Hallo,
Ik heb even een noob vraagje betreft php.
Ik heb de volgende code:
Je ziet dat ik de variabele $programma heb (deze wordt ook goed gevuld!)
Echter wil ik deze variable meegeven aan update_programma.php. Dus ik zeg update_programma.php?gegevenprogramma='$programma'"
Echter kent hij de variable $programma dan niet meer. Komt dit omdat het een php variable is die ik in html wil gebruiken?
Hoe zou ik dit op kunnen lossen zodat hij de variabele blijft herkennen in het html gedeelte?
Ik hoop dat t een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt
Ik heb even een noob vraagje betreft php.
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php $programma = $_POST['programma']; $query = "SELECT activiteit1 FROM programma WHERE programma = '$programma'"; $result= mysql_query($query); $activiteit1=mysql_result($result,$i,"activiteit1"); ?> <form action="update_programma.php?gegevenprogramma='$programma'" method="POST" target="onder"> <input name="activiteit1" type="text" id="activiteit1" value="<? echo $activiteit1; ?>" size="25"> </input> <button type="submit">Update</button></td> </form> </center> |
Je ziet dat ik de variabele $programma heb (deze wordt ook goed gevuld!)
Echter wil ik deze variable meegeven aan update_programma.php. Dus ik zeg update_programma.php?gegevenprogramma='$programma'"
Echter kent hij de variable $programma dan niet meer. Komt dit omdat het een php variable is die ik in html wil gebruiken?
Hoe zou ik dit op kunnen lossen zodat hij de variabele blijft herkennen in het html gedeelte?
Ik hoop dat t een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt
-