Hallo Tweakers,
Ik wil deze maand een nieuw systeem gaan kopen aangezien mijn oude computer na 7 jaar (letterlijk fulltime) aan te hebben gestaan; het tijd is voor een vervanging.
Mijn huidige systeem is nooit geupgrade en alle onderdelen behalve muis/toetsenbord moeten worden vervangen.
De insteek voor het kopen is dat het:
-een (redelijk) stil systeem moet zijn dan qua prestaties de komende 5 jaar vooruit kan zonder serieuze uitbreidingen.
- dat het systeem is bedoelt voor standaard hedendaags gebruik maar ook zal worden ingezet voor het werken met o.a. VM ware voor het draaien van meerdere virtuele computers i.v.m. mijn Microsoft certificering.
- Gamen op het systeem zou leuk zijn maar dit hoeft absoluut niet met de allerhoogste instellingen.
Mijn Budget ligt op € 1200,-
Ik heb via pricewatch een systeem uitgezocht dat volledig bij Cool-prices (i.v.m. lagere verzendkosten) is samengesteld:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD3R
Processor: Intel Core i7 920 € 217,65
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 152.55
Videokaart: ATI Radeon HD 5770 HD-577A-ZNDA € 151,03
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68.04
DVD+/-RW(2x): Sony AD-7240S-0B € 45.92
Behuizing: Cooler Master Centurion 590 Zwart € 58,50
Voeding: Zalman ZM460B-APS € 66,35
Monitor: Samsung Syncmaster 2443BW € 244,90
Over dit systeem heb ik een aantal vragen:
- Is dit systeem compatibele? (Voor zover ik kon nagaan wel)
- Welke onderdelen zou je aanraden / vervangen? (betere prijs / kwaliteit verhouding)
- Zijn er componenten vergeten? (expres geen blue-ray aangezien ik nog even wil wachten hierop)
- Is de voeding groot genoeg? (of misschien zelfs te groot?)
- Dienen er extra fans in het systeem worden geplaatst? (word de processor goed gekoeld met de standaard fan?
- Is onboard audio van het moederbord voldoende of is een externe audiokaart aan te raden? (aangesloten op digitale versterker met optische aansluiting)
Ik hoop dat jullie graag wat onderbouwde kritiek / aandachtspunten hebben waar ik op dien te letten.
Alvast bedankt voor de antwoorden;
Bart
Ik wil deze maand een nieuw systeem gaan kopen aangezien mijn oude computer na 7 jaar (letterlijk fulltime) aan te hebben gestaan; het tijd is voor een vervanging.
Mijn huidige systeem is nooit geupgrade en alle onderdelen behalve muis/toetsenbord moeten worden vervangen.
De insteek voor het kopen is dat het:
-een (redelijk) stil systeem moet zijn dan qua prestaties de komende 5 jaar vooruit kan zonder serieuze uitbreidingen.
- dat het systeem is bedoelt voor standaard hedendaags gebruik maar ook zal worden ingezet voor het werken met o.a. VM ware voor het draaien van meerdere virtuele computers i.v.m. mijn Microsoft certificering.
- Gamen op het systeem zou leuk zijn maar dit hoeft absoluut niet met de allerhoogste instellingen.
Mijn Budget ligt op € 1200,-
Ik heb via pricewatch een systeem uitgezocht dat volledig bij Cool-prices (i.v.m. lagere verzendkosten) is samengesteld:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD3R
Processor: Intel Core i7 920 € 217,65
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 152.55
Videokaart: ATI Radeon HD 5770 HD-577A-ZNDA € 151,03
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68.04
DVD+/-RW(2x): Sony AD-7240S-0B € 45.92
Behuizing: Cooler Master Centurion 590 Zwart € 58,50
Voeding: Zalman ZM460B-APS € 66,35
Monitor: Samsung Syncmaster 2443BW € 244,90
Over dit systeem heb ik een aantal vragen:
- Is dit systeem compatibele? (Voor zover ik kon nagaan wel)
- Welke onderdelen zou je aanraden / vervangen? (betere prijs / kwaliteit verhouding)
- Zijn er componenten vergeten? (expres geen blue-ray aangezien ik nog even wil wachten hierop)
- Is de voeding groot genoeg? (of misschien zelfs te groot?)
- Dienen er extra fans in het systeem worden geplaatst? (word de processor goed gekoeld met de standaard fan?
- Is onboard audio van het moederbord voldoende of is een externe audiokaart aan te raden? (aangesloten op digitale versterker met optische aansluiting)
Ik hoop dat jullie graag wat onderbouwde kritiek / aandachtspunten hebben waar ik op dien te letten.
Alvast bedankt voor de antwoorden;
Bart
Heegenees