Sony QS serie ??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14578

Topicstarter
Hi,

Kan iemand mij wat vertellen over de versterkers
van de QS serie van Sony ik heb pas andere boxen gekocht Infinity Delta maar nu ben ik ook aan een andere versterker toe aangezien dat deze versterkers niet zo duur zijn zal ik toch willen weten wat je er van kunt verwachten.
Kan iemand mij hier mee helpen??

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:59

ALH

Ik hoor van vele bezitters gehoord dat ze er zeer tevreden over zijn, ik heb het persoonlijk niet zo op de sony-knoppenorgels.

Volgens mij koop je voor de prijs van een Sony QS ook een hele mooie Denon, Marantz of Onkyo versterker bijvoorbeeld. En dan denk ik dat je een kwalitatief beter product hebt!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Ik heb zelf de TA-FB920R (QS) en dat is een zeer degelijk apparaat. Weinig ververming/ruis, ook bij wat hogere belasting.

QS is de top van voor "thuismarkt" van Sony, ga je een serie hoger, dan kom je bij de onbetaalbare ES serie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi

Ik kan namelijk een QS versterker kopen voor 499,- die is 2x 90 Watt cont (4 ohm) MOSfet
Ik dacht mischien is dit wel iets??

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Ik zou als ik jou was niet "zomaar" iets kopen omdat je het goedkoop kan krijgen, ga dan iig uitgebreid luisteren en kijk of die goed bij je speakers past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

Ik heb een Str-db840 receiver. Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit zo tevreden ben geweest. Geluid is errug goed. Vermogen ook trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
ik heb er eentje gehad, en binnen nog geen jaar had ik 'm alweer vervangen.. Het apparaat had eigenlijk een nogal laag vermogen en het geluid viel me achteraf nogal behoorlijk tegen.. ik heb nu 'n yamaha voor net 200 gulden meer en die geeft mijns inziens ècht een heel veel beter geluid.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op vrijdag 09 maart 2001 14:19 schreef Zeepoog het volgende:
ik heb er eentje gehad, en binnen nog geen jaar had ik 'm alweer vervangen.. Het apparaat had eigenlijk een nogal laag vermogen en het geluid viel me achteraf nogal behoorlijk tegen.. ik heb nu 'n yamaha voor net 200 gulden meer en die geeft mijns inziens ècht een heel veel beter geluid.
voor net 200 gulden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:21

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 09 maart 2001 14:27 schreef ALH het volgende:

[..]

...MEER

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op vrijdag 09 maart 2001 14:29 schreef victorvo het volgende:

[..]

...MEER
ohja sorry, ben beetje blind geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Op vrijdag 09 maart 2001 14:27 schreef ALH het volgende:

[..]

voor net 200 gulden meer dan die sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
sorry... maar ik was pauze houden en ik poste pas toen ik terug kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op vrijdag 09 maart 2001 14:45 schreef Zeepoog het volgende:
sorry... maar ik was pauze houden en ik poste pas toen ik terug kwam :)
maakt niet uit hoor, ik snap het nu geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik heb sinds ongeveer een maandje een Sony QS STR-DB940, en ik ben hier zeer tevreden over. Sinds gisteren heb ik er speakers direct op aangesloten en nu is het zelfs nóg beter.

De ruis die Amerikanen zeggen te hebben valt hier mee of is vrijwel geheel afwezig. Alleen als je tegen de luidspreker aan gaat zitten direct met je oor kun je het horen.

Verder een top-apparaatje maar je moet ff de SEARCH gebruiken want er zijn hier al zoveel topics over geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Juist...

Ik heb zo'n STR-DB930 (voorganger van de 940) met de bijbehorende CDP-... Volgende week komt er een DVP-S735 bij voor DVD's...

Ik vindt het voordeel van zo'n "knoppenorgel" dat wel alles er op en er aan zit. Gecombineerd met een heel behoorlijk geluid....Ben er dus wel tevreden over.

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke had jij dan Zeepoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

hey nou ja zelf weten al sik jowu was zal ik ze eerst maar ff beluisteren , al die functies op die sony`s zijn overbodig !! je kunt veel beter eentje van HARMAN/KARDON of NAD kopen !! niet zo heel erg duur wel veel meer power dan die Qs voor de c370 van NAD !!!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo zal me er maar weer mee bemoeien! Die versterker waar de heer Williams het over heeft is dus geen knoppenorgel en het meest degelijke geval uit de reeks. Dus zonder DD en DTS en zo gewoon een stereo versterker. Zelf geen display. Dus waar hebben jullie het over!!!! Er zitten twee draaiknoppen op.
Maar 1 advies kan werken. Gewoon luisteren en kijken wat er reeds in je kassie staat. Heb je al van alles van sony dan is NAD ook geen porem nietwaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat klopt maar ik weet nergens in eindhoven een zaak die NAD spul verkoopt tegen een redelijk prijs !!!

Groetjes Marc van Gaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/hifiapparatuur/img/producten/Qsserie1.jpg
Is het de onderste uit dit setje?? Leuk ding.
Ik heb een hekel aan vooroordelen, ik heb ook niks tegen NAD alleen dat het er niet uit ziet. Maar dat is slechts een kwestie van smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uh hoe komt dat plaatje nu wel in beeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Misschien een [/image] (afsluit-) tag gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is bij the way [/img] maar toch bedankt ik had er overheen gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Op vrijdag 09 maart 2001 18:52 schreef larsieboy het volgende:
Welke had jij dan Zeepoog??
ik had er eentje die onder die van het plaatje zat, de 730, toch nog een apparaat van 600 gulden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wel van de QS serie dus?? Ik denk van niet. De enige die ze nu aanbieden heeft als het ok is 2*80W[DIN] moet toch vodoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20067

Ik heb eerst ook een sony gehad, maar vervangen door een Denon, deze klink 1000 keer beter! Niet doen dus,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk, ik had vroeger ook een heele oude Onkyo en nu een Sony en ja die is veeel beter. Vertel eens wat meer DRj dit is te simpel, je mag hier ook Patseren hoor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou wat ik zal doen is effe goed gaan luisteren in die zaakjes dan komen we er vanzelf achter

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op zaterdag 10 maart 2001 14:35 schreef Williams het volgende:
Nou wat ik zal doen is effe goed gaan luisteren in die zaakjes dan komen we er vanzelf achter

Marc
wijs besluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:10

Metten

ik hou het graag simpel

(jarig!)
De versterker die williams bedoelt zal wel de TA-FB730 zijn. Ziet er wel anders uit als die op dat plaatje (dat is de TA-FB9x0R) en is een wat ouder model. 500 piek is een redelijke prijs, vermogen zal je er niet zo gauw mee tekort komen in ieder geval.
Ik heb zelf de TA-FB930R, ik weet niet precies hoe deze zich verhoudt tot de 730, maar ik ben er heel tevreden mee, goed geluid weinig vervorming VEEL vermogen en ziet er leuk uit :)
Pagina: 1