HELP! nix doet 't meer na FSB verandering

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb bij een vriend met een ABIT kt7a en een AMD Thunderbird 1000 waarbij de instellingen op 10 x 100 stonden de fsb op 133 gezet (pci 33) en de multiplier op 7

(gewoon even kijken of het dan ging)
de processor werd hierdoor juist minder belast, want 133 x 7 = minder dan 1000, dus hij zou het moeten doen, maar nu boot de hele computer niet! de handleiding is dan ook nog eens in het duits, dus de RESET jumper is niet te vinden. WAT MOET IK DOEN??? HEEEEEEEEEELP! wat een stomme actie! |:(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

t3q

Say yes to teq

trek de stekker van de voeding eruit en wacht 10 min en dan start opnieuw op.Of zoek nog een keer naar de cmos jumper.Het moet erbij staan op je mamaplank!!!

Life goes as it goes.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 14:12 schreef Brilson666 het volgende:
trek de stekker van de voeding eruit en wacht 10 min en dan start opnieuw op....
Bijna hetzelfde, maar hou de INSERT knop tijdens het opstarten ingedrukt, zodra je de piep hoort of wat op het scherm (BIOS) ziet komen, druk op DELETE om weer in de BIOS te komen...

Als je de jumper toch gaat doen (hij zit links midden ergens midden tussen de voorkant van het bord en PCI slot 5 of zo..) trek dan wel eerst de stroomkabel er uit !!!

Succes, met INSERT zal het wel lukken denk ik.. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//biggrin.gif

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Tanx

Weet iemand nou nog hoe het kan dat hij het niet meer doet op een FSB van 133, want dat is toch wel jammer als dat niet kan.

Die kerel is trouwens ook best dom, want hij heeft zijn 5.1 woofer naast z'n kast staan (ongeveer op hardeschijfhoogte)

|:(

micheljansen.org

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 09 maart 2001 14:30 schreef Hooi het volgende:

[..]

Bijna hetzelfde, maar hou de INSERT knop tijdens het opstarten ingedrukt, zodra je de piep hoort of wat op het scherm (BIOS) ziet komen, druk op DELETE om weer in de BIOS te komen...

Als je de jumper toch gaat doen (hij zit links midden ergens midden tussen de voorkant van het bord en PCI slot 5 of zo..) trek dan wel eerst de stroomkabel er uit !!!

Succes, met INSERT zal het wel lukken denk ik.. [afbeelding]
Werkt dat op alle [beetje recente] mobo's, of alleen po de KT7a¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 09 maart 2001 14:46 schreef dawuss het volgende:
Tanx

Weet iemand nou nog hoe het kan dat hij het niet meer doet op een FSB van 133, want dat is toch wel jammer als dat niet kan.
Ik heb exact hetzelfde, 126 MHz FSB gaat perfect [totaal GEEN problemen] maar 133 pakt 'ie gewoon niet.
Bij mij ligt het 95% zeker aan mijn TNT2, die gewoon NIET op 89MHz[AGP] wil draaien...
Als je het zeker wilt weten, zet er dan een PCI videokaart in en kijk offie dan WEL wil...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 09 maart 2001 20:12 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Werkt dat op alle [beetje recente] mobo's, of alleen po de KT7a¿
dat werkt op alle mobo's volgens mij :)

welke kerel is dom dawuss????

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Mhh.. ik dacht dat de insert truc alleen op Abit werkt, en specifiek de KT7 serie..

Maar dat kannik mishebben ;)

Verwijderd

Je kan ook gewoon ff een geheugenbankie eruit roppen... Dan zijn de instellingen ook weer standaard.

Verwijderd

Ik heb bij een vriend met ...

.....
Die kerel is trouwens ook best dom...
Het zal je vriend maar zijn :o

Wat betreft die speakers zal het weinig uitmaken zover ik gemerkt heb.
Als het redelijke speakers zijn dan zijn ze zo gemaakt dat het vrijwel geen invloed heeft.
Verder zit je kast en nog een dikke behuizing van de HDD ertussen dus eer dat dat doorstraalt dan zijn het wel sterke speakers.

Verwijderd

Je CMOS reset zit naast je battery en de pinnekes waar je je hdd ledje etc. op aansluit (kan ff niet op woord komen,)

Switch zit standaard op 1 en 2, om te resetten moet je hem paar seconden op 2 en 3 zetten..

Vergeet niet de stekker uit stopcontact te halen!

Succes

Verwijderd

Insert ingedrukt houden tijdens boot lukt niet altijd...
Vriend van me had ook dat probleem

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op vrijdag 09 maart 2001 14:46 schreef dawuss het volgende:
Tanx

Die kerel is trouwens ook best dom, want hij heeft zijn 5.1 woofer naast z'n kast staan (ongeveer op hardeschijfhoogte)

|:(
Jij bent hier de gene die dom is michel, want z'n CPU is gelockt :o

Oh ja, een fatsoenlijke speakerset is goed afgeschermd, dus maakt het ook niets uit...

Verwijderd

Afgeschermd..?

Ik denk dat ie het bonken en trillen door de subwoofer bedoelt, en of dat de HD negatief kan beinvloeden.

Als het geen echte Subwoofer is van een duur HiFi systeem, zal het weinig doen, die PC setjes gaan niet echt laag (Tot 80 hz maar of nog slechter), en echt hard kunnen ze ook niet.

Meestal zit er ook nog een zuper zwakke speaker in, zodat je hem in no time opblaast.. :P

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Nou, als er heel groot met een witte stikker met rode letters opn een zwarte kist van 50 bij 50 cm staat "NONDIRECTIONAL SPEAKER. PLACE ANYWHERE BUT NEAR OBJECTS THAT CAN BE AFFECTED BY MAGNETIC WAVES. NOT MAGNETICALY SHIELDED" dan mag je er toch vanuit gaan dat je hem niet naast je hd moet zetten ZORK!:o

micheljansen.org

• zork
Op zaterdag 10 maart 2001 11:39 schreef Hooi het volgende:
Afgeschermd..?

Ik denk dat ie het bonken en trillen door de subwoofer bedoelt, en of dat de HD negatief kan beinvloeden.

Als het geen echte Subwoofer is van een duur HiFi systeem, zal het weinig doen, die PC setjes gaan niet echt laag (Tot 80 hz maar of nog slechter), en echt hard kunnen ze ook niet.

Meestal zit er ook nog een zuper zwakke speaker in, zodat je hem in no time opblaast.. :P
Nee, hij bedoelt het magnetische veld...

• zork
Op zaterdag 10 maart 2001 12:13 schreef dawuss het volgende:
Nou, als er heel groot met een witte stikker met rode letters opn een zwarte kist van 50 bij 50 cm staat "NONDIRECTIONAL SPEAKER. PLACE ANYWHERE BUT NEAR OBJECTS THAT CAN BE AFFECTED BY MAGNETIC WAVES. NOT MAGNETICALY SHIELDED" dan mag je er toch vanuit gaan dat je hem niet naast je hd moet zetten ZORK!:o
Houd je bek dan gewoon man, als het er toch opstaat. Ik ben er vanuit gegaan dat het een fatsoenlijke subwoofer was, dus...

Nog een reden waarom jij dom bent --> z'n cpu is gelockt!

Verwijderd

hm,mm.... misschien wil de 133FSB niet omdat er een KT133 northbridge opzit??

133 wil alleen met KT133A northbridge |:(

Verwijderd

<quote>
Mhh.. ik dacht dat de insert truc alleen op Abit werkt, en specifiek de KT7 serie..
Maar dat kannik mishebben
<quote>

nee hoor, bij mijn Abit BX6 rev2.0 & BH6 werkt het ook. ik weet niet of het ook bij non-Abit werkt maar het is iig niet specifiek aan de KT7 series verbonden

• zork
Op zaterdag 10 maart 2001 18:44 schreef DaFoX het volgende:
hm,mm.... misschien wil de 133FSB niet omdat er een KT133 northbridge opzit??

133 wil alleen met KT133A northbridge |:(
KT7A = KT133A Northbridge :P

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
jaja je geheugen zeker op PCI=HCLK staan...ff rekenen geeft 133+33=166MHZ>:):o

laaaachen man!!

• zork
Trieste gast he :o

En wat dacht je van de multiplier lock :?

HAHAHA :D

(ROokie ;))
Pagina: 1