Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Boot van USB2 en bestanden updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben (dringend) op zoek naar een snelle methode om enkele grote files van een usb stick naar een CF (als hard disk gebruikt) te kopieren. Het destination OS is XP embedded, 1 partitie. Ideaal gezien zou het gebeuren vanuit een USB omgeving die .Net Framework ondersteund maar dat lijkt niet de juiste oplossing...

Getest tot nu toe:
  • Win98SE startup disk op USB gezet, een kopie van de files neemt erg lang in beslag en ik krijg hem niet op USB2 snelheid, al verschillende zaken getest met drivers
  • WinPE/BartPE omgeving, duurt veeeeeeeel te lang om te starten en te kopieren/imagen
  • Linux Distro op USB: gaat erg snel (DSL Linux) en erg kleine footprint, kopieren gaat erg snel maar ik krijg het niet geautomatiseerd.
Dus de vraag is een beetje wie dit al gedaan heeft of dat er iemand me advies kan geven hoe/wat best

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:59:
Linux Distro op USB: gaat erg snel (DSL Linux) en erg kleine footprint, kopieren gaat erg snel maar ik krijg het niet geautomatiseerd.
Grote vraag: wat lukt er niet dan? Geen scripting skills?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad misschien niet duidelijk :)

De tijd om te booten + de files te kopieren neemt te lang in beslag bij het booten van DOS of bij het gebruik van Win PE. Bij het werken met DSL werkt het wel snel maar lukt het configgen inderdaad niet...

Dus de vraag is kortom of er iemand al ervaring heeft bij het booten van USB in DOS met USB2 driver of een andere snelle methode weet...

Thanks

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:33:
Bij het werken met DSL werkt het wel snel maar lukt het configgen inderdaad niet...
Wat lukt dan niet precies? Ik quotete niet voor niks net al dat ene stukje ;)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog