VPN via GPRS Router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:26

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik zoek mensen die wat ervaring hebben met GPRS routers, ik ben namelijk bezig met het opzetten van een VPN verbinding naar een mobiele locatie.

Mijn situatie is als volgt:
Laptop ----isp----> Internet ----gprs---->(Device X)---->DataLogger.

Ik ben dus opzoek naar 'Device X', ik wil namelijk via een VPN verbinding de datalogger benaderen.
Het probleem is dat 99% van de GPRS routers zelf de VPN verbinding willen opzetten.
Ik wil vanaf mijn laptop de verbinding opzetten, dit omdat het vanaf elke willekeurige laptop moet kunnen.
Daarom vraag ik hier om mensen die ervaring hebben met een apparaat, dus niet iemand die "VPN GPRS Router" heeft gegoogled, "been there done that"

Er is een KPN abbo waarop we een vast Ip adres hebben, maar evt een gprs router die zich bij DynDNS aanmeld zou helemaal geweldig zijn.

Ik heb hier van SiemensAutomation nu een dergelijk apparaat staan, maar hiermee is het niet voor elkaar te krijgen, en zelfs Siemens snapt niet hoe ze het moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednasius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 23:07
Als ik 't goed begrijp zoek je dus een router met GPRS/UMTS met ingebouwde VPN server.

Ik denk dat Draytek dan weleens de juiste router voor je kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Linksys maakt deze ook, erg fijne apparaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Rednasius schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:40:
Als ik 't goed begrijp zoek je dus een router met GPRS/UMTS met ingebouwde VPN server.

Ik denk dat Draytek dan weleens de juiste router voor je kan hebben.
Net even snel op de site gekeken, ik zie inderdaad de term VPN Server een paar keer voorbij komen, ik zal er even rondneuzen. Kan alleen zo snel nog niet een GPRS router vinden, heb je toevallig ook ervaring met 1 van deze drayteks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:43:
Linksys maakt deze ook, erg fijne apparaatjes!
Linksys maakt deze ook :| zou je ietsjes specifieker kunnen zijn :P
Ik ben juist opzoek naar mensen die ervarig hebben met een werkende setup, zoals ik al aangaf heb ik hier al een apparaatje staan van een x aantal honderden euros, en ik wil graag iets wat bewezen is dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednasius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 23:07
Armageddon_2k schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:12:
[...]

Net even snel op de site gekeken, ik zie inderdaad de term VPN Server een paar keer voorbij komen, ik zal er even rondneuzen. Kan alleen zo snel nog niet een GPRS router vinden, heb je toevallig ook ervaring met 1 van deze drayteks?
Helaas niet, heb wel ervaring met 't opbouwen van vpn naar draytek router. Maar gewoon over ADSL.

In de sommige van de drayteks kan je een 3G usb modem prikken. Waarschijk dat je dus ook via die verbinding kan binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb goede ervaringen met de (reeds verouderde) LANCom 3550. Daar zit een ingebouwde IPSec VPN server in, maar kan ook zelf VPN's opzetten.
Er zijn nu al wel andere van Lancom. Bijvoorbeeld de 3850 http://www.lancom-systems...S.798+M5d637b1e38d.0.html

Met een vast IP op de UMTS kaart (optie bij KPN) => Oftewel: * Equator had de TS niet goed gelezen :P werkt dat goed. Je moet alleen accoord gaan met hoge latencies, en geen super troughput

DynDNS was een optie inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 20-04-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 17:00
Wat voor datalogger is het? Moet dat ding over ethernet aangesloten worden? Veel van dat soort meuk kun je ook via serieel uitlezen.

Als je daarachter een (bv) Siemens M35i of een Wavecom seriele gsm modem dan kun je gewoon direct inbellen op dat ding. Als het (semi)industrieel is kun je ook kijken naar Westermo. Die hebben modellen die je gewoon op een dinrail kan klikken. (Overig hebben hun ook GPRS/UMTS oplossingen)

Als het budget moet kun je idd kijken naar bv Draytek. Alternatief is ook Sonicwall. Daar kun je ook prima een umts/gprs modem op aansluiten.

Wel is het afhankelijk van de provider of het gaat werken, niet elke provider levert een transparante verbinding. Vaak zit je achter routing of filteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Equator schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:27:
Ik heb goede ervaringen met de (reeds verouderde) LANCom 3550. Daar zit een ingebouwde IPSec VPN server in, maar kan ook zelf VPN's opzetten.
Er zijn nu al wel andere van Lancom. Bijvoorbeeld de 3850 http://www.lancom-systems...S.798+M5d637b1e38d.0.html

Met een vast IP op de UMTS kaart (optie bij KPN) => Oftewel: * Equator had de TS niet goed gelezen :P werkt dat goed. Je moet alleen accoord gaan met hoge latencies, en geen super troughput

DynDNS was een optie inderdaad.
Super, ik zal eens contact met zo opnemen. Dit lijkt inderdaad te zijn waar ik naar zoek.
Mooi ook iemand gevonden te hebben die er ervaring mee heeft :) Want het bij dit apparaat is het namelijk lastig uit de data sheets te halen of hij verbindingen accepteert of alleen zelf opzet.
Pagina: 1