Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe voeding werkt niet in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat mijn vorige voeding kapot is gegaan heb ik via RMA een nieuwe voeding ontvangen, een corsair vx 450 watt. Het probleem is dat mijn pc niet wil opstarten met deze voeding. Alle kabels zijn correct aangesloten, maar ik krijg geen beeld en geen piepjes uit de pc speaker. Enkel de cpu-fan gaat heel hard draaien.

Ter overbrugging van de tijd die het RMA-sturen kost heb ik voor tijdelijk een hele goedkope Sweex 350W voeding gekocht. Hiermee werkt mijn pc al 3 weken prima. Mijn pc is dus niet kapot.

Echter, ik heb die niet-werkende Corsair-voeding ook even in mijn tweede pc getest, en die start wel gewoon op met die voeding. Blijft ook stabiel tijdens stress test e.d.

Beide pc's zijn vergelijkbaar qua specs (athlon64 x2 5600 en 4400)

Ik weet nu dus niet of ik die Corsair weer terug moet sturen naar de winkel, omdat ik er niet zeker van ben of deze wel kapot is. Heeft iemand tips of ik nog iets kan testen? Ik heb wel een multimeter, maar weet alleen hoe ik daarmee het voltage kan meten en dat was wel goed (de 12v en 5v).

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Niet per ongeluk de 12V connector vergeten aan te sluiten op het moederbord? Ik heb zelf ook wel eens gezworen dat alles goed zat maar net even dat kabeltje vergeten... Werkt de PC nu nog steeds met die Sweex voeding of nu ook niet meer? Kan natuurlijk zijn dat je videokaart / geheugen / processor niet helemaal lekker zit.

Je zou inderdaad de andere spanningen nog kunnen doormeten, 3,3V; -12V etc. Op http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml vind je welke pin welke spanning is van de ATX stekker.

Verwijderd

Heel vreemd, maar dit heb ik ook eens gezien met een Corsair voeding bij mij. Ook bij mij startte mijn game pc niet op, het test systeem bij Mycom echter wel...

Ik heb het toen niet verder uitgezocht maar gewoon een andere voeding besteld.

• Palomar
  • Niet online
Frank__B schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:08:
Niet per ongeluk de 12V connector vergeten aan te sluiten op het moederbord? Ik heb zelf ook wel eens gezworen dat alles goed zat maar net even dat kabeltje vergeten... Werkt de PC nu nog steeds met die Sweex voeding of nu ook niet meer? Kan natuurlijk zijn dat je videokaart / geheugen / processor niet helemaal lekker zit.

Je zou inderdaad de andere spanningen nog kunnen doormeten, 3,3V; -12V etc. Op http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml vind je welke pin welke spanning is van de ATX stekker.
12V connector is aangesloten. PC werkt met die Sweex-voeding nu ook weer prima (zit er nu achter). Zojuist die Corsair weer even geprobeerd en niks. Daarna die Sweex en alles werkt weer. Denk dat ik dus redelijk kan uitsluiten dat ik zelf iets verkeerd aansluit.

Zal nog even kijken of ik de andere pinnen ook nog kan doormeten. Al verwacht ik daar niet veel van, omdat mn andere pc dan immers ook niet zou moeten starten.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:22:
Heel vreemd, maar dit heb ik ook eens gezien met een Corsair voeding bij mij. Ook bij mij startte mijn game pc niet op, het test systeem bij Mycom echter wel...

Ik heb het toen niet verder uitgezocht maar gewoon een andere voeding besteld.
Neig er idd ook naar om het ding maar gewoon op te sturen voor RMA (DOA) en er wel even bij te vermelden dat ie het op mn andere pc wel doet.... Heb ook geen zin om dit nog veel verder uit te gaan zoeken. Hoop alleen dat de technische dienst van die winkel het probleem kan reproduceren.

[edit] net nog even de andere pinnetjes van de mobo-connector doorgemeten (3.3V e.d.), maar die doen het ook allemaal. Stuur het ding wel terug, want kan hier verder ook niks mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 20-04-2010 19:34 ]

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Ik denk dat je alles wel zo uitgesloten hebt idd. Wel een vreemd probleem, heb het zelf niet eerder meegemaakt. Ben benieuwd wat je leverancier doet, ik hoop dat je een ander mag uitkiezen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 21:47

Theo

moederbord

Welk moederbord gebruik je eigenlijk in je systeem?

7400 Wp op het dak

• Palomar
  • Niet online
MSI K9N NEO-F

en in de andere pc (waarmee de voeding wel werkt) een ASUS M2N-MX SE.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 21:47

Theo

moederbord

Je kan proberen van je moederbord de bios up te daten naar de laatste versie, het probleem lijkt namelijk in het mobo te zitten en niet in de psu.

7400 Wp op het dak

• Palomar
  • Niet online
Hoe kom je daar zo bij? Heb even gegoogled op mijn mobo icm. psu, maar kom niet direct problemen tegen dat mijn mobo problemen zou hebben met bepaalde voedingen. Of lees ik ergens overheen?
Pagina: 1