Hallo allen,
Ik ben een onderzoek aan het doen naar applicatie virtualisatie pakketten. We zijn er al over uit dat het 1 van de volgende 3 pakketten gaat worden. App-V, XenApp,ThinApp. Deze zullen de applicaties moeten streamen naar Servers met Terminal Server 2008. hiervan willen we graag de kosten berekenen.
Nu heb ik de volgende licenties gevonden voor de 3 pakketten.
Nu weet ik alleen niet of ik de juiste licenties heb gekozen om mijn doel te bereiken(streamen van applicaties naar Terminal Servers 2008. De volgende licenties denk ik te moeten bezitten om het doel te bereiken:
Kan iemand mij vertellen of dit klopt of dat ik ergens een fout heb gemaakt.
XenApp 5
App-V 4.6
Sinds 1 september 2009, heeft Microsoft de App-V licentie inbegrepen in de Client Access Licence (CAL) voor Windows Server 2008 R2 en 2008, dit betekent dat een aparte licentie voor App-V niet langer nodig is. Het gaat hierbij om vrije licenties. Deze licenties zijn dus niet aan één gebruiker gebonden.
ThinApp 4.5
Ik ben een onderzoek aan het doen naar applicatie virtualisatie pakketten. We zijn er al over uit dat het 1 van de volgende 3 pakketten gaat worden. App-V, XenApp,ThinApp. Deze zullen de applicaties moeten streamen naar Servers met Terminal Server 2008. hiervan willen we graag de kosten berekenen.
Nu heb ik de volgende licenties gevonden voor de 3 pakketten.
Nu weet ik alleen niet of ik de juiste licenties heb gekozen om mijn doel te bereiken(streamen van applicaties naar Terminal Servers 2008. De volgende licenties denk ik te moeten bezitten om het doel te bereiken:
Kan iemand mij vertellen of dit klopt of dat ik ergens een fout heb gemaakt.
XenApp 5
- Citrix XenApp 5 enterprise - x1 Concurrent User Connection inclusief 1 jaar standaard ondersteuning
- Microsoft windows Remote Desktop CAL 2008 Inclusief Microsoft Software Assurance.
- Ondersteuning op windows Remote Desktop inclusief Software Assurance
App-V 4.6
- Microsoft windows Remote Desktop CAL 2008 Inclusief Microsoft Software Insurance.
- Ondersteuning windows Remote Desktop inclusief Software Assurance
Sinds 1 september 2009, heeft Microsoft de App-V licentie inbegrepen in de Client Access Licence (CAL) voor Windows Server 2008 R2 en 2008, dit betekent dat een aparte licentie voor App-V niet langer nodig is. Het gaat hierbij om vrije licenties. Deze licenties zijn dus niet aan één gebruiker gebonden.
ThinApp 4.5
- ThinApp Suite 4.5 (50 gebruikers)
- Gold Support ThinApp Suite
- Gold Support ThinApp Client