Om maar met de deur in huis te vallen, dit is mijn CPU verbruik in Win7 na een reboot:

Er draaien geen programma's en toch blijft één core continue op ~30% hangen. Dit blijft ook zo na enkele uren en het is altijd diezelfde core. Als ik naar de processen kijk zie ik geen enkel proces dat hiervoor verantwoordelijk is. System Idle Process blijft op 99%.
Nu is dit niet zo erg die 30% op één core maar efficiënt is toch anders
. Iemand die enig idee heeft wat hier nu precies aan de hand is? Of is het normaal voor Windows 7?
Mijn systeem:
.
Update:
Ik heb Process Explorer even gedownload en die toont blijkbaar wel iets. Een proces genaamd DPCs. In de process description staat Deferred Procedure Calls. Geen idee wat dit moet voorstellen (het process heeft ook geen PID, er staat "n/a").

Er draaien geen programma's en toch blijft één core continue op ~30% hangen. Dit blijft ook zo na enkele uren en het is altijd diezelfde core. Als ik naar de processen kijk zie ik geen enkel proces dat hiervoor verantwoordelijk is. System Idle Process blijft op 99%.
Nu is dit niet zo erg die 30% op één core maar efficiënt is toch anders
Mijn systeem:
- Asus M4A78 (AM2+) Mobo
- Phenom II x4 955 BE (Stock - 3.2 Ghz)
- 2x 2 GB DDR2 800Mhz Corsair RAM
- Sapphire HD4870 (512 MB)
- Audigy 2 ZS 7.1
- Samsung 1 TB HDD
Update:
Ik heb Process Explorer even gedownload en die toont blijkbaar wel iets. Een proces genaamd DPCs. In de process description staat Deferred Procedure Calls. Geen idee wat dit moet voorstellen (het process heeft ook geen PID, er staat "n/a").
[ Voor 12% gewijzigd door Hyperz op 20-04-2010 16:00 ]
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD