Het lukte me niet meer te synchroniseren met de exchange server dus ging ik rondkijken op de webmail van mijn exchange server voor settings.
hierbij kwam ik bij het volgende uit
(er staat dus letterlijk alle gegevens VAN het aparaat wissen, dus ik dacht logischerwijs dat hij de gegevens die de exchange server van mijn device bijhield ging verwijderen, als er stond "alle gegevens OP het aparaat wissen" was het wat duidelijker dat ik hier niet op moest klikken...
Toen ik met mijn telefoon probeerde te synchroniseren, ging mijn telefoon uit en begon hij aan een factory reset....:S ook werd mijn SD-kaart FAT-32 partitie eraf geknikkerd (werd RAW)..
Nu is mijn vraag niet :
-hoe ik synchronisatie aan de gang krijg (want deze werkt nu wel weer..)
-hoe ik mijn gegevens terug krijg (SD-kaart krijg ik terug met software)..
maar is mijn vraag of het de normale gang van zaken is dat een exchange server setting ervoor kan zorgen dat je telefoon een factory reset uitvoert
EN tevens een SD-kaart onbruikbaar maakt (RAW-partitie)..
Ook wil ik hiermee andere mensen in de toekomst voor waarschuwen.
Let op, het betreft hierbij een particulieren-phone geen bedrijventelefoon..(wordt wel gesynchroniseerd met de exchange server van het bedrijf)
Extra informatie:
- Xperia X1
- Default ROM
hierbij kwam ik bij het volgende uit
Allereerst heb ik de eerste optie geprobeerd maar dit verhielp de problemen niet, erna heb ik de optie Alle gegevens van het apparaat wissen geprobeerd..Beheer hier uw mobiele apparaten.
U kunt apparaten verwijderen die u niet meer gebruikt. Als u het wachtwoord van het apparaat bent vergeten, kunt u het hier opvragen. Als u uw telefoon of mobiel apparaat verliest, kunt u vanop afstand wissen om uw gegevens te beveiligen.
Als u een nieuw apparaat wilt toevoegen, maakt u op het apparaat een partnerverband met Exchange. Het apparaat wordt vervolgens weergegeven in de onderstaande lijst.
Apparaat uit lijst verwijderen... | Alle gegevens van het apparaat wissen...
(er staat dus letterlijk alle gegevens VAN het aparaat wissen, dus ik dacht logischerwijs dat hij de gegevens die de exchange server van mijn device bijhield ging verwijderen, als er stond "alle gegevens OP het aparaat wissen" was het wat duidelijker dat ik hier niet op moest klikken...
Toen ik met mijn telefoon probeerde te synchroniseren, ging mijn telefoon uit en begon hij aan een factory reset....:S ook werd mijn SD-kaart FAT-32 partitie eraf geknikkerd (werd RAW)..
Nu is mijn vraag niet :
-hoe ik synchronisatie aan de gang krijg (want deze werkt nu wel weer..)
-hoe ik mijn gegevens terug krijg (SD-kaart krijg ik terug met software)..
maar is mijn vraag of het de normale gang van zaken is dat een exchange server setting ervoor kan zorgen dat je telefoon een factory reset uitvoert
Ook wil ik hiermee andere mensen in de toekomst voor waarschuwen.
Let op, het betreft hierbij een particulieren-phone geen bedrijventelefoon..(wordt wel gesynchroniseerd met de exchange server van het bedrijf)
Extra informatie:
- Xperia X1
- Default ROM