Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange Office - Legaal? GPL?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd veel reclame voor een pakket genaamd Orange Office en kan niet precies mijn vinger erachter krijgen wat het nu is. O.a. via marktplaats word er irritant veel reclame voor gemaakt.

Er word vaak gebruikt gemaakt van de term "office 2007" - wat volgens mij een Microsoft geregistreerde naam is. Als het echt om office software gaat is het illegaal.

Andere mogelijkheid is dat het een opensource pakket is, maar dan lijkt het mij dat deze niet mag worden verkocht? Dat moet toch vrij ter beschikking gesteld worden? Het is geen Open of Staroffice voorzover ik weet.

De reclames worden op zo'n manier gebracht dat het de indruk wekt bij mij dat ze het 'echte' office verkopen. Wie weet wat het nu is? Iemand ervaring mee?

Verwijderd

Aan de logo's te zien lijkt het verdacht veel op openoffice. Welke wel gratis is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 15:24 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 13:11
Krijg ik bij deze software een licentie sleutel?
Nee, het heeft geen licentie sleutel nodig. Het is volledig LGPL
gelicenseerd, gebaseerd op de OOo® software community.
Het antwoord op je vraag. Het is gewoon Open Office waar ze geld voor vragen. Netjes is het niet, maar het mag wel.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Software onder de GPL mag verkocht worden, maar het is wel erg dom als iemand erin trapt. De broncode van software onder de GPL moet namelijk ook vrij beschikbaar worden gesteld :P

Het plaatje op Marktplaats is van Microsoft, staat er ook bij. Lijkt mij gewoon een illegale Microsoft Office verkoper.

De site is http://www.orangeoffice.eu/. Daar staan echter weer OpenOffice logo's, en er staat ook dat het LGPL gelicenceerd is. Erg dom om dat erbij te zetten, dan weet iedereen dat hij geld vraagt voor iets wat je gratis kunt krijgen :+

Iemand zin om een mailtje te sturen met de vraag of hij ook de broncode mag? Krijg je dat niet, mail je even naar de OSF :P

[ Voor 60% gewijzigd door Compizfox op 20-04-2010 15:30 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zoiets wel vaker gezien, en had de indruk dat het daar wel OpenOffice betrof.
Het is niet verboden geld te vragen voor packaging en/of support van GPL software, alleen de software zelf mag je niet verkopen, en van eventuele wijzigingen moet je broncode kunnen aanbieden. (Ook de broncode van de software moet beschikbaar zijn)

Blijf vrij lame om dit aan te bieden terwijl gratis te gebruiken is. Aan de andere kant, als mensen zelf niet rond kijken voordat ze software aanschaffen, is het ook hun eigen schuld.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• swbr
  • Laatst online: 21-11 13:11
Compizfox schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:26:
De site is http://www.orangeoffice.eu/. Daar staan echter weer OpenOffice logo's, en er staat ook dat het LGPL gelicenceerd is. Erg dom om dat erbij te zetten, dan weet iedereen dat hij geld vraagt voor iets wat je gratis kunt krijgen :+

Iemand zin om een mailtje te sturen met de vraag of hij ook de broncode mag? Krijg je dat niet, mail je even naar de OSF :P
Ik zag ook zo'n thuiswinkel waarborg icoontje op die site staan. Als er dan toch mensen tijd aan gaan besteden, zoek dan meteen even uit of ze daar wel daadwerkelijk bij zijn aangesloten, en zo ja, of dit soort praktijken niet voldoende zijn om geroyeerd te worden ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze zijn er idd niet bij aangesloten.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 19:44

ossy

Festina Lente

volgens de thuiswinkel website moet het logootje doorlinken en dat doet het al niet...

Specs

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Antaresje schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:58:
[...]

Ik zag ook zo'n thuiswinkel waarborg icoontje op die site staan. Als er dan toch mensen tijd aan gaan besteden, zoek dan meteen even uit of ze daar wel daadwerkelijk bij zijn aangesloten, en zo ja, of dit soort praktijken niet voldoende zijn om geroyeerd te worden ;)
Ze zijn inderdaad niet aangesloten bij thuiswinkel.org. Ik stuur ze direct een klacht maar ben bang dat ze er weinig mee kunnen...

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:50

Snow_King

Konijn is stoer!

Heb bij marktplaats al een klacht ingediend :) Als we dat allemaal doen is hij zo weg.

Maar dit komt vaker voor, OpenOffice wordt vaak verkocht. En 90% van de mensen in NL weet niet wat GPL is, die zijn gewend software te kopen.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:50
Snow_King schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:10:
Heb bij marktplaats al een klacht ingediend :) Als we dat allemaal doen is hij zo weg.

Maar dit komt vaker voor, OpenOffice wordt vaak verkocht. En 90% van de mensen in NL weet niet wat GPL is, die zijn gewend software te kopen.
True :). En als je een afbeelding van Microsoft Office 2007 gebruikt en dan ook nog eens vaag bent over de inhoud dan vind ik het misleidende reclame.

Heb ook maar een klacht ingediend :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Ik kwam deze ook al een paar keer tegen. Report ze sowieso elke keer, aangezien ze pretenderen Microsoft Office te verkopen en dat is gewoon misleiding.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik kon mijn vinger er niet op leggen, maar inderdaad, het is misleidende reclame en ze lijken geld te vragen voor iets wat gewoon gratis is. Dat dit kan in Nederland :P

Ik ga ze ook reporten dan, hopelijk zijn ze snel weg.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dit lijkt, vooral gezien de website, gewoon een hobbyprogrammeur die een leuk centje probeerd bij te verdienen door een zelf gecustomized OpenOffice te verkopen. Beetje flauw. Vooral omdat je maar slechts 30 dagen support krijgt voor dat geld. Das wel wat karig voor betaalde distibutie en support van een gratis GPL pakket. Zoals hierboven gezegd word mag het wel.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Hallo David,

Naar aanleiding van het door u ingevulde klachtenformulier graag het volgende:

Orange Office is niet aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Voor meer informatie over onze leden verwijs ik u naar:

www.thuiswinkelorganisatie.nl

Omdat zij geen lid zijn, gebruiken zij ons logo ten onrechte. Wij zullen direct actie ondernemen.

Met vriendelijke groet,
[naw]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Compizfox schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:26:
Software onder de GPL mag verkocht worden, maar het is wel erg dom als iemand erin trapt. De broncode van software onder de GPL moet namelijk ook vrij beschikbaar worden gesteld :P
Deels klopt dat, echter wel ALLEEN aan de afnemer van de software. In principe betekent dat dus dat als de software niet door een van de andere afnemers gepubliceerd wordt, je alsnog voor de software moet betalen ;).
Zie ^^. Je hebt dat recht als je afnemer bent, anders niet.

offtopic:
Maar: IANAL.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, dus pas als je het gekocht hebt heb je recht op de broncode. Maar iemand die de broncode heeft (doordat hij het verkocht heeft) mag het wel weer vrij verspreiden, waardoor die verkoper niks meer verkoopt.
:9

Oftewel: GPL software verkopen slaat nergens op 8)7

Verwijderd

Het is vrij normaal dat open source software verkocht wordt, maar de kosten zitten hem dan vooral in support. Kijk bijvoorbeeld naar Red Hat Enterprise Linux, dat in principe CentOS is maar dan met support van Red Hat en wat handige features.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 08:25
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:13:
Het is vrij normaal dat open source software verkocht wordt, maar de kosten zitten hem dan vooral in support. Kijk bijvoorbeeld naar Red Hat Enterprise Linux, dat in principe CentOS is maar dan met support van Red Hat en wat handige features.
[mierenneuk]
CentOS is Red Hat zonder support, niet andersom
[/mierenneuk]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Compizfox schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:11:
Aha, dus pas als je het gekocht hebt heb je recht op de broncode. Maar iemand die de broncode heeft (doordat hij het verkocht heeft) mag het wel weer vrij verspreiden, waardoor die verkoper niks meer verkoopt.
:9

Oftewel: GPL software verkopen slaat nergens op 8)7
True, daarom vind ik als bedrijf de GPL niet handig. Ik verkoop kennelijk goede software, en heb weinig support aanvragen.

Tenzij je echt maatwerk verkoopt, voor 1 of 2 klanten ;).

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Het is inderdaad gewoon OpenOffice, aangezien dit in de voorwaarden staat.
Artikel 4. Intellectuele eigendomsrechten
1. De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de geleverde Documenten blijven berusten bij OpenOffice.org de maker en eigenaar van de software.
Er wordt dus gewoon OpenOffice geleverd.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zo, de advertentie is weg. Nu nog even de nieuwe rapporteren: http://link.marktplaats.nl/340264030

[ Voor 68% gewijzigd door Compizfox op 21-04-2010 15:16 ]

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 15:20
Ah, net ook even gerapporteerd bij marktplaats. Daarna ff hier op Forum gekeken en zie dat er meer zich aan deze parktijken ergeren.
Hopelijk trappen er niet te veel mensen in.

Specs

• Barleone
  • Laatst online: 22:19
Hm, goed bezig. :F De wet ontduiken in de voorwaarden gaat never nooit lukken lijkt me |:(
En over die GPL licentie, daar is bijv. nr 4 van de voorwaarden toch mee in strijd:?!
2. Het recht om de Overeenkomst te ontbinden welke Klant zou hebben ingevolge de Wet Koop op Afstand, indien en voor zover toepasselijk, kan gezien de aard van de door ons geleverde dienst(en) door Klant niet worden uitgeoefend.
4. Het is de klant niet toegestaan gekochte software door te verkopen aan derden.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sorry ik heb even niks aan dit topic toe te voegen anders dan dat ik dit een behoorlijk ranzige manier vind om de wat minder gevorderde computergebruiker geld uit de zak te kloppen :(. 14,95 betalen voor een doosje en 30 dagen support terwijl het produkt eigenlijk gewoon gratis is te downloaden bij de ontwikkelaar pffffff. Bovendien is er op het web zat info/support te vinden over OpenOffice.

Wat een lamzak die Marco Wateringen/OrangeOffice.

Overigens goed dat er middels dit topic aandacht aan wordt besteed op Tweakers. Nu even wachten tot de Google spider voorbij komt zodat OrangeOffice straks een stuk beter is te vinden via Google. Zullen ze vast wel op prijs stellen 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-11 11:37

Hoite

Goed verhaal

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/3445ywy.png

:X :F

Lekker kort.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is wel de allerlame-ste manier om bezoekers op je site te houden.

Verwijderd

en het is nog steeds gaande, marktplaats staat er weer vol mee, tientallen advertenties...

deze meneer bied btw meer bedenkelijk (software)producten aan heb ik gezien, ook maar even gerapporteerd en voor wie zich geroepen voelt, ook even doen ;)

(ook grappig dat het contactformulier op zn websites heel toevallig niet werkt, tsja)

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 17:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Wilde net op het forum even een berichtje plaatsen:
-------------------------------------------------------------------------
Dezelfde software is gratis te downloaden op:

http://nl.openoffice.org/

Veel succes ermee...
Na de submit:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.90/1101400001-1101450000/1101403901-1101404000/1101403929_5_PqJ7.jpeg

:o :+ :F ;( ;w

[ Voor 19% gewijzigd door arie_papa op 14-09-2010 13:01 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
skinlee78 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:00:

Veel succes ermee...
Na de submit:
[afbeelding]

"Dank u wel. Uw reactie is verstuurd en wacht op goedkeuring."
Pfft typische censuur. Erg sneu om op die manier te doen alsof je een eigen product verkoopt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
RemcoDelft schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:05:
[...]

"Dank u wel. Uw reactie is verstuurd en wacht op goedkeuring."
Pfft typische censuur. Erg sneu om op die manier te doen alsof je een eigen product verkoopt.
Vraag me wel af wat er gebeurd als we allemaal een melding willen doen })

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

skinlee78 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:00:

Veel succes ermee...
Na de submit:
[afbeelding]

lol, die kreeg ik ook :+

Rail Away!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

LOL post een link naar openoffice.org in de ervaringen sectie (schreef dat het een top pakket was, en dat het gratis op nl.openoffice.org te downloaden is, zorgde meteen voor een ban.

Marco Wateringen is duidelijk een onguur type wie mensen benadeelt op een manier bijna net zo laakbaar als oplichting.

effe google blij maken, Marco Wateringen is geen oplichter, maar zijn praktijken komen aardig in de buurt.

Dit soort activiteiten geven open source / gpl / whatever free license een slechte naam

If you choose to criticise you choose your enemies

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 17:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Emmeau schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:18:
....
Dit soort activiteiten geven open source / gpl / whatever free license een slechte naam
Nou daar ben ik het niet mee eens, maar het is gewoon ordinair meeliften op het succes ervan.
Zat al te zoeken bij OOo naar een link om dergelijk misbruik te melden, maar kan het zo 123 niet vinden.
Misschien Oracle een mailtje sturen >:)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Ach ja, ik kwam ooit eens iets dergelijks tegen met GIMP. Kon je ook een cd-tje bestellen voor $30 ofzo. Echt oplichting is het niet, maar wel het profiteren van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Dat is op zich best :')

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

skinlee78 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:25:
[...]

Nou daar ben ik het niet mee eens, maar het is gewoon ordinair meeliften op het succes ervan.
Zat al te zoeken bij OOo naar een link om dergelijk misbruik te melden, maar kan het zo 123 niet vinden.
Misschien Oracle een mailtje sturen >:)
Probleem is dat mensen software kopen, waarvan ze later te horen krijgen dat het gratis te downloaden is. Daardoor ontstaat er meteen (onterechte) weerstand tegen open source door de ontstane situatie.

En ga je gang met Oracle mailen, zou wel lachen zijn als die er even flink achteraan zouden gaan

If you choose to criticise you choose your enemies

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Uiteindelijk is het misleiding, aangezien het volgende bovenaan de website van Orange Office staat:
14 september 2010 - Nog 2 Exemplaren Beschikbaar
Dat is natuurlijk bs voor een gratis, digitale download. Daarnaast:
Niet Goed Geld Terug Garantie
Terwijl ze geen geld teruggeven bij een ontevreden klant, aangezien de aankoop niet ontbonden kan worden volgens hun AV.

Als laatste lijkt mij dat 'Office', 'MS Office' en 'Microsoft Office' trademarks zijn van Microsoft, en deze dus niet zomaar gebruikt mogen worden, althans dat lijkt mij.

• RemcoDelft
Emmeau schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:32:
[...]

Probleem is dat mensen software kopen, waarvan ze later te horen krijgen dat het gratis te downloaden is. Daardoor ontstaat er meteen (onterechte) weerstand tegen open source door de ontstane situatie.

En ga je gang met Oracle mailen, zou wel lachen zijn als die er even flink achteraan zouden gaan
Aan de andere kant kan ik me genoeg mensen voorstellen die een softwareproduct pas vertrouwen als het geld kost...

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dus, zullen we even met z'n allen er wat aan gaan doen?
http://www.orangeoffice.eu/ervaringen.html

Hiermee bedoel ik dus aangeven dat OpenOffice gratis te downloaden is op nl.openoffice.org.

EDIT: Geen URL posten, dan wordt je meteen gebant :') :F

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 14-09-2010 16:16 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ook) ik denk het mijne van de praktijken van OrangeOffice, maar het is niet de bedoeling om via en/of met noemen van de naam van T.net, andermans sites te verstieren.

---
Het gaat over OpenOffice ( :+ ) een Office-pakket, dus CSA ==> OFF

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 14-09-2010 16:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Compizfox schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:12:
Dus, zullen we even met z'n allen er wat aan gaan doen?
Zullen we dat maar eens even niet doen?
EDIT: Geen URL posten, dan wordt je meteen gebant :') :F
En datzelfde gaat ook op voor Tweakers. Als ik iemand betrap op welke deface of ziek actie dan ook dan komt er hier óók een ban. Hoe groot de lutser ook is, actie om een andere site te verzieken vanuit Tweakers heeft als resultaat een ban bij ons!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar is kritiek leveren op een site niet inherent aan onze democratische rechten? En als wij allen onze mening willen geven en (onbedoeld) zodoende die website overbelasten zie ik daar geen onrechtmatige handelingen in.

• zeef
Dan zal je geheel bedoeld een ban ontvangen. Georganiseerde actie vanuit T.net naar een externe site -hoe dom ze ook zijn- zullen we absoluut niet tolereren.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het helemaal niet over verzieken of overbelasten. Alleen duidelijk maken via een reactie op zijn site dat OpenOffice ook gratis te downloaden is.

Wat is precies het verschil tussen het posten van reacties op de site van OrangeOffice zelf en het (ook 'georganiseerd') rapporteren van de advertenties van OrangeOffice op Marktplaats?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:10:
deze meneer bied btw meer bedenkelijk (software)producten aan heb ik gezien, ook maar even gerapporteerd en voor wie zich geroepen voelt, ook even doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 14-09-2010 17:46 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zeef schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:35:
Dan zal je geheel bedoeld een ban ontvangen. Georganiseerde actie vanuit T.net naar een externe site -hoe dom ze ook zijn- zullen we absoluut niet tolereren.
Dus als ik aankondig mijn review daar te plaatsen en derden daar tevens toe aanzet ga ik geband worden?
Zeef, ik ben het vaak met je eens maar in dit geval absoluut niet.

Het lijkt me immers niet in strijd met het hier geldend algemeen beleid.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 14-09-2010 17:57 ]

• zeef
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Verwijderd

Barleone schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:49:
Hm, goed bezig. :F De wet ontduiken in de voorwaarden gaat never nooit lukken lijkt me |:(
En over die GPL licentie, daar is bijv. nr 4 van de voorwaarden toch mee in strijd:?!
zulke zaken kan je melden op http://gpl-violations.org/

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb me voorgedaan als onschuldige potentiele koper en een vraag ingediend via zijn website in de hoop dat hij gaat reageren, zodat ik hem kan vragen waar hij nu eigenlijk mee bezig is...

• RemcoDelft
Je reageerde op een post uit april, ondertussen staat er:
Artikel 4. Intellectuele eigendomsrechten
1. De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de geleverde Documenten blijven berusten bij OpenOffice.org de maker en eigenaar van de software.
M.a.w. ze verwijzen zelfs in de voorwaarden (die vrijwel niemand ooit leest) nu wel naar OpenOffice.org. Op zich wel netjes.
Dat ze misbruik maken van de onwetendheid van mensen... Ach, dat doet een winkelier toch ook als-ie iemand een commercieel pakket van 200 euro aansmeert voor het maken van een enkele brief?

*Edit*:
Artikel 7. Algemene bepalingen
4. Het is de klant niet toegestaan gekochte software door te verkopen aan derden.
Dit is alsnog een GPL-violation.
Let op: u betaald voor het downloaden van de software, niet voor de software zelf
om deze reden bieden wij geen enkele garantie op de juiste werking van de software.
Of is het juist wel volgens de GPL door te zeggen dat verkoop van de software niet mag?

[quote]Disclaimer
U kan op deze pagina geen Office 2007 bestellen! Er word een gratis open-source kantoorpakket geleverd.[/b]
Ik denk dat ik op grond van deze voorwaarden moet concluderen dat ze legaal bezig zijn. Niet netjes, wel legaal.

[ Voor 31% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2010 14:53 ]

Pagina: 1