Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
heey all,

ik heb een 7 jaar oude HP pavilion staan en die wil ik graag upgraden hij heeft 7jaar trouwe dienst gedraaid.
en ik wil graag wat nieuwere games spelen. ik kan net Word of Warcraft aan op medium.

aangezien de spullen die er nog in zitten nog uitstekend werken hoef ik alleen maar een nieuw
moederbord, processor, videokaart en geheugen. misschien eventueel een nieuwe voeding

ik zag bij alternate een leuk setje
http://www.alternate.nl/h...rtno=SD2U01&baseId=669921
alleen zat er geen onboard videokaart in ( voor het geval dat ik geldnood zit)
daarom wilde ik een ander moederboord, alleen heb ik hier geen enkel verstand van wat het allemaal inhoudt.
ik dacht dat dit wel een aardige was https://www.alternate.nl/.../M4A785TD-M_EVO/-1079931/?
mijn budget voor een moederboord is ong 100 euro.

oke dan naar de videokaart,
ik heb er nu een pricewatch: Sapphire HD 3850 512MB GDDR3 AGP 8x

maar wat is nu een goede Videokaart. budget ong 100 a 125 max.
ik dacht zelf aan een ATI Radeon HD 4000 serie of HD 5000 (liever geen Nvidea) kaart
maar welke heb geen idee

prosessor staat vast of er moet nog een betere voor het zelfde geld te zijn (quad-core)

wat er voor voeding in mijn kast zit is een LiteOn voeding van denk ik 250W
op het stickertje staat DC Output:250W

als je nog meer info nodig hebt zal ik dit zeker geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor hebben we T.net V&A en niet GoT :)

[ Voor 82% gewijzigd door DaMarcus op 23-04-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ik denk dat je het beste kan kijken bij de best buy guide.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010

Ook is het makkelijker om een totaal prijs te geven ipv losse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
ik wil het langzaam maar zeker naar een leuk game systeem trekken
voor de moederboord, video ect wil ik toch niet meer dan 400 uit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

Het is, ondanks dat jouw huidige harde schijf nog goed is, toch aan te raden deze te vervangen. Voor jouw huidige systeem is jouw 7 jaar oude schijf snel zat, maar voor een 'systeem van nu' is een 7 jaar oude schijf gewoon veel te langzaam.

Ook heeft een moederbord van nu maar één IDE poort waar je maximaal twee stations op aan kan sluiten. Hiermee kun je dus niets meer kwijt dan één schijf en één dvd station. Een nieuwe schijf is sata, en daar heeft een nieuw mobo genoeg aanslutien voor.

Een simpele 500 GB schijf kost absoluut de kop niet, voor vier tientjes heb je al een nieuwe schijf. Voor minder dan t dat staan er ook leuke schijven in de V&A.

offtopic:
Als je het mobo, cpu, gpu, mem, psu en evt de hdd gaat vervangen, is het dan nog wel een upgrade of is het gewoon hergebruik van jouw kast en dvd? :+

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
oke, dus eigenlijk is het handiger om een hele pc samen te stellen :D
maar nog effe over die GpU wat is nu beter, ik heb wat benchmarks gezien maar daar concludeer ik uit hoe duurder de kaart hoe beter de prestaties in principe, maar voor iemand die World of Warcraft, dadelijk wat nieuwe RTS wil gaan spelen (starcraft 2, supreme comander ect) wat voor grafische kaart raden jullie mij aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica