BCC prijzen kloppen zo af en toe niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:14
Dit is het voorbeeld. Ik zie dat zij dit om de zoveel tijd doen. Ik heb geen idee waarvoor...

pricewatch: Acer V233HAb

Net was de price in de PW nog 129 euro!

[ Voor 10% gewijzigd door jorisdekloris op 20-04-2010 18:14 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Heeft het zin als ik hier iets post of kijkt hier niemand?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Hallo Joris,

Er kijkt hier wel eens iemand hoor, maar dat kan soms inderdaad een of twee dagen duren. We hebben immers ook andere werkzaamheden. Hoe dan ook hebben we niets aan een melding als dit. De prijs klopt op dit moment gewoon, dus het is niet duidelijk wat je probleem was.

Voor onjuiste-prijsmeldingen staat er achter iedere prijs een icoontje (als je er met je muis op gaat staan). Het meldpunt wordt regelmatig gecheckt, zodoende wordt een onjuiste prijs sneller opgepakt dan via het forum.

Op meerdere plekken op het forum is het volgende vermeld, maar voor de compleetheid meld ik het nog maar een keer. Ook een melding in het meldpunt kan te laat opgepikt worden. De prijzen in de Pricewatch worden automatisch ingelezen uit feeds die de resellers aanbieden. Dit gebeurt vier keer per dag. Een foute prijs wordt in veel gevallen dus met een eerstvolgende feedimport automatisch herstelt.

Aangezien we nu ook weer niet vier keer per dag het meldpunt in de gaten houden (om de eerder genoemde reden), kan het zijn dat er dus een paar uur lang een onjuiste prijs bij een product staat. Suggereren dat dit opzettelijk gebeurt ("Ik zie dat zij dit om de zoveel tijd doen.") lijkt me met het oog op conversie niet geheel waarschijnlijk. Met de 587 prijzen van BCC kan het gewoon voorkomen dat er foutjes gemaakt worden.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:14
jorisdekloris schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:20:
Dit is het voorbeeld. Ik zie dat zij dit om de zoveel tijd doen. Ik heb geen idee waarvoor...

pricewatch: Acer V233HAb

Net was de price in de PW nog 129 euro!
Het is daarnaast ook nog zo dat BCC elke dag de prijzen checkt en het dus kan voorkomen dat de prijs vandaag hoger ligt dan morgen, maar dat die overmorgen weer lager ligt dan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Kraan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:35:
Hoe dan ook hebben we niets aan een melding als dit. De prijs klopt op dit moment gewoon, dus het is niet duidelijk wat je probleem was.
Dat de prijs nu klopt zegt niet dat er geen probleem was.
Voor onjuiste-prijsmeldingen staat er achter iedere prijs een icoontje (als je er met je muis op gaat staan). Het meldpunt wordt regelmatig gecheckt, zodoende wordt een onjuiste prijs sneller opgepakt dan via het forum.
Ik wist niet af van het meldpunt-icoontje, als je je muis er op zet. Vandaar mijn reactie alhier. Ik zal de volgende keer netjes het icoontje gebruiken.
Op meerdere plekken op het forum is het volgende vermeld, maar voor de compleetheid meld ik het nog maar een keer. Ook een melding in het meldpunt kan te laat opgepikt worden. De prijzen in de Pricewatch worden automatisch ingelezen uit feeds die de resellers aanbieden. Dit gebeurt vier keer per dag. Een foute prijs wordt in veel gevallen dus met een eerstvolgende feedimport automatisch herstelt.
Misschien gaat er iets mis bij BCC bij het maken van de feed? Dat kan ik als laatste weten. Ik merk enkel op dat de prijzen van BCC vaak niet kloppen met de BCC website zelf.

Je kan de dips zien in de grafiek van de PW die naar 129 euro gaan:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=253246
Suggereren dat dit opzettelijk gebeurt ("Ik zie dat zij dit om de zoveel tijd doen.") lijkt me met het oog op conversie niet geheel waarschijnlijk. Met de 587 prijzen van BCC kan het gewoon voorkomen dat er foutjes gemaakt worden.
Zij maken de feed dus dan doen zij dit toch? Los van het feit of ik dat suggereer :)

Tierelier