Toon posts:

2 extra speakers voor buiten op 5.1 receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Volgende maand gaan we verhuizen. In onze nieuwe stek hebben we een prachtige tuin en hier zou ik graag 2 speakertjes aan de gevelmuur hangen (uiteraard outdoor speakers, vochtbestendig, etc...)

Nu vroeg ik me af hoe dit in zijn werk gaat? Hoe sluit je zo'n dingen aan? Zonder kabel???
Is het uberhaupt wel mogelijk om deze gaan aan te sluiten op mijn 5.1 receiver?
Ik heb momenteel een pioneer 5.1 receiver (vsx-519) maar alle speakeraansluitingen zijn al bezet door het surround systeem in de woonkamer...

Alvast bedankt voor de reacties ;)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Wanneer alle speakeruitgangen bezet zijn (wat sowieso niet naar draadloos kan vermoed ik), kun je nog de koptelefoonuitgang gebruiken. Hier zou je dan een draadloze speakerset op aan kunnen sluiten. Even googelen op "wireless speakers". Het is dan uiteraard wel zo dat de speakers in de huiskamer automatisch uitgezet worden wanneer er iets in de koptelefoonuitgang wordt ingeplugd.

_██_
(ಠ_ృ)

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 16:27
Een receiver met multiroom is hiervoor een uitkomst. Je hebt dan nog een extra paar stereo aansluitingen voor de tweede ruimte. Ook wel aangegeven als A+B -> ruimte A en B tegelijk of als A,B -> ofwel ruimte A ofwel ruimte B.

Verwijderd

En laat de VSX 519 dat nou kunnen! Pagina 36 van de manual legt het nodige uit. Hang daar vervolgens de meest eenvoudige versterker aan die je kan vinden en leg luidsprekerkabels naar de gevel.

Als dat geen optie is moet je inderdaad met "draadloze" systemen werken. Natuurlijk heeft je luidspreker dan alsnog aansturing/voeding nodig dus echt draadloos wordt het nooit.