[VMware] Hoeveel zwaarder is 4.0 dan 3.5?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Op dit moment ben ik even aan het uitzoeken wat het met zich meebrengt om van VMWare 3.5 naar 4.0 te upgraden, maar iets wat ik niet direct vinden kan is de load die VMWare 4.0 met zich meebrengt t.o.v. 3.5.

Natuurlijk staat er wel een lijstje met minimal system requirements, maar deze zegt niks over hoeveel zwaarder 4 gaat lopen t.o.v. 3.5. Daarom mijn vraag richting jullie, omdat er vast iemand rondloopt die ook van 3.5 naar 4 is gegaan, en uit ervaring kan zeggen of je ineens toch wat minder virtuele machines kunt houden op een bak dan met 3.5 het geval was, of dat je er niks van merkt :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
ik denk persoonlijk (heb het uiteraard niet kunnen testen) dat als dat al het geval zou zijn dit insignificant is. Kan me niet voorstellen dat je ineens 1 of 2 virtuele machines minder kunt draaien alleen al door de upgrade van ESX. correct me if i'm wrong

edit: ik lees hier snel eigenlijk alleen maar over performance increase ipv decrease

[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 20-04-2010 14:19 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:06
ik kan op mijn omgeving(en) evenveel vm's draaien als vroeger met de 3.5

de grote verandering in mijn ogen is het vereist zijn van 64bit, waar je op de 3.5 nog met een 32bit omgeving kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
loewie1984 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:17:
ik denk persoonlijk (heb het uiteraard niet kunnen testen) dat als dat al het geval zou zijn dit insignificant is. Kan me niet voorstellen dat je ineens 1 of 2 virtuele machines minder kunt draaien alleen al door de upgrade van ESX. correct me if i'm wrong

edit: ik lees hier snel eigenlijk alleen maar over performance increase ipv decrease
Ah, nice! Meer is _altijd_ beter, rule #1 ;)
ItsValium schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:19:
ik kan op mijn omgeving(en) evenveel vm's draaien als vroeger met de 3.5

de grote verandering in mijn ogen is het vereist zijn van 64bit, waar je op de 3.5 nog met een 32bit omgeving kon werken.
wij hebben sowieso Xeon 5310's en 5420's dus 64bit support is voor ons geen enkel probleem :)

There is no replacement for displacement!