Apache FOP PDF met Google Maps Image

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers

Ik zit nu al ff te zoeken naar een manier om simpel een google map image via Apache FOP in een PDF te hangen. Ik ga er nog steeds vanuit dat dit mogelijk is al kan ik dit niet zo 1, 2, 3 vinden in de Google API documentatie. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel bekend ben met deze API dus ik zal er wel overheen kijken, maar misschien dat iemand me hier de goede weg op kan helpen?

Externe images inbakken in de PDF is geen probleem, dus als ik ergens een URL oid naar de gegenereerde image kan ophalen ben ik volgens mij klaar. Anyway, alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Het zit niet in de API omdat het tegen hun Terms of Use is. Zie hier en hier.

Als je het echt wilt zou je nog naar OpenStreetmap kunnen kijken, daar mag het vast wel.

Dan zit je echter nog steeds met het opslaan van de kaart. Kijk eens naar Webthumb. Zij bieden een API aan, als je een pagina maakt die alleen die kaart laadt en dan die URL doorstuurt naar de Webthumb API dan krijg je een 'screenshot' van die pagina terug die je kan opslaan.

Andere (minder mooie) oplossing; SnapsIE. IE-only, maar daarmee kan je met Javascript een screenshot van je pagina maken en serverside opslaan. Als je je kaart op een vaste positie binnen de pagina hebt staan kan je hem daarna wel met PHP croppen zodat je alleen de kaart krijgt.

[ Voor 63% gewijzigd door Peedy op 20-04-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Lijkt inderdaad niet te mogen als ik Terms of Use doorneem. Aan de andere kant lijkt het betrekking te hebben op commercial use... En ik vraag me dan weer af of de overheid (waar het in dit geval betrekking op heeft) commercial is. Maar als ze dit soort zaken wilde toestaan dan hadden ze vast ook URL wel beschikbaar gesteld verwacht ik, jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Misschien begrijp ik iets verkeerd maar je kunt toch gewoon een afbeelding inladen dmv de staticmap api?

[ Voor 59% gewijzigd door Icey op 20-04-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:20:
En ik vraag me dan weer af of de overheid (waar het in dit geval betrekking op heeft) commercial is.
Ja, dat is een commerciele toepassing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
Als je dit voor een overheid maakt hebben die vaak wel (van de GIS-afdeling) een WMS-server die kaarten kan maken als alternatief voor Google Maps... Met WMS kan je wel gewoon een kaart via een URL opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:25:
Misschien begrijp ik iets verkeerd maar je kunt toch gewoon een afbeelding inladen dmv de staticmap api?
Ik mag gebruik van dynamische kaarten (verschillende kaarten met verschillende punten gemarkeerd) dus ik denk niet dat het makkelijk wordt om de staticmap api te gebruiken.

@Mathijsln: Die GIS afdeling waar je het over hebt is een toekomstige functionaliteit, interface is nog niet beschikbaar ;). Google API was tijdelijke oplossing maar ik vrees dus dat het niet (legaal) gaat werken in PDF.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:20:
Bedankt voor de snelle reactie. Lijkt inderdaad niet te mogen als ik Terms of Use doorneem. Aan de andere kant lijkt het betrekking te hebben op commercial use... En ik vraag me dan weer af of de overheid (waar het in dit geval betrekking op heeft) commercial is. Maar als ze dit soort zaken wilde toestaan dan hadden ze vast ook URL wel beschikbaar gesteld verwacht ik, jammer.
De Google Maps API voorwaarden maken geen onderscheid tussen commercieel en niet-commercieel. Het kopieren van een kaartje van Google Maps is volgens de licentievoorwaarden niet toegestaan. Ook niet via een screenshot ofzo.
Pagina: 1