Auteursrechten filmpjes in powerpoint presentatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Als amateur tweaker probeer ik voor een familielid een digitale muurkrant te maken met allerhande mededelingen voor in de wachtkamer. Omdat het allemaal vrij eenvoudig moet blijven en de muurkrant ook simpel bijgewerkt moet kunnen worden heb ik uiteindelijk maar voor powerpoint gekozen. Dit werkt allemaal prima maar nu wil de persoon in kwestie ook graag een fragmenten natuurdocumentaires tussendoor zodat de wachtende mensen iets hebben om naar te kijken.

Maar hoe zit het met de rechten hiervan? Als er bv. fragmenten van 5 x 3 minuten uit de serie "Planet earth" vertoont word wat moet waar aan wie betaald worden en hoe regel ik dit op een nette manier zonder dat dit in de duizenden euros loopt zoals uit de berekeningen van auteursrechtachtigedingen sites blijkt. Of is er vanwege vanwege het feit dat het slechts fragmenten zijn helemaal geen auteursrecht van toepassing?

Het liefst zou ik eigelijk gewoon ergens online een paar stukjes natuurdocumentaire kopen.

Is dit mogelijk? En wat is anders een makkelijke manier om het met kopierecht ed allemaal kloppend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat hier niet om een stukje film als "citaat" maar gewoon om te tonen. Dat wordt dus betalen ben ik bang. Je zult, AFAIK, contact op moeten nemen met www.videma.nl

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Videma. DENK ik.
Voor een wachtruimte blijft dat onder de €900,- per jaar als je 8 uur per dag wilt 'uitzenden'. Is het aantal uren waar het om gaat minder, dan is de prijs waarschijnlijk ook lager. Let wel dat de prijs niet recht evenredig stijgt met het aantal uren, er zitten grenzen in. Ga je over zo'n grens heen, al is het maar 1 uurtje, dan betaal je opeens weer een stuk meer.
100 uur per jaar: €64,-
101 uur per jaar: €141,-
250 uur per jaar: ook €141,-
251 uur per jaar: €250,-
Afgeronden bedragen voor het gemak.

Bel ze wel voor de zekerheid even op, ik weet niet helemaal zeker of zij de enigen zijn aan wie je dit 'afkoopgeld' moet betalen.

Hier heb je een overzichtje van alle clubjes die geld van je eisen voor wat dan ook.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Dank, zo kom ik weer een stukje verder in de puzzel die auteursrecht heet. En moet dan helaas tot de conclusie komen dit dit niet tegen een redelijke prijs te realiseren valt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Kijk ook eens naar je Business Case!

Is het vertonen van een natuurfilm (nee, niet die! :+ ) in de wachtruimte een dusdanige pluspunt voor de praktijk dat het een meerwaarde geeft voor bezoekers en zo terug blijven komen, zodat je extra omzet weet te genereren en het systeem zichzelf terugverdiend (dus ook de ontwikkelkosten van het systeem zelf en bijvoorbeeld de energierekening, afschijving op de TFT, etc.). Of enig andere vorm van positieve opbrengst in het bedrijf? Denk aan het gebruik van een stalen afsluitdeur in het vliegtuig naar de cockpit. Het levert niks aan geld op, maar kan wel terrorisme voorkomen.

Als deze meerwaarde er niet is, waarom zou je dan überhaupt de moeite en investering hierin doen? Voor de leukigheid en de heb? Het kost ook weer tijd en moeite die je dan ook aan de patiënten(?) had kunnen besteden...

Dus zijn die prijzen echt zo onredelijk of was dit systeem sowieso al niet echt nuttig?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Wat dat betreft heb je gelijk. Het vertonen van stukjes film is niet het hoofddoel van de muurkrant en is geen noodzakelijk onderdeel. Aan de andere kant als de hardware er al hangt is het wel leuk om te proberen er het maximale uit te halen :)
En mischien is "onredelijk" een te groot woord maar een bedrag op jaarbasis van 8 a 900,- voor 15 minuten opgenomen tv is me zeker gezien het niet noodzakelijke ervan wat teveel van het goede.
Pagina: 1