[7] Hoog RAM verbruik tijdens installaties? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Sinds enige tijd zit ik te kampen met een geheugen probleem.
Wanneer ik een spel of andere programma's aan het installeren ben, verbruikt windows 7 abnormaal veel RAM. Dit is alleen tijdens het installeren van Games of andere programma's! Nadat de installaties zijn voltooid zakt het geheugen verbruik ook niet naar z'n oorspronkelijke hoogte, maar blijft abnormaal hoog (5.5Gb RAM)
Mijn systeem:

Intel Core i7 920 @ 2.66Ghz
Asus P6T SE
OCZ 6Gb Platinum DDR3 1066 @ 1866mhz
ATI Radeon HD4870

Besturingsysteem: Windows 7 Professional x64

Wat ik zelf al gedaan heb:
- Laten scannen op virussen, malware, etc. = niets te vinden!
- Lopen googlen maar niets wat op mijn probleem lijkt!
- In taakbeheer of resource monitor gekeken naar applicaties die het verschil zouden maar geen applicaties die abnormaal veel geheugen verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor nadelen ondervind je van het hoge verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google : http://social.answers.mic...64-4dde-8131-4594767bbf9f Hier heeft iemand een probleem wat er wel op lijkt. Hij doet een scan en zijn geheugen is opeens verdubbeld.

Hoop dat je er wat aan heb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:43:
Wat voor nadelen ondervind je van het hoge verbruik?
Inderdaad, ondervind je nadelen (wordt het trager, etc.)?
Hoog RAM-gebruik hoeft natuurlijk niet slecht te zijn.
En hoeveel van die 5,5Gb is cached?

Wat is je normale RAM-gebruik als-ie idle is? 3Gb?

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 20-04-2010 12:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:47:
[...]
Inderdaad, ondervind je nadelen (wordt het trager, etc.)?
Hoog RAM-gebruik hoeft natuurlijk niet slecht te zijn.
En hoeveel van die 5,5Gb is cached?

Wat is je normale RAM-gebruik als-ie idle is? 3Gb?
Mijn nadeel is voornamlijk lag, programma's lopen vast!

Idle is mijn verbruik na het opstarten 1.3Gb, tijdens gebruik tussen de 1.3Gb en 2 Gb

er is in totaal maar 1035mb Cached

Paged 220mb
non paged 61mb

Tevens is mijn windows installatie maar 1 dag oud, heb omwege het probleem hem er opnieuw opgezet maar dit heeft het probleem helaas niet verholpen!

[ Voor 12% gewijzigd door wou5er op 20-04-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wou5er schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:58:
[...]

Idle is mijn verbruik na het opstarten 1.3Gb, tijdens gebruik tussen de 1.3Gb en 2 Gb

Paged 220mb
non paged 61mb
Dat is inderdaad niet goed, nee.

Kan je zien in de task manager welk proces dat geheugen gebruikt? (msiexec, bijv?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je prefetch/superfetch nog aanstaan? Die zorgt afaik voor reservering van je geheugen voor veel gebruikte programma's, maar kan dit 'on the fly' vrij geven aan andere programma's die op dat moment veel geheugen nodig hebben.

Je kan in taakbeheer naar broncontrole gaan (tabblad geheugen), daar zie je precies hoe je geheugen is opgedeeld. Afaik is het 'stand-by' gedeelte je superfetch deel, deze kan je uitschakelen door de service uit te schakelen.

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 20-04-2010 13:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
De service die het meest verbruikt is svchost.exe wat 173.856 K verbruikt en hogere heb ik niet eventueel een screenprint nodig ? Dat is indien mogelijk

[url=hier]http://i258.photobucket.com/albums/hh262/the_bam/ram.png[/url]

edit:

Ik heb wat zitten zoeken op dat forum wat xenoNn doorgaf en ik ben nu hier terecht gekomen

hier

De poster sthubbar verwees men door naar MSDN waar mijn iso ook vandaan komt. Helaas begrijp ik niet helemaal wat ze er bedoelen, maar zou het kunne dat mijn iso corrupt is waardoor er memory leaks ontstaan?

[ Voor 104% gewijzigd door wou5er op 20-04-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Schijnbaar komen die memory leaks vaker voor microsoft heeft daarvoor een hotfix de definitieve oplossing komt pas rond Q3 2010 met Windows 7 Service Pack 1

bron

[ Voor 17% gewijzigd door wou5er op 20-04-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wou5er schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:12:
Schijnbaar komen die memory leaks vaker voor microsoft heeft daarvoor een hotfix de definitieve oplossing komt pas rond Q3 2010 met Windows 7 Service Pack 1

bron
Dat linkt naar een .msu bestand dat niet volgens de officiele hotfix naamgeving een kb artikel in de naam heeft, en het computer totaal artikel is ook volkomen wazig, dus ik heb hier zo m'n vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:03:
[...]

Dat linkt naar een .msu bestand dat niet volgens de officiele hotfix naamgeving een kb artikel in de naam heeft, en het computer totaal artikel is ook volkomen wazig, dus ik heb hier zo m'n vraagtekens bij.
De hotfix is een stand-alone updater van microsoft met de update: KB958685

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat heeft dat in vredesnaam met een memory leak op een desktop machine te maken?
A Windows-based portable computer does not resume correctly if you close the lid while the computer is asleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Tsja daar had ik acteraf pas naar gekeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

http://www.memtest86.com/
Al geprobeerd, waarschijnlijk helpt het niets, aangezien je Ram normaal gesproken wel gewoon goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb hetzelfde probleem. Ik reboot meestal gewoon als ik wat groots heb geïnstalleerd, anders gaan mijn computer merkzaam traag. Ik gebruik ook een MSDN ISO van Windows 7 Enterprise.

Ik volg het topic wel even voor de oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
zou het niet een corrupte iso kunnen zijn door t downloade vanaf msdn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
wou5er schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:58:
[...]

Paged 220mb
non paged 61mb

Tevens is mijn windows installatie maar 1 dag oud, heb omwege het probleem hem er opnieuw opgezet maar dit heeft het probleem helaas niet verholpen!
Als programma's vast gaan lopen, is de kans groot dat het aan de nonpaged pool ligt (immers, paged memory wordt naar de pagefile verhuisd indien nodig, dan wordt alles trager maar zal niet direct crashen). De cijfers hierboven (paged 220 MB, nonpaged 61MB) zijn niet ten tijde van de traagheid/crashes neem ik aan?

Hou die nonpaged eens in de gaten als je memorygebruik omhoog loopt. Als nonpaged ook erg oploopt, heb je waarschijnlijk een brakke driver die nonpaged memory claimt maar niet meer vrijgeeft. En het vervelende van nonpaged memory is...juist, het kan niet naar de pagefile worden verhuisd, dus het houdt op enig moment vanzelf op.

Even nonpaged in de gaten houden, als dat het is kan je met tools als poolmon en verifier aan de slag.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Idle:
Physical Memory (MB)
Total 6135
Cached 813
Available 4541
Free 3869
Kernel Memory (MB)
Paged 183
Nonpaged 47

Load 5.37Gig in use
Physical Memory (MB)
Total 6135
Cached 969
Available 990
Free 113
Kernel Memory (MB)
Paged 192
Nonpaged 55

dit is gevonden tijdens een install van Dirt 2 en erna!

[ Voor 39% gewijzigd door wou5er op 20-04-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Bizar, we missen nogal wat :)

Met perfmon kun je meer details krijgen. Even PERFMON inkloppen in een command window, selecteer links onder "monitoring tools" de "performance monitor". Dan in de toolbar van het rechter window het 3e knopje (change graph type) op "report" zetten. Dan in de toolbar de groene plus klikken, in het lijstje wat verschijnt "memory" selecteren, -->Add --> OK

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42
Ik ben wel eens een keer iets soortgelijks tegen gekomen op mijn win7 machine met een totaal andere configuratie. Ram verbruik stijgt abnormaal zonder een toewijsbaar proces wat het opslokt, bleef ook in gebruik als ik veel troep afsloot. Helaas is het al weer een tijdje geleden dus ik weet niet precies meer waar het ook al weer door veroorzaakt werd (volgens mij was het door chrome en een bepaalde pagina).

Bij mij bleek in dat geval superfetch de boosdoener te zijn geweest, na het herstarten van de service was het ram gebruik dan ook weer normaal wat het proberen waard kan zijn. Ga eens naar de situatie toe waar het ram verbruik abnormaal is en herstart de superfetch service in de services lijst (services.msc in start in typen). Geeft nog steeds geen echt aanwijsbare reden maar wellicht wel een stukje meer van deze puzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Kijk ook ff hier --> klik
Schijnt dat er een memory leak is bij Chrome en Win7. Verklaart niet waarom dit gebeurt na installatie van een programma, maar ik zal het thuis ook ff in de gaten houden (heb ook chrome thuis).

Dus de vraag is heb je dit probleem zonder Chrome ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 21-04-2010 18:20 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou kunnen is dat een virus/spyware scanner/anti-cheat etc. alle bestanden in het installatie bestand wil uitpakken en scannen in het geheugen en dit pas weer vrij geeft als de installatie compleet is. Maar dit is zomaar een gedachten spinsel.

Probeer Process Explorer of andere gegeugen/process monitor tooltjes om hier achter te komen.
Pagina: 1