Toon posts:

Motorola VIP1960/VIP1760 mod

Pagina: 1
Acties:
  • 5.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gelukkig verlost van de KPN dienst interactieve TV. (crashende niet toegankelijke NAT3 producerende modems etc)

Maar heb nu 2 HD IP kasten liggen waarvan 1 met fatsoenlijke hardware. 256MB SATA/HDMI/Dolby/Eth/Usb etc PDF VIP1960
Site VIP1960
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2740/4111510631_3394bb0468.jpg

En aangezien ik al een Stream/NAS server heb draaien en de PS3 te wensen over laat,
Ben ik op zoek naar een manier om op deze kasten XBMC/linux o.d te laten draaien om mijn media af te spelen, aangezien deze kasten al linux based zijn moet dit toch zeker kunnen?

Ik heb de HD van de 1960 al aan mijn pc gehangen(ubuntu), zonder resultaat (160GB HD met JSF partitie - fout tijdens mouten - lijkt gelockt)
Bootable USB -> nogo door firmware?
Telnet/SSH -> nogo
UDP/streamen lijkt me de enige doorgang, maar hoe flik je dat

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Afgezien van het feit dat dit eigenlijk niet echt in [EL] hoort...

Ik denk dat deze bakjes op een ARM-architectuur draaien. De HDD-partitie is om duidelijke redenen vergrendeld (zodat niet één of andere creatieve hacker de programma's of uitzendingen kan jatten), dus je zou kunnen overwegen om de disk te formatteren en er een gewone EXT3/EXT4 partitie op te zetten.

Als je een ARM Linux distributie kan vinden die met de hardware overweg kan kom je al een heel eind. De grootste uitdaging wordt dan het uitvogelen van het bootproces.

Het bakje zelf ziet er trouwens wel lekker klein en toch nuttig uit. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry kom hier niet maandelijks, ben eerder op "tweaking" af gegaan tijdens het posten in een sub forum als elektra.
Het bakje zelf ziet er trouwens wel lekker klein en toch nuttig uit. :)
Ja, en het mooie van deze kastjes, is dat men deze verkoopt voor ~20/30 eur op marktplaats.
Maar dan moeten ze wel toegankelijk kunnen zijn.

En met formatten win ik niets, wat ik hoopte was dat het "OS" op de HD stond maar dat zit in de 4MB flash
Zonder HD doet hij nlk ook zijn ding, maar geeft hij even tussendoor een error van HD defect/check it

Wel info gevonden hoe deze kast waarschijnlijk streams verwerkt klik, en schijnbaar kan deze kast wel via "CLI, Telnet" bestuurd worden volgens een tsjechische? site/Dsheet :).

#....
# Management: CLI, Telnet
# Možnost upgrade firmwaru: Ano, Provisioning
#....

Read more: http://www.intelek.cz/pro...no=76109029#ixzz0leKD0iqp

Met zure appels als ik nog even goed in sheet kijk
Security
SSL: version 3.0, 64 and128 bits
PKI: box login, encryption/decryption (Optional)
Macrovision copy protection ver. 7.01 (Optional) de HD?

Er zit geen jumper of een bios accu in(Flash)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hum, je zoekt dus eigenlijk een ingang om in de CLI te komen.

Als de Telnet-toegang open staat, zou je gewoon dom kunnen TCP portscannen op het IP van de box. Maar dan heb je denk ik nog steeds iets van een user/pass nodig om in de commandline te kunnen komen ;)

De PKI wordt gebruikt voor Conditional Access (KPN smartcard), de uitzendingen staan waarschijnlijk ook versleuteld op de HDD. Macrovision hoef je je niet zo druk om te maken, dat wordt op het composiet-video uitgangssignaal meegelift om te voorkomen dat iemand spul op gaat zitten nemen, een overblijfsel uit het videoband-tijdperk ;)

EDIT: Als je trouwens gewoon beeld naar dat ding wil hebben, probeer eens UDP unicast naar <box address> op poort 5555 te streamen in MPEG2 of x264. Dat kan gewoon met VLC, en goed kans dat dat ding een (onversleutelde) stream gewoon dom afspeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 20-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:34:
Hum, je zoekt dus eigenlijk een ingang om in de CLI te komen.

Als de Telnet-toegang open staat, zou je gewoon dom kunnen TCP portscannen op het IP van de box. Maar dan heb je denk ik nog steeds iets van een user/pass nodig om in de commandline te kunnen komen ;)

De PKI wordt gebruikt voor Conditional Access (KPN smartcard), de uitzendingen staan waarschijnlijk ook versleuteld op de HDD. Macrovision hoef je je niet zo druk om te maken, dat wordt op het composiet-video uitgangssignaal meegelift om te voorkomen dat iemand spul op gaat zitten nemen, een overblijfsel uit het videoband-tijdperk ;)

EDIT: Als je trouwens gewoon beeld naar dat ding wil hebben, probeer eens UDP unicast naar <box address> op poort 5555 te streamen in MPEG2 of x264. Dat kan gewoon met VLC, en goed kans dat dat ding een (onversleutelde) stream gewoon dom afspeelt.
Telnet lijkt niet open te staan niet op poort 23 iigv

Dat met VLC had ik btw al geprobeerd :D
Maar het probleem is dat de box pas luistert als de communicatie tussen modem o.k. is.
(vermoedlijk ivm zender lijsten en tv gids)
zo niet blablabla, controleer dit bel dat....

Records op de schijf zijn ook niet af te spelen zonder die bevestiging. lekker beperkt geprogrammeerd dus (kun je met netwerk storing niet eens een oude record kijken ^^)

bedenk me nu dat vanuit het kpn modem deze kast een IP uit een andere range kreeg Damm weet niet meer wat die was. 192.168.3.1 ipv 192.168.0.1o.d (iemand met kpn die zn pc aan het modem @ poort3 wil hangen hier voor :P ) en moet ik deze box(mijn pc de streamer) dat zelfde IP geven en dan proberen te streamen als bv. NL1, crap.

gebaseerd op hoe de zenders volgens bovenstaande site aangeboden worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    * 239.16.16.1 - SVT1
    * 239.16.16.2 - SVT2
    * 239.16.16.21 - TV4
    * 239.16.16.35 - canal+ sport? (I&#8217;m not sure which channel this actually is)
    * 239.16.16.44 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.45 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.46 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.47 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.65 - Disney channel
    * 213.16.16.100 - Cartoon Network

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:10:
[...]

Telnet lijkt niet open te staan niet op poort 23 iigv

Dat met VLC had ik btw al geprobeerd :D
Maar het probleem is dat de box pas luistert als de communicatie tussen modem o.k. is.
(vermoedlijk ivm zender lijsten en tv gids)
zo niet blablabla, controleer dit bel dat....

Records op de schijf zijn ook niet af te spelen zonder die bevestiging. lekker beperkt geprogrammeerd dus (kun je met netwerk storing niet eens een oude record kijken ^^)

bedenk me nu dat vanuit het kpn modem deze kast een IP uit een andere range kreeg Damm weet niet meer wat die was. 192.168.3.1 ipv 192.168.0.1o.d (iemand met kpn die zn pc aan het modem @ poort3 wil hangen hier voor :P ) en moet ik deze box(mijn pc de streamer) dat zelfde IP geven en dan proberen te streamen als bv. NL1, crap.

gebaseerd op hoe de zenders volgens bovenstaande site aangeboden worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    * 239.16.16.1 - SVT1
    * 239.16.16.2 - SVT2
    * 239.16.16.21 - TV4
    * 239.16.16.35 - canal+ sport? (I&#8217;m not sure which channel this actually is)
    * 239.16.16.44 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.45 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.46 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.47 - Telia/Comhem info
    * 239.16.16.65 - Disney channel
    * 213.16.16.100 - Cartoon Network
Kun je 'm niet gewoon met een crosscable aan je laptop/pc hangen en wiresharken? Dan zie je snel genoeg of ie op dhcp staat of dat ie fixed ip heeft. Bij een vast Ip zie je 'm vanzelf wel langskomen.

En verder... is er geen documentatie te vinden van dat ding? De meeste settopboxen halen hun info uit de diverse dhcp options. Alleen als je geen werkende verbinding meer hebt kun je dat natuurlijk niet meer sniffen, en ben je afhankelijk van documentatie

Amino's halen bv hun middleware uit dhcp options, en de firmware uit een multicastfeed.

De Motorola lijkt hetzelfde te doen
http://www.shapeshifter.s...he-scenes-of-telias-iptv/

En ik gok dat het tussen de modellen zelf niet extreem veel uitmaakt welke opties exact gebruikt worden, de achterliggende techniek is hetzelfde.

Je kan ook kijken naar een (andere) middleware oplossing, best kans dat je daar ook info in terugvind mbt het provisionen van een motorola.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 20-04-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En verder... is er geen documentatie te vinden van dat ding? De meeste settopboxen halen hun info uit de diverse dhcp options. Alleen als je geen werkende verbinding meer hebt kun je dat natuurlijk niet meer sniffen, en ben je afhankelijk van documentatie
Ik denk dat als je een business account hebt er geprepareerde firmware/tools/sources beschikbaar komen op hun site.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mi3guo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/14ilvh0.jpg
Ik ga dat wireshark is proberen en zag net ook dat er een of andere Rtelnet poort openstaat http://www.protocolbase.net/protocols/protocol_RTELNET.php

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk ook dat het IP-verkeer van het ding sniffen en dan (met een multicast servertje) zelf voor 'modem' uit gaan hangen de meest haalbare optie is.

Simply put: Als je met VLC die streams af kan tappen, dan moet het in principe ook mogelijk zijn om (op 1 van die adressen) zelf een stream te injecteren. In principe hoef je niks met cryptografie te doen, sinds ik niet verwacht dat het ding helemaal dood blijft als er geen authenticatie plaatsvindt, er zijn immers ook abo's die gratis zijn ;)

Ik heb zelf niet zo'n ding, maar het lijkt me een leuk puzzelprojectje. Het apparaat klinkt als een prima video-variant van een Squeezebox, dus in plaats van alleen muziek ook beeld kunnen streamen. Ik wil je best helpen, maar dan moet ik wel ergens zo'n geval kunnen scoren ;)

Overigens is het niet bekijken van opnames (igv helemaal geen verbinding na boot) tot op zekere hoogte wel logisch: Zo kan iemand die je box jat niet zo-maar-even je opnames bekijken of kopiëren. :)

EDIT: Telnet voor de grap eens naar poort 107 (bijvoorbeeld met PuTTY). Wedden om een krat bier dat er een prompt terugkomt?

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 20-04-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://kopen.marktplaats....7BL&distance=&search=Zoek

Zat mensen die van kpn af willen = Zat beschikbaar.

Edit telnet 107 ook geprobeerd putty word inactive en als ik het IP open in mn browser word mn virus scanner boos(f-secure) na allow site word de verbinding met de server geherinitialiseerd(firefox)

Dus het leeft maar houd zich erg stil :P

EDIT:

Heb een kpn thomson 787 weten te scoren (maatje wat bereid ff offline te gaan)
en nogmaals geprobeerd te streamen poort 1900, 1043, 1048 onder 192.168.0.188 (door mijn router) de box had denk ik wat moeite de stream te herkennen en dat lukte vervolgens ook niet ;(

Via crosscable vele DHCP verzoeken en een melding dat er een VIP1960 aan de andere kant hangt, maar geen communicatie verder.

Log van wireshark, eth aan modem
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nyvajo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2u8l0mh.jpg

Heb wel vraagtekens bij de IP adressen van het Internet Group Management Protocol (IGMP)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:07:
Via crosscable vele DHCP verzoeken en een melding dat er een VIP1960 aan de andere kant hangt, maar geen communicatie verder.

Log van wireshark, eth aan modem
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb wel vraagtekens bij de IP adressen van het Internet Group Management Protocol (IGMP)
Als je een crosscable aan je PC hangt en dan gaat wiresharken, dan gaat het ding inderdaad DHCP verzoeken jouw kant uit sturen. Krijgt ie nou geen antwoord, dan is het logisch dat ie zijn eigen IP verzint (169.254.124.191 in dit geval) en hopen dat er iemand binnen dat subnet in de multicast groep zit. Logischerwijs is die er niet, want er zit geen ander apparaat op dat subnet ;)

Ik ga trouwens niet helemaal stap voor stap voorkauwen hoe je beeld op dat ding krijgt, we zijn hier geen helpdesk voor vragen met 'ik heb hardware X en wil er Y mee doen, wat eigenlijk helemaal niet ondersteund wordt, maar het IMO best wel zou kunnen....' ;). Doe vooral zelf huiswerk en lees eens wat dingen door over multicasting, IGMP en streaming diensten over multicast. Goed kans dat je zelf een klein back-end tooltje moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Dat streamen naar een decoder / stream aftappen is toch al eens eerder gedaan hier op GoT ? Ik dacht met UPC kastjes (maar kan het mis hebben, mijn geheugen laat me even in de steek :P ) toen werd er ook VLC gebruikt en werd het netwerkverkeer ook gesniffed.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 22-04-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Inmiddels ruim 3 jaar verder dan de start van dit topic. Zijn er al successen behaald met het modden van de Motorola VIP1960(-9DB)?

Van een KPN abonnement heb ik zo'n kastje, maar heb nu ziggo en stap misschien over naar OnsBrabantNet. Beide hebben DVB-C, is daar dit kastje op een of andere manier voor te gebruiken?

Zo ja, hoe? Ik kan er niets over vinden

Zo nee, kan ik dan iets anders nuttigs met dit kastje doen?

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 00:08
Als je dan toch het topic van Martin (Microcontroller.net) doorleest vind je ook de plek om de SDK te downloaden. Kan je zelf aan de slag met het maken van een image.

De seriele poort is enabled maar alleen voor logging. Als je de firmware van Martin gebruikt heb je gewoon een ssh verbinding naar het apparaat. Lees het topic hoe je deze erin kan krijgen. Niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar wat kan ik dan precies met dit kastje doen? Dat kan ik niet echt opmaken uit die pagina's die hierboven gegeven zijn. (Ik begrijp het grootste gedeelte ook niet echt waar het over gaat. Buiten mijn kennis denk ik)
Ik heb geen KPN, wel UPC/Ziggo en binnenkort misschien glasvezel maar dat is ook gewoon dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

offtopic:
Iemand...? :X

[ Voor 41% gewijzigd door Markos op 29-09-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55

houthakker

Poehé

Tja, als die de informatie op de sites niet begrijpt, dan houd het op. Er is geen makkelijke manier om even wat software te vervangen/installeren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is niet zozeer dat ik denk dat ik het niet kan uitvoeren. Het is meer dat ik niet echt begrijp wat je ermee kunt zodra je de software vervangen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55

houthakker

Poehé

Tja; wat wil je er mee? DVB-C zonder tuner gaat niet lukken ;-).

Het is een IPTV client, dus in theorie kun je a/v streams decoderen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogamma
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
ik wil er windows 10 opzetten maar je moet even kijken of je alle gegevens kan backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
brogamma schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:02:
ik wil er windows 10 opzetten maar je moet even kijken of je alle gegevens kan backuppen
Ik betwijfel of windows hier op wil draaien hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogamma
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11-2024
gewoon proberen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002