Beste tweakers,
Ik heb een eigenaardig probleem. Hier zijn mijn specs:
CoolerMaster Real Power 620W
MSI P55-GD65
Core i5 750 Lynnfield zonder HT
Corsair XMS3 CMP4GX3M2A1600C9 Dominator 4GB DDR3 2X2GB DDR3-1600 CL 9-9-9-24 Memory Kit
2x73GB Raptor in RAID0
1x160GB SATA
1x1000GB SATA
XFX GTX260 896MB 680M
Corsair H50 Watercooling
Ik heb mijn CPU overclocked tot 3.8Ghz (20x190) zonder extra voltages aan te passen.
Intel EIST disabled
C1E disabled
OC Genie button operation disabled
Memory ratio 4
QPI ratio 16
Spread Spectrum disabled
Nu het probleem
Ik draai Windows 7 64Bit en heb een probleem met het opstarten. Als ik mijn OS draai en een shutdown doe sluit ie proper af maar als ik de PC terug wil aanzetten blijft de voeding lichte powerpeaks droppen naar het mobo. De fan draait heel effe en stopt terug en zo gaat het een tijdje verder. Het enige wat ik kan doen om de PC opgestart te krijgen is de voeding af te zetten en de condensatoren de laten leeglopen door effe de powerknop in en uit te drukken. Dan voeding terug aan en wederom moet ik een paar keer op de startknop drukken vooraleer de PC in gang schiet.
Rebooten vanuit windows is geen probleem en ik draai een stabiele Prime95 op 3.8GHz voor een 6-tal uur zonder crashes.
Enig idee wat de oorzaak van mijn probleem zou kunnen zijn?
Ik heb een eigenaardig probleem. Hier zijn mijn specs:
CoolerMaster Real Power 620W
MSI P55-GD65
Core i5 750 Lynnfield zonder HT
Corsair XMS3 CMP4GX3M2A1600C9 Dominator 4GB DDR3 2X2GB DDR3-1600 CL 9-9-9-24 Memory Kit
2x73GB Raptor in RAID0
1x160GB SATA
1x1000GB SATA
XFX GTX260 896MB 680M
Corsair H50 Watercooling
Ik heb mijn CPU overclocked tot 3.8Ghz (20x190) zonder extra voltages aan te passen.
Intel EIST disabled
C1E disabled
OC Genie button operation disabled
Memory ratio 4
QPI ratio 16
Spread Spectrum disabled
Nu het probleem
Ik draai Windows 7 64Bit en heb een probleem met het opstarten. Als ik mijn OS draai en een shutdown doe sluit ie proper af maar als ik de PC terug wil aanzetten blijft de voeding lichte powerpeaks droppen naar het mobo. De fan draait heel effe en stopt terug en zo gaat het een tijdje verder. Het enige wat ik kan doen om de PC opgestart te krijgen is de voeding af te zetten en de condensatoren de laten leeglopen door effe de powerknop in en uit te drukken. Dan voeding terug aan en wederom moet ik een paar keer op de startknop drukken vooraleer de PC in gang schiet.
Rebooten vanuit windows is geen probleem en ik draai een stabiele Prime95 op 3.8GHz voor een 6-tal uur zonder crashes.
Enig idee wat de oorzaak van mijn probleem zou kunnen zijn?