Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb het volgende probleem / Wanted oplossing :/ Is het mogelijk om in een bestaand Document Management Systeem / Office Suite of iets anders één document aan te passen en dat meerdere tekstvelden direct in andere documenten ook worden aangepast?

Ik zit namelijk voor de keuze om een DMS systeem te kopen, alleen welke die deze oplossing heeft. Of kan het bij beiden, kan het namelijk niet vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Is het misschien een optie om een database aan te leggen en daar met iets als Crystal Reports rapporten op te maken, of schiet je daarmee het doel volkomen mee voorbij? Met een database bereik je namelijk relatief simpel wel het doel dat je bepaalde velden altijd (op meerdere documenten/velden) correct hebt ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een DMS is heel wat anders dan een Office suite. Ik neem aan dat dit niet je enige eis is vwb documentbeheer. Als je een 'echt' DMS zoekt, neem dan dus ook je andere eisen mee (incl. budget).

Verder: wat voor document? Een DMS is juist geschikt voor ongestructureerde bestanden en daar kan je niet zomaar ff regelmatig de tekst aanpassen (Word, PDF, etc). Het lijkt me voor de hand liggend om juist andersom te werken en in elk bestand een verwijzing naar externe content op te nemen.

Eenmalige of regelmatige wijziging? Als regelmatig: ga niet voor ongestructureerde docs maar voor een CMS en exporteer waar nodig naar bijv. PDF. Als eenmalig: doe het niet in een DMS maar in een dedicated set scripts die je zelf maakt / laat maken.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 20-04-2010 14:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)