok programma oid?

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Wat heb je voor cooler op je GPU? En wat heb je verder voor koelingssysteem in je PC hangen?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:16:
Dan ligt het niet aan de GPU, maar aan iets anders. Voeding? CPU temperatuur?

85 graden stressed is voor een beetje GPU echt niks.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Misschien handig om e complete specs eens te posten. Iedereen kan wel een gooi doen naar wat het kan zijn, maar zonder die informatie kom je nergens.

Mijn eerste gokje: je voeding.

• [Remmes]
  • Laatst online: 20-01 23:25
wel een redelijke airflow in je comp?

[ Voor 200% gewijzigd door [Remmes] op 20-04-2010 19:30 ]

ja, daag.

• taeke18
  • Laatst online: 15-12-2025
Je GPU is zeer netjes van temp zolang hij maar onder de 90C blijft.

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

inderdaad specs? Ben je aan het gamen op een 300 watt voeding waarvan teveel gevraagd wordt? Zou zo maar kunnen, dan klapt ie er ook uit namelijk.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

• Cobratjuh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-01 20:36
Met je temps van je gpu is niet zo heel veel mis hoor ook afhankelijk welke videokaart je hebt en wat voor een koeling je nog meer in je pc hebt.

Maar specs zijn inderdaad wel makkelijk.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Is een GT120 niet een on-board chip? Of in iedergeval een OEM kaartje?

[img]error.jpg[/img]

Verwijderd

No offence, maar ik denk niet dat TS druk bezig is met het voorzien in antwoorden op onze vragen. Het probleem zal wel opgelost zijn O-)
Pagina: 1