[C#] PasswordBox unmasken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Is het mogelijk om een PasswordBox te unmasken?
Als alternatief, gaat het problemen geven als ik dynamisch een TextBox en PasswordBox (moet nog even kijken welke anchestor ze hebben) uitwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Een PassWordBox zonder maskering is gewoon een TextBox :P

Wat je daarna zegt is me niet helemaal duidelijk. Ze erven sowieso allebei van Control als je dat bedoelt.

edit: ik nu dat het om WPF gaat, maar zo te zien geldt daarbij nog wel hetzelfde, alleen erft de PasswordBox direct van control en een TextBox van TextBoxBase, die weer erft van Control. Wel vreemd, ik had verwacht dat een Password box juist zo erven van Textbox.

[ Voor 46% gewijzigd door Haan op 20-04-2010 13:54 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@hierboven: dat lijkt me juist wel logisch; een passwordbox heeft immers minder functionaliteit dan een textbox. Zo is kopieren vanuit een passwordbox bijvoorbeeld niet de bedoeling.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:18
Is het niet gewoon een kwestie van het PasswordChar aan te passen (in geen / karakter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Bozozo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:06:
@hierboven: dat lijkt me juist wel logisch; een passwordbox heeft immers minder functionaliteit dan een textbox. Zo is kopieren vanuit een passwordbox bijvoorbeeld niet de bedoeling.
Maar aan de andere kant heeft ie juist weer meer functionaliteit dan een textbox ;) Dan had ie op z'n minst van TextBoxBase kunnen erven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een Passwordbox en een Textbox hebben 2 dingen in common, ze erven beiden over van Control, en ze implementeren beide ITextBoxViewHost . Maar voor de rest is een TextBox veel meer als een Passwordbox. Kan je niet on the fly de parent zoeken, en daarin de passwordbox vervangen door een textbox? :)

Of een passwordbox boven een textbox. En dan die passwordbox hiden? :)

ITextBoxViewHost exposed wel niets, dus daar heb je ook niets aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Snake op 20-04-2010 14:13 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Misschien is het handig om eerste weten wat de TS eigenlijk wil gaan doen / bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haan schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:14:
Misschien is het handig om eerste weten wat de TS eigenlijk wil gaan doen / bereiken :)
TS wilt gewoon een PWbox met een vinkje er langs 'show password' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik denk dat de TS het ingevulde wachtwoord in een PasswordBox wil tonen.
Dit kan alleen door een PasswordBox en een TextBox achter elkaar te zetten en de visibility (code-behind; Visible property of via CSS; display property) on-the-fly te switchen. (Uiteraard moet de TextBox dan de value krijgen van de PasswordBox)

In verband met security lijkt mij via code-behind veiliger.

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 20-04-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Standaard twee boxes maken en die visible maken en collapsen wanneer nodig? Wanneer je de ene collapsed en de andere visible maakt, kopieer je de string.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

dtech schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:36:
Is het mogelijk om een PasswordBox te unmasken?
Als alternatief, gaat het problemen geven als ik dynamisch een TextBox en PasswordBox (moet nog even kijken welke anchestor ze hebben) uitwissel?
Neen dat gaat geen problemen geven, ik zou niet weten waarom :)

Met een canvas kan je overigens ZIndex toewijzen aan items :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Twee Controls aanmaken (een PasswordBox en TextBox) en die waar nodig visible zetten/met zindex aanpassen is inderdaad een goed idee. Dat vind ik in ieder geval beter dan on-the-fly Controls vervangen.

Uit security oogpunt zal ik er voor zorgen dat het password pas ingevuld wordt op het moment dat het vinkje "show password" aanstaat en weer weggehaald wordt op het moment dat dat weggaat, maar ik denk dat het niet zo enorm veel uitmaakt eigenlijk. (Ik bedoel: het is nog steeds gewoon allebei plain-text in memory)

Ik wilde inderdaad gewoon een "show password" checkboxje maken :)
quote: Styxxy
Is het niet gewoon een kwestie van het PasswordChar aan te passen (in geen / karakter)?
Dat is gewoon een legale setting, en dan krijg je iets als je bijvoorbeeld op unixachtigen hebt bij het invoeren van je password: je krijgt geen feedback voor letters waardoor je bijv. ook het aantal letters niet kunt weten. (Maar het ook niet weet als je bijv. een toest niet goed hebt ingedrukt)

[ Voor 26% gewijzigd door dtech op 21-04-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bij een gewone PasswordBox is het password beschermd. Je kan dus beter de SecurePassword property gebruiken wil je NOG meer security.

Zie ook http://stackoverflow.com/...eed-a-securestring-in-net (2de antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Snake schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:13:
Bij een gewone PasswordBox is het password beschermd. Je kan dus beter de SecurePassword property gebruiken wil je NOG meer security.
Als je het password wil kunnen tonen wil 'ie kennelijk niet heul veul security ;)

https://niels.nu

Pagina: 1