FritzBOX 7170 in ADSL modem only mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik deze vraag per ongeluk op de verkeerde plek heb gezet. Vandaar dat ik het opnieuw probeer als een nieuw topic.

Aangezien ik op XS4all zit, heb ik een FritzBox als ADSL modem/router. Geen probleem dacht ik, want ik kan hem via de interface in "DSL modem only"mode zetten. Ik wil namelijk een Netgear WNDR3700 dual band n-protocol router installeren. En die heeft geen modem.

Okay, na reboot heb ik geprobeerd de setup wizard van de installatie cd van die WNDR3700n te gebruiken. Maar helaas kon hij de NIC niet vinden. Dus dan manual installeren. Computer uitgezet, stekker eruit, en alle
connecties gedaan volgens de netgear guide. Tijdens de boot in Windows XP home zag ik tot mijn tevredenheid dat alle lichtjes op die Netgear inclusief internet branden. In de router interface heb ik de laatste
configuraties gedaan en dan op test gedrukt, maar geen internet. Via config/all zag alles goed eruit, IP nummer, DHCP, Gateway, DNS server. Als ik een willekeurig remote IP address probeer te pingen krijg ik
"destination net unreachable", maar pingen op web adressen lukt altijd. Als ik een IP adres in de browser type, krijg ik de interface van de FritzBox te zien. Volgens mij ligt de Fritzbox gewoon dwars maar meer
dan'modem only' mode aanzetten kan ik niet.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
[b][message=33860941,noline] Als ik een IP adres in de browser type, krijg ik de interface van de FritzBox te zien. Volgens mij ligt de Fritzbox gewoon dwars maar meer
dan'modem only' mode aanzetten kan ik niet.
Staat er dan ook iets in de interface van de Fritzbox? Probeer eens:
1) Een webadres (tweakers.net)
2) Als je weer de interface te zien krijgt, uitleggen en opnieuw 1)
3) Het systeem log van de Fritzbox

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jouw antwoord. Wat ik bedoel met de interface van de FritzBox is dat ik hetzelfde krijg te zien als toen ik het IP adres van de FritzBox in de browser getypt heb. Met andere woorden de login page van de FritzBox.Als ik dan inlog zit ik gewoon in die interface van de FritzBox met alle mogelijkheden. Het systemlog van de FritzBox meldt niets anders dan een succesvol login. Een ander adres in de browser typen brengt mij gewoon weer terug naar deze interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer dit

fritzbox orgineel inzetten als modem router.
Deze dan aansluiten op de WAN poort van de router.

De router instellen op dhcp ontvangs dynamisch. en we zijn klaar _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
...en heb je twee NAT routers achter elkaar staan. Naast dat dit niet zo goed lijkt voor je ping is het onhandig als je een keer poorten wilt forwarden (moet je dan 2x doen) en is het in geval van problemen altijd de vraag waar het nu weer mis gaat.

Als je de Fritzbox (nog steeds in modem only mode) direct op je computer aansluit, krijgt die computer dan je WAN IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ximon schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:47:
...en heb je twee NAT routers achter elkaar staan. Naast dat dit niet zo goed lijkt voor je ping is het onhandig als je een keer poorten wilt forwarden (moet je dan 2x doen) en is het in geval van problemen altijd de vraag waar het nu weer mis gaat.

Als je de Fritzbox (nog steeds in modem only mode) direct op je computer aansluit, krijgt die computer dan je WAN IP adres?
misschien wel.. maar het werkt :)

je kan ook de dhcp van je fritzbox daarna uitschakelen en op fixed zetten op je router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik in deze mode niet op internet kan komen om het te checken vermoed ik van niet.

Om de Fritzbox in te zetten als modem+router lijkt mij geen goede idee ook om dat dit sterk wordt afgeraden in de Netgear manual. 'Does not play well with others'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:30:
[...]

Aangezien ik in deze mode niet op internet kan komen om het te checken vermoed ik van niet.

Om de Fritzbox in te zetten als modem+router lijkt mij geen goede idee ook om dat dit sterk wordt afgeraden in de Netgear manual. 'Does not play well with others'.
Vreemd, aangezien je Netgear wel routeert (je kan websites pingen) vermoed ik van wel maar nvm. Als je in de eerste opstelling (dus Fritzbox --- Netgear --- host) 213.239.154.35 kunt pingen, doe dan start -> run (uitvoeren) -> nslookup en voer tweakers.net in. Je zou dan 213.239.154.35 als niet-bindend antwoord moeten krijgen. Als dat niet zo is: DNS probleem. Als dat niet zo is: slaan met een hamer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, aangezien je Netgear wel routeert (je kan websites pingen) vermoed ik van wel
Sorry, je hebt gelijk. Kwestie van logish denken. Hier is het ping
resultaat:

C:\Documents and Settings\Quasar>ping 213.239.154.35

Pinging 213.239.154.35 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.178.1: Destination net unreachable.

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

C:\Documents and Settings\Quasar>ping tweakers.net

Pinging tweakers.net [192.168.178.1] with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.178.1: bytes=32 time=1ms TTL=63

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms

C:\Documents and Settings\Quasar>nslookup tweakers.net
*** Can't find server name for address 192.168.1.1: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Name: tweakers.net
Address: 192.168.178.1

C:\Documents and Settings\Quasar>nslookup 213.239.154.35
*** Can't find server name for address 192.168.1.1: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

C:\Documents and Settings\Quasar>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

De enige IP adressen die ik kan pingen zijn die van de Gateway (Netgear)
en de van de FritzBox. Is dit dan een DNS problem? ik dacht namelijk dat
die ontstaat wanneer een web adres niet in een IP nummer vertaald
kan worden?
Pagina: 1