Asus K7M start nooit...

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taurus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 08:57
Hallo mede-tweakers...

Ik heb nou verschillende Athlon-systemen gebouwd op basis van de K7M, varierend van 500 tot 700 Mhz. Nou heb ik vaak dat het systeem TOTAAL niet start als ik ze voor het eerst probeer op te starten... Het lijkt alsof het probleem met ECC geheugen is opgelost, maar dat hoort natuurlijk niet zo.

BIOS flashen helpt ook, maar dat kan pas als ie draait en dat is te laat, want ze draaien in de eerste instantie niet. Ik gebruik altijd InWin S500 kasten, meestal 128Mb PC100 SDRAM, anders 64, voor de rest boeien de onderdelen eigenlijk niet zo, maar verschillende vkaarten maakt ook niet uit.

Weet iemand van dit probleem met dit mobo en wat is de oplossing?

Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie nuttige reacties.

Tau

Verwijderd

Ter info: ik heb ook al meerdere K7M systemen in elkaar gezet en ze starten altijd direct op. Lijkt me dat 't bij jou incidentele gevallen zijn. Ik heb wel altijd kewaliteit DIMMen gebruikt, maar dat zou niets moeten uitmaken voor 't opstarten. Krijg je niet bepaalde piepen of hoor je dan helemaal niets? Geen bepaalde overeenkomsten te vinden tussen de systemen waarbij het optreedt?

Sorry, dat ik je dus niet verder kan helpen.
Iig suc6

Verwijderd

Er zijn een aantal redenen te geven:

- Troep in CMOS. Even wissen voordat je het mobo gaat gebruiken.
- Incompatible geheugen. Ruil deze om met andere reepjes.
- Power supply niet voldoende. Gebruik een 300W voeding. Controleer of ie wel boot/biept als er geen AGP kaart of SBLive! inzit (TNT2, GeForce en SBLive! zijn bekende stroomvreters).

En de meest voorkomende:
- De processor-module zit niet helemaal goed. De zwarte lipjes aan de boven/zijkant moeten zonder moeitje heen en weer te klikken zijn.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Toetsenbord...

Verwijderd

Ik heb laatst n.a.v. de gegevens van jullie testen m.b.t. de athlon processors en
het k7m moederbord besloten om me maar eens in het diepe te storten en eens iets anders te bouwen dan de standaard pIII 500 systemen die ik tot dan toe gebouwd had.
Ik heb dus aangeschaft een athlon 650 met een k7m asus mobo, 128 mb 133mhz
geheugen, creative anhillator geforce PRO 256, sblive 1024.
In eerst instantie leeek alles perfect te gaan, het installeren van het mobo, het installeren van windows enz enz, toen ik echter de drivers van de videokaart geinstalleerd had begon windows allerlei foutmeldingen en beschermingsfouten te geven.
Toen ben ik dus maar eens het forum opgedoken en zag tot mijn verbazing dat er veel meer mensen met grote problemen zaten met deze configuratie.
Gelukkig waren er ook vele oplossingen naar het leek.
Ik heb achtereenvolgens al deze tips uitgeprobeerd, hieronder een opsomming.

1) Nvidia drivers gedownload en geinstalleerd (3.68)
2) AGP miniport nieuwste drivers (4.51 ofzo)
dit mocht niet baten
3)km1008 bios geflasht, toen ik daarna de pc opstarte kreeg ik ook de rare pieptoon, echter na optimum setting in de bios te hebben gezet bleef ook de
pieptoon achterwege.

Ik hoopte toen van alle problemen verlost te zijn, niets bleek echter minder waar
windows bleef vastlopen en ongeldige bewerkingen uitvoeren.
Ik heb toen mijn hele Harddisk maar weer eens kaal gemaakt (fdisk+format)
toen ik daarna windows weer ging installeren ging het al mis tijdens de installatie,
het kopieeren van de bestanden naar de HD lukte nog wel, toe echter naar de eerste reboot de hardware geinitialiseerd wer en de eventuele plug en play apparaten ingesteld werden liep het hele boeltje weeeeeer vast, nu blijft het probleem echter hardnekkig telkens op het zelfde punt terugkomen, ik krijg windows dus niet meer geinstalleerd, videokaart vervangen door een pci kaartje met 2mb, hielp niet, geheugen van bankje verwisseld hielp niet, processor opnieuw vastgezet hielp niet, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben nu echt desperate (en ik kan je vertellen dat ik dat niet snel ben).
Nog even voor de duidelijkheid, de pc komt niet door de windows installatie.
Ik krijg constant de foutmelding MSGSRV32 heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt in de module USER.EXE op 0005:000070b.
Mijn MoBo is by the way een 1.4 revisie, daar kan het dus ook niet aan liggen!!!!
HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPP
:-((((
Kunnen jullie er misschien nog wat nuttige tips tegenaan gooien zodat ik weer kan ;-)))).

Alvast keibedankt.

Groetjes Marcel Helder

Verwijderd

Dingen waarvan ik denk dat het problemen kan oplossen:

1. Probeer eens ander geheugen.

2. i.p.v. optimum setting in het bios eens minimum gaan instellen (alle cache uit, CAS 3, etc.)

3. het klint misschien een beetje stom, maar ik heb het al een paar keer gehad; duw alle stekkertjes van je mobo/harddisk/floppy aan, ook de voeding van je mobo.

Ik kan zo snel niets anders verzinnen, als me nog iets te binnen schiet, edit ik deze wel...

Verwijderd

Wat ik sowieso zou checken is of je GeForce en Live geen IRQ sharen. Zoja dan die live in een ander PCI slot duwen. Hier waren vele foutmeldingen(ook in niet Athlon systemen) op de creative newsgroep. Zet die Live dan bijvoorbeeld in PCI 3 of 4. Verder als je specifieke foumelding krijgt kun je deze ook checken op MS Technet. Technet vind je ook op 't internet.

Verwijderd

Heb je de SUPERBYPASS wel UIT staan in de bios? Want die maakte bij mij m'n systeem wel sneller, maar ook vreselijk instabiel.

Verwijderd

Ik zal morgen eens kijken voor je op m'n Technet CD. Die op 't internet is niet echt vooruit te branden. Ik heb net Technet Maart 2000 binnengekregen dus is iig up to date.
's kijken of ik je de juiste richting op kan duwen.

Verwijderd

Marcel: Technet levert geen resultaat. Ik denk dat je het een en ander even moet swappen. Ik zou met een kaal systeem beginnen en kijken vanaf wanneer het (al) fout gaat.

Verwijderd

jaja, ook ik heb 2 weken geleden een athlon 600 gekocht en de asus k7m erbij. ook mijn systeem was niet te installeren, win2000 niet en win98 al helemaal niet. Kon telkens bestanden niet vinden/fatal errors in allerlei rotzooi. Uiteindelijk is het me toch gelukt, alleen weet ik nog steeds niet precies hoe. Ik had mijn bio sook op optimal settings staan, alleen alle hardware monitoring uit ( want ik kreeg een pieptoon, en die was ik wel zat ), 2 HD's erin, viper 770 en verder helemaal geen kaarten. Eerst had ik 128 mb intern inzitten, toen heb ik er tijdelijk 1 uitgehaald. Toen kon ik heel mijn systeem installeren. Ik weet niet waarom, en ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik heb er 2,5 week over gedaan. Zelfs op gameweekend ( 70 pc freaks ) wist niemand er nou echt een oplossing voor. Het is volgens mij een kwestie van heel veel proberen etc.

Mr.Hein
p.s. de helpdesk van funprice is waardeloos, die weten echt niks.
Pagina: 1