Toon posts:

Licenties virtualisatiepakketten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben een onderzoek aan het doen naar applicatie virtualisatie pakketten. We zijn er al over uit dat het 1 van de volgende 3 pakketten gaat worden. App-V, XenApp,ThinApp. Deze zullen de applicaties moeten streamen naar Servers met Terminal Server 2008. hiervan willen we graag de kosten berekenen.

Nu heb ik de volgende licenties gevonden voor de 3 pakketten.
Nu weet ik alleen niet of ik de juiste licenties heb gekozen om mijn doel te bereiken(streamen van applicaties naar Terminal Servers 2008. De volgende licenties denk ik te moeten bezitten om het doel te bereiken:
Kan iemand mij vertellen of dit klopt of dat ik ergens een fout heb gemaakt. :)

XenApp 5
  • Citrix XenApp 5 enterprise - x1 Concurrent User Connection inclusief 1 jaar standaard ondersteuning
  • Microsoft windows Remote Desktop CAL 2008 Inclusief Microsoft Software Assurance.
  • Ondersteuning op windows Remote Desktop inclusief Software Assurance
De Enterprise editie bevat de ondersteuning tot het virtualiseren en streamen van applicaties. Bij Citrix dien je licenties per gebruiker aan te kopen. Het gaat hierbij om vrije licenties. Deze licenties zijn dus niet aan één gebruiker gebonden.

App-V 4.6
  • Microsoft windows Remote Desktop CAL 2008 Inclusief Microsoft Software Insurance.
  • Ondersteuning windows Remote Desktop inclusief Software Assurance
Bij Microsoft App-V 4.6 is het noodzakelijk om een Microsoft Software Assurance contract af te sluiten. Bij dit contract hoort het Microsoft Desktop Optimization. In dit software pakket zit Microsoft App-V inbegrepen.

Sinds 1 september 2009, heeft Microsoft de App-V licentie inbegrepen in de Client Access Licence (CAL) voor Windows Server 2008 R2 en 2008, dit betekent dat een aparte licentie voor App-V niet langer nodig is. Het gaat hierbij om vrije licenties. Deze licenties zijn dus niet aan één gebruiker gebonden.

ThinApp 4.5
  • ThinApp Suite 4.5 (50 gebruikers)
  • Gold Support ThinApp Suite
  • Gold Support ThinApp Client
Bij Thinapp word gebruikt gemaakt van licenties per named user of per device wanneer er 100 devices zijn en maar 50 users kies je voor de licentie per named user. Wanneer er 50 devices zijn en 100 Users kan er het beste gekozen worden voor per device. Zo ben je het meest voordeling uit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom leg je die vraag niet gewoon bij je leverancier neer?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 20:48
Als je App-V puur en alleen wilt gebruiken om je applicaties naar een 2008 server met RDS (Remote Desktop Services) te streamen, voldoet de 2008 RDS Cal die je koopt voor een user.

Sinds begin dit jaar zijn de licenties om App-V te gebruiken op een RDS machine inbegrepen bij de RDS Cals.

Als je met App-V gebruik wil maken van streamen naar desktops, heb je het MDOP nodig. Dit moet je per werkplek afnemen.

Zijn de kosten de enige afwegingen die je maakt voor het aanschaffen van een software-vitualisatie software?

Verwijderd

Topicstarter
Het zal puur gebruikt gaan worden om applicaties op 2008 server met RDS te streamen.

Nee kosten zijn niet het enige aspect waar naar word gekeken. Kwa snelheid en geheugen heb ik al een goed beeld. Daarin ontlopen ze elkaar echter weinig. Daarintegen hebben Xenapp en App-v een centraal beheer console welke je weer mist bij ThinApp.

Ook ga ik ze alle 3 testen met de huidige applicaties om te kijken of ze overweg kunnen met deze applicaties wat natuurlijk ook heel belangrijk is. Het is gewoon zo dat de kosten en baten ongeveer gelijk aan elkaar moeten liggen. En wanneer het ene pakket bijvoorbeeld 10k goedkoper dan het ander met dezelfde functionaliteiten kies je natuurlijk voor de goedkoopste.
klikos schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:05:
Als je App-V puur en alleen wilt gebruiken om je applicaties naar een 2008 server met RDS (Remote Desktop Services) te streamen, voldoet de 2008 RDS Cal die je koopt voor een user.

Sinds begin dit jaar zijn de licenties om App-V te gebruiken op een RDS machine inbegrepen bij de RDS Cals.

Als je met App-V gebruik wil maken van streamen naar desktops, heb je het MDOP nodig. Dit moet je per werkplek afnemen.

Zijn de kosten de enige afwegingen die je maakt voor het aanschaffen van een software-vitualisatie software?

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Question Mark schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:51:
Waarom leg je die vraag niet gewoon bij je leverancier neer?
Omdat het waarschijnlijk een onderzoek betreft vanuit een studie ICT beheer of iets dergelijks... ga ik nu door voor de koelkast? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Picaroon op 22-04-2010 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een onderzoek voor mijn afstudeerproject dat klopt. Maar ik wilde even verifieren of ik de juiste licenties heb gekozen. Zodat de Sales kan bekijken wat de licenties gaan kosten zodat ik een kosten baten analyse kan maken ;) En ik doe niet de studie ICT beheer maar Informatica engineering ;)
Picaroon schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:37:
[...]

Omdat het waarschijnlijk een onderzoek betreft vanuit een studie ICT beheer of iets dergelijks... ga ik nu door voor de koelkast? :)

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:17
Volgens mij hoef je voor Xenapp (online) streaming geen enterprise versie te hebben maar kunnen alle versie's dit. http://www.citrix.com/sit...rative-Feature-Matrix.pdf
Pagina: 1