Codec probleem: WM, VLC en Itunes kunnen mp3 niet afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hallo iedereen,

Ik ben gisteren op mijn nieuwe pc, druk bezig geweest met het installeren van iTunes en het overbrengen van mp3 die ik op mijn externe HD had staan. Tot mijn verbazing (en irritatie) weigert iTunes een aantal mp3 af te spelen. Na wat uitproberen, bleek dat ook WMP niet mee te willen werken en zelf mijn altijd vertrouwde VLC kon ze niet afspelen. VLC gaf aan dat ik x3codec nodig had en moest downloaden. Zo gedaan, maar dan..... :?

Ook na installeren, kon VLC de de mp3 niet afspelen en bleef vragen om de x3codec. Dit is een volledig nieuw probleem voor mij en heb dan ook geen idee hoe nu verder. Hoogstwaarschijnlijk heeft dit meer te maken met het feit dat ik het achterliggende principe van codecs niet ken. Zou iemand mij in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen hoe codecs werken wat ik moet doen om mp3 afspeelbaar te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• DutchWhiskey86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Probeer is de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren, meestal ligt daar het probleem, normaliter moet Wm en vlc zonder extra codecs al mp3 bestanden afspelen.

Verwijderd

Als het nog niet werkt met je drivers zou je altijd nog kunnen proberen het K-lite codec pack te downloaden en installeren.
jordywalther schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:12:
Probeer is de drivers van je geluidskaart opnieuw te installeren, meestal ligt daar het probleem, normaliter moet Wm en vlc zonder extra codecs al mp3 bestanden afspelen.

• Miss_80
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:31:
Als het nog niet werkt met je drivers zou je altijd nog kunnen proberen het K-lite codec pack te downloaden en installeren.
Ik heb gisterenavond codec pack lite geinstalleerd, maar ik weet niet wat de vervolgstappen zijn (als die er zijn), want er veranderde niets aan de situatie. Zou VLC de mp3 moeten kunnen afspelen na installatie van die pack of is er iets wat ik moet doen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MP3 is zo 'gewoon' dat een extra codec niet nodig zou hoeven zijn, zeker niet voor pakketen als WMP en iTunes (die zich als standaard media/mp3-speler manifesteren op je systeem) of een alleskunner als VLC.
Sowieso hoef je eigenlijk niets te doen na de installatie van een codecpack.

Wat is het resultaat van die driver herinstallatie? Want dat is wat werd aangeraden voor je verder zou moeten spelen met codecs.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Miss_80
Ik heb de handdoek gisterenavond om 0.30 in de ring gegooid. Ik ga proberen vanavond de drivers te installeren en dan laat ik jullie weten wat de resultaten waren. Ik moet ook toegeven dat ik nog nooit eerder codec packs heb hoeven te installeren.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb eens gezocht op x3codec en dat blijkt een virus te zijn! Ik zou die "mp3tjes" direct weggooien.

Wikipedia: 3wPlayer
x3 player

x3 player is similar to DomPlayer, and instructs users to download this player to view the avi file. Also circulated is a 5 second ASF video which is disguised as an MP3 file instructing users to install this player.

• Miss_80
W7 geeft aan dat de drivers up to date zijn. Ik ben nu toch een pack aan het downloaden en dan kijken of het probleem is opgelost. Misschien dat het vermelden van de type videokaart helpt: ik heb een ATI High Definition Audio Device

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Zie je nu die hele post van Slogra over het hoofd ofzo? Hij waarschuwt je en doet er een bron bij om zijn bewering te staven.

Gooi die mp3's weg!

• Miss_80
Rustig maar... Ik heb de post niet over het hoofd gezien en ben ook blij met de waarschuwing. Echter, gezien het feit dat deze mp3's ook op mijn laptop hebben gestaan en die daar verder geen problemen hebben veroorzaakt wil ik ook de andere suggesties uit de andere posts nalopen. Dit is een nieuwe pc die helemaal leeg is opgeleverd en het was dus mogelijk geweest dat mijn drivers niets up to date waren. Dat is niet het geval geweest dus die kan ook van de lijst 'oplossingen' worden geschrapt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In dat geval doe ik een aanname. Die mp3tjes spelen af op je laptop, en niet op de vers geinstalleerde PC. Ergo, je laptop is (of was) niet 100% schoon.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Tweety1 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:28:
Misschien dat het vermelden van de type videokaart helpt: ik heb een ATI High Definition Audio Device
Misschien dat ik de laatste tijd out of touch ben met de nieuwste technologieën, maar sinds wanneer heeft een videokaart de naam ATI High Definition Audio Device?

Dat er geen melding verschijnt op je laptop kan natuurlijk ook betekenen dat je laptop al geinfecteerd is...

Battle.net tag

• Miss_80
Mystery schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:55:
[...]

Misschien dat ik de laatste tijd out of touch ben met de nieuwste technologieën, maar sinds wanneer heeft een videokaart de naam ATI High Definition Audio Device?
Ik heb de informatie uit apparaatbeheer gehaald. Als ik de naar de verkeerde info heb gekeken, mijn excuses.
Mystery schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:55:
[...]

Dat er geen melding verschijnt op je laptop kan natuurlijk ook betekenen dat je laptop al geinfecteerd is...
Dat is nou niet echt een prettig idee :( . Aan de andere kant wil ik al enige weken de laptop formateren en opnieuw inrichten met windows 7, maar wil mijn vriend dat niet omdat hij dan de gegevens van een spel kwijt raakt. Het vermoeden dat de laptop besmet is een extra reden om het wel te doen >:)

• Miss_80
PC helemaal opnieuw geformatteerd en andere mp3 gedownload en het probleem lijkt niet langer te bestaan. Topic kan van mij part worden gesloten.
Pagina: 1