• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12 11:20
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje ik heb laatst meerdere foto's (een stuk of 150) gemaakt en ik heb die met de windows verkenner heb ik die in de goede volgorde gezet maar als ik die importeer met een ander programma om er een slideshow van te maken maar dan gaat de volgorde door de war is er een manier om dit te verhelpen?
een ander dan alles te hernoemen en het goede cijfer te geven 001,002 etc want daar heb ik eigenlijk nie zo' n zin in

[ Voor 15% gewijzigd door nvm071 op 20-04-2010 16:10 ]

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Door ze allemaal te hernoemen met een volgnummer zoals jij ze hebben wilt.
Dus 001.jpg 002.jpg ..... 150.jpg

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Als ze met windows verkenner in de goede volgorde staan:

Alles selecteren
Rechtermuisknop -> Naam Wijzigen (Rename)
Naam wijzigen -> Enter

Vervolgens krijgen al je geselecteerde foto's die naam + (000)-(999) erachter.
Standaard in Windows :)

Zie Hier voor meer. (screenshots)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 16:19 ]

• nvm071
@eimo dnkjewel klinkt goed ga t uitprobere

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 14:03

BaRF

bijna kerst

het beste is eigenlijk sorteren op 'Datum gemaakt' en dan dáárna te hernoemen. Je klikt op de laatste foto, shift+click op de eerste foto, druk op F2 en noem ze bv "foto (1).jpg".

Het is wel belangrijk om eerst de laatste te kiezen en dan pas de eerste, anders wordt je laatste foto nummer 1!!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12 18:19
BNij het importeren van foto's kan je vaak in het binnenhaal programma aangeven hoe de bestandsnaam opgebouwd moet worden. Wat altijd perfect werkt is de bestandsnaam te laten opbouwen uit de volgende bestanddelen jaartalmaanddagvolgnummer. Het voordeel van dit bestandsnaam format dat je altijd precies al aan het bestand kan zien wanneer het is gemaakt en in welke volgorde. Slideshows hebben ook geen probleem met dit format. De oudste datum is altijd het laagste getal in dit bestandsformat.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:10
BaRF schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:24:
het beste is eigenlijk sorteren op 'Datum gemaakt' en dan dáárna te hernoemen. Je klikt op de laatste foto, shift+click op de eerste foto, druk op F2 en noem ze bv "foto (1).jpg".

Het is wel belangrijk om eerst de laatste te kiezen en dan pas de eerste, anders wordt je laatste foto nummer 1!!
en dat is niet zo heel erg vreemd. De laatste aangelikte foto is dan de eerst.
Probeer maar eens in die map ctrl+a zodat alles geselecteerd wordt en dan rechtermuisknop op de eerste foto. Dan is dat de geselecteerde foto van de reeks waarvandaan hij gaat tellen.

• nvm071
oké dank allen die mij geholpen hebben

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Voor de geinteresseerden: een handig progje voor het hernoemen van bestanden genaamd ReNamer..

http://www.snapfiles.com/get/denrenamer.html
Pagina: 1