Nieuwe raid 0 opstelling partioneren voor terugzetten Ghost

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik krijg vandaag een 2e Kingston SSD now 40 GB binnen. Deze ga ik naast m'n bestaande Kingston leggen voor een raid 0 array van 2 SSD's.

Nu heb ik van mijn huidige Windows (en complete C schijf met alle tools & utils) een ghost image. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als de raid 0 array is aangemaakt dat ik em wel 10% ondergepartioneerd houdt? Ik denk niet dat Norton Ghost daar rekening mee houdt.

Het enige wat ik kan bedenken is de Windows Setup gewoon starten en dan vanuit de setup partioneren en dan de setup te onderbreken. Maar zijn er hier geen eenvoudigere tools voor?
SuperFdisk :)

En de bestaande SSD, doe ik er nog zinvol aan daar iets anders mee te doen behalve formatteren? Trim en Wipen wordt dacht ik niet ondersteund op de Kingston, maar ik kan het mis hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon diskpart draaien vanaf de windowsCD. Maar dit kun je in Ghost toch ook gewoon aangeven?
Heb je die al opgestart om te kijken welke opties je daar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Om eerlijk te zijn niet, * Snowwie gaat als de wiedeweerga dat gelijk proberen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
En anders de raid array zelf wat kleiner maken, kun je 'm gewoon volledig partioneren :)

/edit: Of kun je alleen volledige disken in raid zetten? /me Nielson heeft niet zoveel ervaring met hardware raid. Wat voor een controller hebben we het over trouwens?

[ Voor 52% gewijzigd door Nielson op 20-04-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het ziet er naar uit dat ik binnen de Intel Storage Manager (CTRL I) de grootte van de raid array kan definiëren. Ik kan dat nu uiteraard nog niet testen, maar als dat gewoon werkt dan is er niets aan de hand. :)

Iemand nog tips over de 1e SSD? Wipen? Cleanen? Of iets dergelijks?

Mijn YouTube Channel