Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipsmar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Bij het installeren van de dvd GTA IV Episodes from Liberty City kreeg ik steeds een CRC Error: The file.......doesn't match in the setup's cab file.
Ik ben geen computer freak dus dat werd zoeken op internet, veel verhaaltjes en zogenaamde oplossingen gelezen, niets bracht een oplossing, alleen maar rotzooi op mijn computer.
Tweakersnet daar eens in gelezen en ja, inderdaad meerdere hadden dit probleem ervaren, maar er was niet een met een echte recht toe rechtaan oplossing.
Wel werd het geheugen als mogelijke boosdoener geopperd.
Ikzelf heb Windows XP 32 bit home Edition met 4 GB DDR2 C6400 geheugen.
Het maximale werkende geheugen in deze situatie is 3,2 GB.had ik wel is gelezen.
Laat ik er eens een setje geheugen uit halen en kijken wat er gebeurt.
En ja, installeren zonder een CRC Error. .
Daarna comp.uit, verwijderde setje geheugen terug. comp. weer aan en ja hoor de game speelt gewoon.
Na een hoofdstuk offline gespeeld te hebben, wilde ik automatisch saven, moest ik wel online.
Ik gaf oké, werd aangemeld en kreeg gelijk een melding over een update downloaden, geef weer oké.
Nadat ik uitgespeeld was en ik het spel had afgesloten kreeg ik een schermpje dat EFLC downl. geinstalleerd werd.
Maar even later de melding downl. mislukt beschadigde cab file.
Weer het 2 GB setje geheugen eruit, spel opgestart, downl. weer opgehaald,spel afgesloten.
Weer het scherm dat de downl.geinstalleerd werd en deze keer zonder problemen .
Geheugen weer terug en spelen maar weer.
Zo dit avontuur met GTA IV EFLC en CRC Error wilde ik even kwijt en misschien heb je er wat aan.
Al de verhaaltjes die je leest over memtest doen of geheugen stuk laat maar even zitten.
Doe wat ik heb gedaan en je kan GTA IV EFLC spelen.

ps.Ik gebruik 4x Corsair XMS2 1GB DDR2 PC2-6400 800MHz werkgeheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door sipsmar op 21-04-2010 10:27 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
herschrijf je tekst eerst even in een normaal en in alinea's verdeeld stukje? dit is zo niet echt fijn leesbaar.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 11:14
De moraal van het verhaal is geloof ik dat een of meerder reepjes geheugen stuk waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Oke, wat ik zou doen als ik jou was, is een uitgebreidde memtest en HDD test doen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 14:49
Beschadigde CAB files? Klinkt of je toch maar het origineel moet gaan kopen. CRC errors krijg je meestal als de ingepakte file niet door de controle komt.
Als je toch het origineel schijnt te hebben, dit mag eigenlijk niet, DL anders de content van internet af en probeer je key met die content.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 22:40
Geheugen testen met memtest86 versie 4 of hoger.
Geheugen 1 voor 1 testen, indien er 1 defect is.
Indien niet goed dan gegevens(instellingen) van geheugen opzoeken bij fabrikant, dit kontroleren tav wat er in de pc staat ingesteld.
Geheugen eventueel tweaken(overclocken, underclocken, lossen zetten) zodat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
En als ik maar 1 latje geheugen heb? Ik zal hem er even uithalen om GTA te spelen uhm.. boot ... beep .. no memory found :+

Als ik dit zo lees ben ik, net zoals veel mensen boven mij, het er nog steeds mee eens dat het geheugen welke je eruit haalt waarschijnlijk stuk is, of dat er een probleem is in combinatie met je moederbord (instellingen). Daarnaast kan het moederbord zelf ook nog eens de schuldige zijn. Het programma memtest, dat trouwens zeker geen rommel is en je ook niet op de PC hoeft te installeren, kan hierover uitsluitsel geven. De file installatie kan je proberen op een andere computer om te zien of het daar ook zulke problemen geeft. CRC errors kunnen (zoals je vast hebt gelezen op Google) ook nog ontstaan als je HD het gaat begeven, er iets mis is met je IO controller, of in dit geval ook de LAN verbinding. Dit kan je, voor zover mogelijk, checken nadat je hebt uitgezocht of je installatie medium natuurlijk het probleem niet is. Je hebt zelf nog niets uitgesloten, want geen CRC error betekend helaas niet dat het probleem weg is. Je hebt alleen maar GTA gespeeld op (misschien wel) een IMHO halfgare computer. Tijd die je beter had kunnen gebruiken om je probleem te vinden, want als volgende keer je verslagen, werk of andere belangrijke documenten een CRC error laten zien bij het openen ben je vast minder blij.

Ik geef je verder een dikke pluim ( *O* ) voor je prachtige en vooral nuttige topic opening, ook zo geweldig geschreven enzo. :F Misschien zou je er nog even bij kunnen editen wat er naast het geheugen nog verder allemaal in je computer zit?

[ Voor 20% gewijzigd door Jouke74 op 21-04-2010 14:33 ]

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1