• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste mensen,

Ik ben een tijdje terug via got een website tegen gekomen van een van de gebruikers, waarop je foto's kon uploaden, en waaruit dan aantal milimeters en soort lens werd weergegeven als statistieken.

Je kon op die manier zien op welke afstanden je meestal fotografeert, en met welke lenzen. Ook kan je per lens zien op welke afstanden 'men' vaak fotografeert.

Echter kan ik de site niet meer vinden. Volgens mij was het een nederlandse site.

Weet iemand hem nog?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:12

samo

yo/wassup

Bedoelde je de Focal Comparison Tool?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En dan wil je tig foto's gaan uploaden?!?!

Gebruik je Lightroom? Kijk dan eens naar Imagereporter, simpel tooltje dat ook veel info geeft.

This footer is intentionally left blank

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

yourlensreview: klik

Gruwelijk gejatte Icoon!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
jaaa :)
yourlensreview :)

Ik vind die focal comparison tool ook wel grapig, maar kan je maar heel weinig mee

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Er zijn stapels (freeware) programma's die op basis van alle foto's in een map (eventueel met submappen) de gebruikte diafragma's, brandpunten, sluitertijden en wat al niet meer kunnen vergelijken.

Dat kan in Lightroom ook heel handig en snel, maar als je grafiekjes wilt, dan kan mijn versie van lightroom dat in ieder geval niet. Echter even zoeken op het internet geeft genoeg mogelijkheden, zonder dat je 2500 foto's hoeft te uploaden...

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:05

Rannasha

Does not compute.

Als je een beetje aan het tweaken gaat dan kun je ook gebruik maken van het commandline programma ExifTool (https://owl.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/). Die kun je draaien over een map met foto's en de resultaten in een bestandje laten zetten. Vervolgens met Excel of iets dergelijks er een mooi grafiekje / overzichtje van maken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Het is alleen gokken of 'ie werkt, ik heb hem niet bijgehouden, dus de vraag is of het op de nieuwe Lightroom's (en mijn nieuwe server..) goed gaat :) Site is helaas een beetje doodgebloed en het kostte teveel tijd om alle nieuwe releases van camera's en lenzen bij te houden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 10:25 ]

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 11:11
Ik gebruik ExposurePlot: http://www.cpr.demon.nl/prog_plotf.html

Is dus inderdaad een freeware-pakket. Kan je ook nog filteren op camera etc.

aka pluim003

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 21:08

qless

...vraag maar...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Ziet er leuk uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 17:53 ]

Pagina: 1