Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:41
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc besteld (nog niet binnen helaas) met daarin een ASUS P6T Deluxe V2 moederbord.
Na het bekijken van de handleiding van het moederbord viel het me op dat deze twee internetaansluitingen heeft, heeft dit een speciale functie (switch bv.) of is dit gewoon een vorm van luxe.
In de handleiding is helaas niets te vinden over deze tweede aansluiting.

Zou iemand mij iets meer informatie kunnen geven over de aansluiting ?

Alvast bedankt,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 10:37
is inderdaad voornamelijk luxe.
je zou de PC wel als router oid kunnen inzetten, maar dan wel software based. bijvoorbeeld IPCOP of iets dergelijks of Windows internet sharing gebruiken.

voor de rest dus gewoon handig dat je 2 poorten hebt op je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 23:39
Dutchmanic schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:05:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc besteld (nog niet binnen helaas) met daarin een ASUS P6T Deluxe V2 moederbord.
Na het bekijken van de handleiding van het moederbord viel het me op dat deze twee internetaansluitingen heeft, heeft dit een speciale functie (switch bv.) of is dit gewoon een vorm van luxe.
In de handleiding is helaas niets te vinden over deze tweede aansluiting.

Zou iemand mij iets meer informatie kunnen geven over de aansluiting ?

Alvast bedankt,
Mike
Moederborden op zichzelf hebben over het algemeen geen internetaansluiting. Je bedoelt waarschijnlijk dat het moederbord 2 netwerkaansluitingen heeft. Dit is een vorm van luxe. Je kunt hiermee je computer onderdeel maken van 2 verschillende netwerken. Ik weet niet zeker of dit bord ook teaming (dus het samenwerken van de 2 ethernetkaarten) ondersteunt, anders zou je dat nog kunnen gebruiken. Je kunt hem dus ook als switch of router gebruiken, maar dit kost ook rekentijd op je pc.

[ Voor 3% gewijzigd door R.E. op 20-04-2010 12:20 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:41
Bedankt voor de reacties,

Het is dus gewoon een vorm van luxe, ik heb nog even in de handleiding van het moederbord gekeken maar deze ondersteunt geen teaming.
Ik ben geholpen, topic mag dicht.

Mike